Aldi en Lidl hebben groot nieuws in Duitsland

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Beider supermarkten hebben in Duitsland hun klanten laten weten, dat hun winkels op de avond van de 24e december (Kerstnacht) gesloten zijn.

Het is toch wat en eigenlijk ook heel normaal.
Alleen begrijpen de Duitsers van deze mededeling helemaal niks,
want "Heiligabend" op 24 december valt dit jaar op een Zondag!

Ik heb 36 jaar in een opslagplaats van een grootwarenhuisketen gewerkt , waarvan 30 jaar in verse voeding . De dag na kerst en nieuwjaar moesten de warenhuizen bevoorraad zijn met verse voeding . Vanzelf kwamen die goederen er zomaar niet aan . De opslagplaats en verdeelcentrum werd dus nooit gesloten en doorgewerkt , ook op kerstavond en oudejaarsavond .

Dat is een ander verhaal - op zondag zijn winkels doorgaans gesloten!
De Duitsers zullen toch echt op de 23e de inkopen gedaan hebben.

op zondag zijn winkels doorgaans gesloten
In mijn dorp zijn de meeste supermarkten (Lidl, AH, Vomar en Dirk) op zondagen geopend van 12:00 tot 18:00 uur.
Ik ging er automatisch vanuit dat dat in Duitsland ook zo zou zijn. Daarom de openingstijden van 3 Duitse Lidl winkels gecontroleerd: alledrie gesloten op zondagen. Weer wat geleerd.

In zowel Breda als in Rotterdam zijn zelfs alle winkels in de stad elke zondag open. Ik neem aan dat dit dan in elke grote stad wel zo is. Bij mij in het dorp (ongeveer 14.000 inwoners) zijn de supermarkten en de bouwmarkten ook elke zondag geopend. Zelfs de winkels mogen hier elke zondag open zijn (niet verplicht).
Verbazend dus dat de Aldi en Lidl in hun thuisland op zondag gesloten blijven.

Terug
Bovenaan Onderaan