Alert

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 58
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 53
  • Weergaven 3016
Die wet is eigenlijk van toepassing op bedrijven en organisaties .
Er zijn bedrijven en organisaties die het niet nauw nemen bij een datalek en er gegevens gestolen werden , maar intussen ben jij wel de dupe hiervan . Vanaf 28 mei is er een meldplicht . Wie zich daar niet aan houd zal een boete krijgen , maar wanneer u zich slachtoffer voelt , zul jij ook het recht hebben om hiervoor een schadevergoeding te mogen eisen .
Dat zou bijvoorbeeld kunnen . Je hebt bij een webshop iets besteld en je hebt uitdrukkelijk gevraagd om je persoonlijke en betaalgegevens niet te bewaren dan zal die webshop daar zich moeten aan houden . Maar als criminelen door nalaligheid je gegevens hebben kunnen bemachtigen terwijl jij gevraagd hebt , nee ik wil dat niet zul jij ook schadevergoeding kunnen eisen .

Kate, ik ben het voor geen 100, maar 200% met jou eens. We zijn zo langzamerhand met z'n allen in een gekkenhuis beland dat zo lek is als een mandje en waar, zo lijkt het wel, iedereen misbruik van tracht te maken! Dertig jaar geleden nooit verwacht dat dit alles zo'n idioterie zou kunnen worden! Sterker nog: Ik denk dat dit alles alleen maar erger zal gaan worden.

Mijn heer, denk je dat je alles gehad hebt, komt er nog iets bij:Vimeo!!
En ik ga geen privacy-verklaring 'genereren', zelfs niet voor niks.
Dat laatste woord hoort bij 'generatie' en die generatie van nu hoort niet bij mij!
En dat voelt toch zo goed!

luister hoe ze het nu draaien of niet er zal altijd een manier zijn om de gegevens van een persoon te stelen, die wetgeving deugd voor geen kanten
is enkel de bedoeling om organisaties of bedrijven boetes te kunnen opleggen en zo er aan te verdienen.
ze denken hiermee de gegevens te beschermen maar er zal altijd iemand zijn die slimmer zijn dan zij, en dan zijn die gegevens nog ontfutseld?
een oplossing als je gegevens niet mogen gekend zijn blijf dan offline, ik heb niets te verbergen

Niet met je eens Toska, toen internet nog nauwelijks bekend was werd er op alle mogelijke manieren reclame voor gemaakt en er was toen nog geen sprake van dat jouw privé gegevens al dan niet iets te verbergen (want dat doet hierbij niet ter zake), te grabbel zou worden gegooid! Nee, dat is wat later ontstaan waardoor concerns zoals Yahoo , Google en ga maar door explosief konden groeien. Maar, mogelijk dat al die beledigde naïeve Facebook-aanbidders nu eindelijk eens wakker schrikken.

Ik zeg het niet maar schrijf het wel, jullie verdiende loon want Facebook was/ben jezelf.

Oh ja, of topic weliswaar maar ik vond het de moeite waard het volgende nog even te vermelden: Ik werkte begin/midden tachtigerjaren bij de toenmalige Postbank en daar stonden op de meeste afdelingen Tulip Pc's met daarop het AntiVirus programma ViruScan (Nederlandse maker). Weten jullie hoeveel virussen er op dat moment konden worden ontdekt? Zegge en schrijven een paar honderd! En nu...? Walgelijk in één woord.

Laatst bewerkt:
De oudere generaties denken over privé doorgaans genuanceerder dan de jongere generaties.

Als je op Facebook een account aanmaakt heeft Faceebook meteen al meer dan 18 dollar aan jou verdient.
Want jou gegevens gaan niet alleen in de verkoop naar derden maar worden ook doorgegeven aan beveiligingsapparaat van de USA.

Maar ja, het kan nog een flink aantal jaren duren, maar dan klapt het zeer waarschijnlijk compleet in elkaar aan de andere kant van de oceaan.

Daar geloof ik heilig in Abe, maar ik vrees dat wij het hier niet veel beter zullen doen (helaas).

Dat was nog eens een positief bericht! Zit jij eigenlijk op facebook, Abraham?

Non en als ik dat al doe - dan met mijn Google gegevens.

