Alert

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 58
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 53
  • Weergaven 3016
Je vergist je als je denkt dat wat in de cloud wordt opgeslagen door iedereen te volgen is.

Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt .Heel wat in the cloud bewaard word met de meest onbekenden gedeelt word zonder jouw toestemming en medeweten .

Daar heb je wel gelijk in - zeker als het cloudopslag in de VS is, dan heeft de NSA volledige toegang.
Dat is al langer bekend overigens - geldt namelijk ook voor DropBox.

Jeeemig 12 GB, die zullen nu nog wel onbetaalbaar zijn?

Ach Toska, je schreef dat het niet uitmaakt als je niets te verbergen hebt. Ik heb ook een tijdje zo gedacht, toen er zo'n ophef was over het onderzoeken van dna. Maar daarna bedacht ik dat er zaken zijn die, al hoef je je er niet voor te schamen en hoef je ze niet te verbergen, een ander gewoon niet aan gaan.

Als je foto nog niet in het politieblad staat en je geen criminele aktiviteiten hebt ontplooid, wil dat nog niet zeggen dat je persoonlijke gegevens voor een ieder zichtbaar moeten kunnen zijn. En ik kan me eigenlijk alleen maar voorstellen dat diegene die er naar kijkt, er iets slechts mee voor heeft. Want wat is nou voor lol aan om lekker een uurtje persoonlijke gegevens van iemand te gaan zitten lezen! Dan heb je wel een kronkel in je hersenen.

Nee, alles wordt niet voor niets door de wereld rond gezonden en daar kan ik nog steeds (nodeloos) boos om worden.

En daar ben ik het hartgrondig mee eens!

Overigens zie ik mezelf niet zo snel 1 of meerdere schijven van € 450,= per stuk kopen Abraham :(

Nee @Kate dat zeg ik niet natuurlijk wil ik niet dat mijn gegevens te grabbel worden gegooid? je mag nu voor 200% denken ik ben goed beschermd tegen het uitdelen van privacy gegevens.Toch moet je ervan uitgaan dat er altijd iets is waardoor je gegevens worden doorgegeven, en ik vrees dat ze dat nooit kunnen en zullen verhinderen?Als ze u willen contacteren dan gaan ze online de witte gids raadplegen dan hebben ze je nr en eventueel je adres ook? of tenzij je hun mailt om je gegevens te laten verwijderen,velen denken daar niet aan? het enige wat ze dan wel niet weten is je email en ip
het ip en email word doorgegeven van site naar site waardoor je word lastig gevallen, door spammails ik krijg soms telefoon van sommige waarvan ik denk waarom bellen die, en hoe komen die aan mijn nr?Dit heeft te maken met cookies en die kan je uitschakelen maar hou er rekening mee als je een site bezoekt sommige onderwerpen niet goed meer zal functioneren?

Ja Toska, ik snap je wel. Maar meer dan optimaal beschermen kun je niet. En criminelen blijven er altijd.
Maar het enige waar ze je gegevens voor willen hebben is om er geldelijk beter van te worden. En daar doe ik dus het meest haalbare voor.
Maar om te willen weten wat je zogenaamde 'vrienden' aan het doen zijn, dat grenst dicht aan verslaving samen met een vreemd brein! En daarom vind ik Facebook een rare instelling en ook gevaarlijk.

Ach Toska, je schreef dat het niet uitmaakt als je niets te verbergen hebt. Ik heb ook een tijdje zo gedacht, toen er zo'n ophef was over het onderzoeken van dna. Maar daarna bedacht ik dat er zaken zijn die, al hoef je je er niet voor te schamen en hoef je ze niet te verbergen, een ander gewoon niet aan gaan.

Het gaat er niet om wat je wel of niet te verbergen hebt , maar om wat ze aan jou kunnen verdienen .
Voorbeeldje:
Toska reist graag naar zuiderse landen en gaat dan op internet zoeken naar vakantieplekjes in het zuiden . Ha meneer Toska reist graag en zijn intresses gaan naar zuiderse landen . Waar jij het meest gaat op zoeken word verzameld . Zo zal waar jij het meest op zoekt Zuiderse landen je gegevens doorgegeven worden aan reisbureaus, hotels enz... , zodat die dan op hun beurt je hun aanbiedingen zullen bezorgen .

Tja, verkeerd voorbeeld, Swake. Want ik denk dat ik dit wel gemakkelijk zou vinden. Je hebt de hele boel bij elkaar, kijkt, denkt misschien dat het niks is en gaat verder zoeken. Het spaart je een boel googlen! En je kunt al aardig vergelijken.
Vroeger haalde ik gidsen van het reisbureau en spitte die door en ging ook vergelijken. Hoeft dan niet meer! En die reisbureaus verdienen er hoe dan ook aan!

ICANN heeft ruim de tijd gehad de boel te kunnen aanpassen, maar ja, doe je dat dan niet, moet je ook niet gaan mekkeren.

vraagje? die privacybeleid is elke forum ook al heb je niets te maken met online winkels of organisaties verplicht om die te plaatsen op je site of niet?

Terug
Bovenaan Onderaan