Alert

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 58
  • Startdatum
  • Reacties 53
  • Weergaven 2.985
Interessant nietwaar?

Dat betekent straks dat allen die via de smartphone What'sAppen na 25 mei in de gehele EU de wet overtreden.
In Duitsland is dat sinds verleden jaar al het geval.

Waarom.
Zodra je What's App inschakelt, wordt het complete telefoonboek in de smartphone naar de servers van Facebook geuploaded.
In Duitsland schrijft de wetgever voor, dat elke What'sApper van al zijn telefoonnummers een schriftelijke bevestiging dienen te hebben dat de eigenaren van die telefoonnummers geen bezwaar er tegen hebben.

Meen je dat echt? Dat wordt lachen in dit land, en dat lukt nooit, daar ben ik van overtuigd. En hoe gaan ze dat controleren?

Ik begrijp niet waarom Facebook mijn telefoonboek moet hebben. Als dat nou eens afgeschaft wordt, zijn we overal van af.
Af en toe krijg ik zo de pest aan dat facebook! Belachelijke gewoonte om van iedereen te willen weten wanneer hij koffie drinkt en naar de tuin loopt ! En net zo belachelijk dat je zoveel 'vrienden' moet hebben. Dat woord vriend krijgt een idiote lading!

Het zal een ieder duidelijk zijn: ik 'zit' niet op facebook maar gewoon op een comfortabele stoel. en maak me kwaad. Gaat wel over, een facebook verslaving niet!

Facebook gebruikt die telefoonnummers zodat gebruikers dan kunnen zien wie uit hun telefoonboek ook aan het appen is!

Nou, daar word ik niet minder kwaad door. Want het wordt nu nog gekker! Nou wil iemand op facebook veel vrienden hebben, weten wat ze doen, en ook nog weten of die aan het appen is! Compleet belachelijk! Het gaat ze geen syllabe aan of iemand aan het appen is! Nog even en ze willen weten of je misschien aan je oor krabt!
Facebook is zo ver doorgeschoten dat je helemaal niets van privacy hebt als je er op 'zit'. Het wordt tijd dat dit aan banden wordt gelegd in plaats van onnozele wetten aan te nemen.

Als je er alles wil over weten lees hier .
Alles wat u moet weten rond de nieuwe GDPR wetgeving | GDPR

Het komt er op neer dat er zware boetes zullen opgelegd worden bij datalekken en hierdoor data zal gestolen worden. Het werd eens tijd zeker .
Een online webshop zal bijv . ook uw toestemming moeten vragen als je een bestelling doet of hij je gegevens mag bewaren .
Uw medisch dossier staat dankzij mevr Maggie De Block sinds kort ook online . Vanaf 25 mei kun jij u hiertegen verzetten ! Ik ben benieuwd wanneer onze overheid de burgers hiervan gaat op de hoogte brengen .

Jullie brengen het allemaal mooi, maar dat helpt bij mij niet. Want de 1e zin die me al verkeerd schoot, was: zodra je What's App inschakelt, wordt je complete telefoonboek naar facebook geuploaded. Blijft belachelijk!! Misschien kan facebook meteen mijn telefoonabonnement betalen, als ze toch bezig zijn.

In deze wereld vol digitale kunstgrepen moet het toch mogelijk zijn om daar iets aan te doen. Wat moet facebook met mijn telefoonnummer als ik app! Maar kijk, dat wordt al als normaal beschouwd. Datalekken is al een Nederlands woord geworden, en ik vind dat doorgeven van mijn telefoonboek één vreselijk groot datalek is.
En wat gaan we er aan doen? Het paard achter de wagen spannen en de mensen om een schriftelijke(!) bevestiging vragen. En dan komen al die bevestigingen ergens waar ze niet horen en wat hebben we dan? Juist, het volgende datalek.

ben mijn site al aan het aanpassen reglement staat er al een extensie waardoor een lid zelf zijn account en berichten kan verwijderen, en de flash games worden op 2 mei verwijderd (23000) verwijderd en vervangen door html5 games die een voor een moeten gecontroleerd worden dat de cookies op mijn server staan en niet op een andere zijn server om de gegevens te beschermen van derden.
als je op mijn site komt en je wilt je aanmelden dien je je eerst akkoord te verklaren, doe je dat niet word je weer uitgelogd, weer van die stomme wetregels en dit dankzij facebook die de gegevens doorspeelde?
ook doorwijzing naar de sociale media mag op de site niet meer gepromoot worden
waar gaan we naartoe

Whatsapp is toch de tegenhanger van Skype . Als je Skype installeert moet je toch ook een Microsoft account hebben .

Heb je gezien wat die ontwikkelaar vraagt?
Dat was het eerste wat ik zag toen ik deze in de resources voorbij zag komen.
Eigenlijk hoort een betaalde forumsoftware zoiets in de core te hebben (wellicht in de eerst komende update aangezien XF een LTD is).

Op Higherlevel is dit onderwerp ook behoorlijk actueel (inmiddels 6 pagina's).
Deze site is in elk geval al wel ready.

Ik word hier zo boos van. Ik wil er niet eens meer aan denken! Maar ja, die Zuckerberg zag ik toch al niet zitten. En.....skypen doe ik ook niet.

Eigenlijk kijk ik met een scheef oog naar mijn laptop, want wat ik hier op zet, gaat ook rondzingen. Ik kan beter een boek gaan lezen.

is het nog de bedoeling om nog online te mogen komen? deze wet regels is dit niet meer voor online bankieren, online winkels of particulieren met ee verkoop van goederen? vallen wij daar ook onder?

XenForo 2 voldoet volledig aan wat de wet vraagt.
Het gaat in die wet om het ongeoorloofd doorgeven van persoonlijke data!

Terug
Bovenaan Onderaan