Alle pagina's schuiven over onderste taakbalk

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
OS
Win10
AV
Bitdefender
Alle geopende pagina's (hele schermgrootte) verbergen de onderste taakbalk. Welke instelling is dat? Het staat niet bij de taakbalkinstellingen in Win 10

de onderste taakbalk
Heb jij meer dan één taakbalk? Ik heb er maar een...
De taakbalk is de balk onderin het scherm. Hier staan de startknop en pictogrammen van programma's.
De andere balken die je ziet hebben andere namen. Als je een programma zoals Firefox geopend hebt, dan zie je bovenaan ook balken, maar dat zijn geen taakbalken.
Maar nu over naar je probleem. Als je een programma full screen geopend hebt, dan zie je de taakbalk niet. Het zou kunnen zijn dat jij hebt ingesteld dat de taakbalk automatisch verborgen wordt. Hij wordt dan pas zichtbaar wanneer je de muispijl helemaal naar de onderkant van je scherm beweegt.
Probeer dat eens: beweeg de muispijl helemaal naar beneden; wordt dan de taakbalk opeens zichtbaar? Komt hij omhoog?
Als dat het geval is dan kun je het automatisch verbergen van de taakbalk zo uitschakelen:
Beweeg de muis naar de onderkant van het scherm, zodat de taakbalk zichtbaar wordt. Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk en kies dan Taakbalkinstellingen. Zet 'De taakbalk automatisch verbergen in bureaubladmodus' UIT.

641319343d05f-2023-03-16_14_14_11-Instellingen.png

Goed bezig @porrelaar, uiteraard weer met duidelijk eenvoudige uitleg, met mooie afbeeldingen erbij!

Dank je wel, Roxmarie, maar we weten nog niet of dit de echte oorzaak is van theplayer’s probleem. Daarvoor moeten we nog even wachten op een reactie van theplayer.
Het leek mij echter de meest aannemelijke oorzaak. Ik heb ergens nog een 10” HP Mini netbook liggen met een verticale resolutie van slechts 600 pixels. Daarop moest ik de taakbalk wel automatisch laten verbergen, anders pasten diverse vensters niet op het scherm, en dan kon ik bijvoorbeeld niet bij een OK knop die rechts onderaan stond, omdat die wegviel achter de taakbalk.

Sorry Porrelaar, dar het even duurde...werk, hè? Dank je voor je reactie.
Ik heb een gedeelte van jouw tekst eerst geprobeerd achter de taakbalk (juiste naam?) te laten verdwijnen. Dat lukte. Meteen een screenafbeelding gemaakt: screen 1

Meteen daarna, zonder enige wijziging of aanpassing nog een keer gedaan en weer de tekst omlaag getrokken. Ongelooflijk.maar nu bedekt de tekst de hele taakbalk: screen 2

Waar kan dat door veroorzaakt worden?

screen 1

screen 2

Laatst bewerkt:
Screenshot 1 ziet er normaal uit.
Screenshot 2 ziet er zeer apart uit. Jij schrijft:
maar nu bedekt de tekst de hele taakbalk
Hier is geen sprake van een taakbalk die automatisch verborgen wordt. We zien immers helemaal links onderaan in screen 2 nog een gedeelte van de taakbalk, met daarin de pictogrammen van Paint, Firefox, VLC Player en Excel.
Je gebruikt Firefox als browser, maar het venster van Firefox is niet beeldvullend op het moment dat je screen 2 maakte.

en weer de tekst omlaag getrokken
Hoe deed je dat: de tekst omlaag trekken? Deed je dat door het scrollwiel van de muis te gebruiken of pakte je het venster van Firefox bovenaan beet, waarna je het venster een stukje naar beneden sleepte?
Ik heb beide manieren nagebootst, maar bij mij bleef de taakbalk toch steeds geheel zichtbaar.
Ik snap dan ook niet waardoor jouw probleem veroorzaakt wordt. Mijn eerste gedachte (De taakbalk wordt automatisch verborgen) klopt niet, want dan zouden we in screen 2 helemaal geen taakbalk meer zien, en daarvan zien we nu nog wel een stukje.

Vraag: Heb je dit probleem alleen met Firefox of ook met andere programma's?

Wat me verder nog opvalt in screen 1: daar staan 2 pictogrammen van Firefox. Waarom 2? Waarvoor dient dat meest linkse pictogram van Firefox?
Het meest rechtse pictogram van Firefox is het actieve pictogram. Onder dat meest rechtse pictogram van Firefox zitten twee vensters van Firefox. Dus niet 2 tabbladen, maar 2 vensters. Was jij je daarvan bewust?

641c59865511a-2023-03-23_14_49_15-641b7b27bde21-screen_1.png_-_Windows_Photo_Viewer.png

Scherpe observaties porrelaar, mij valt dit op:
Er wacht wel een programma (schildje met in het oranje gekleurd en oranje streepje eronder) op actie.

Zou dat iets kunnen beteken. (lijkt iets van defender of iets, dus iets om na te kijken).

Ik heb het uiteindelijk voor ellkaar: 1 taakbalk onderin, inclusief het zoekvak. ;)

Terug
Bovenaan Onderaan