Die GDPR wet is wel voor bedrijven en organisatisaties , niet voor particulieren .
Wat is het verschil tussen vroeger en nu ?
Vroeger bestelde je iets uit een catalogus en werden je klantgegevens in archieven of in een database lokaal bewaard (voor internet er was) .
Nu zijn we de digitale weg ingeslagen en worden je gegevens in the cloud bewaard , met het grote verschil dat iedereen daar zomaar bijkan en misbruik kan van maken .

Niet met je eens Toska, toen internet nog nauwelijks bekend was werd er op alle mogelijke manieren reclame voor gemaakt en er was toen nog geen sprake van dat jouw privé gegevens al dan niet iets te verbergen (want dat doet hierbij niet ter zake), te grabbel zou worden gegooid! Nee, dat is wat later ontstaan waardoor concerns zoals Yahoo , Google en ga maar door explosief konden groeien. Maar, mogelijk dat al die beledigde naïeve Facebook-aanbidders nu eindelijk eens wakker schrikken.

Ik zeg het niet maar schrijf het wel, jullie verdiende loon want Facebook was/ben jezelf.

Oh ja, of topic weliswaar maar ik vond het de moeite waard het volgende nog even te vermelden: Ik werkte begin/midden tachtigerjaren bij de toenmalige Postbank en daar stonden op de meeste afdelingen Tulip Pc's met daarop het AntiVirus programma ViruScan (Nederlandse maker). Weten jullie hoeveel virussen er op dat moment konden worden ontdekt? Zegge en schrijven een paar honderd! En nu...? Walgelijk in één woord.
ook niet volledig mee eens ik denk dat je als verstandig persoon wel weet dat al wat je plaatst op facebook de wereld rond gaat, en ook niet iedereen weet ook wel dat je ipadres en email word opgeslagen? velen (ook ik) registreren zich met hun echte naam, geboortedatum, land, regio dus fb weet dan ook alles van je? dan is het ook niet moeilijk om te kunnen achterhalen wie je ook bent? en ik besef maar al te goed sinds ik op de computer zit dat je niets kan verborgen houden,en dat je steeds op loer moet liggen.
Zelfs wij als beheerder zijn in het bezit van ip en email weten zelfs welke provider je hebt, dus zo zie je maar HansGu dat je niets kan verbergen

Dat maakt het allemaal zo erg en ondoorzichtelijk. Ik ben het dan ook totaal niet eens met de maatschappelijke apathie van het gros van de huidige generatie.

(sprak de ouwe .....)

Binnen 10 jaar als het nog zo lang zal duren moet je jou nergens meer registreren en krijgt iedereen een CHIP ingeplant , vanbij de geboorte zelfs en kan men jou overal volgen .
Er zijn toxh al bedrijven die hun personeel een chip laten inplanten , wat de gewone prikklok moet vervangen , de biometrische prikklok.
Emprova-Time | Tijdregistratie

Schandalig (meen ik echt) en iedereen huppelt erachteraan...

Die GDPR wet is wel voor bedrijven en organisatisaties , niet voor particulieren .
Wat is het verschil tussen vroeger en nu ?
Vroeger bestelde je iets uit een catalogus en werden je klantgegevens in archieven of in een database lokaal bewaard (voor internet er was) .
Nu zijn we de digitale weg ingeslagen en worden je gegevens in the cloud bewaard , met het grote verschil dat iedereen daar zomaar bijkan en misbruik kan van maken .

Je vergist je als je denkt dat wat in de cloud wordt opgeslagen door iedereen te volgen is.
Die vlieger gaat nog niet op.

Maar over tien jaar zijn er Quantumcomputers die in millisecondes elk lang cloudwachtwoord kunnen kraken.

Tja.... en dan? Dan is de chaos compleet!

Hoeft niet in mijn ogen.

Ik heb al langer het idee, dat een eigen cloudopslag misschien iets duurder in de aanleg is, maar wel veiliger is te handhaven.

Een EIGEN cloudopslag? Hoe doe je dat dan?

Een NAS-systeem dergelijke!
Er zijn al 12 TB grote harddiks uitgebracht!

Terug
Bovenaan Onderaan