Afgesplitst uit topic Linux mint 19 werkt slecht

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 74
  • Startdatum
  • Reacties 30
  • Weergaven 1.787
V

Verwijderd forumlid 74

Guest
Ik veronderstel dat het om een desktop gaat en geen laptop ?
Als het een desktop is , even de kast openmaken en controleren of het voedingskabeltje om de harde schijf te voeden , of het sata aansluitkabeltje moederbord >> harde schijf niet loszit . In die richting denk ik het meest !

Hallo swake, ik ga het kabeltje nakijken maar als hij in de bios staat aangegeven dan denk ik dat er eerder een instelling niet goed staat. Maar ik kom er morgen op terug en dan laat ik je het weten.

Paul, je ziet ze en plots verdwijnt ze .
Als je toch de kast gaat openmaken, controleer dan ook eens op het aanwezige stof . Stof veroorzaakt slechte contacten . Maar ook de warmte kan een oorzaak zijn . Door de warme zomerse temperaturen die er nu zijn kan een computer ook vreemd gaan doen , slechte contacten bijvoorbeeld .

Dag Paul
verder heb ik nog boot override :

-uefi built in efi shell
-cdrom drive
-ssd schijf

Staan er nog Windows systeempartities op de schijf ? Want dat is de oorzaak van je probleem !

Weet je hoe Gparted in live omgeving te starten ?

Hallo ik heb een usb stick van 8GB en 32GB, linux mint heb ik gedownload van linuxmint.com en gedownload met torrent. Bij de eerste keer had ik inderdaad nog windows op mijn terabite schijf staan en die heb ik toen gewist. Toen ik ext4 bestanden erop probeerde te zetten ging het al fout.

Als je Gparted in live omgeving kan uitvoeren, vind je op die schijf een kleine partitie terug met een slotje erbij ?

Het zal misschien vreemd klinken, maar moest je nu Ubuntu willen installeren ben ik er vrij zeker van dat dit probleemloos gaat lukken .
uefi built in efi shell

Dat is een computer met een modern UEFI BIOS en enkel kan booten met Windows tenzij je aan microsoft zou betalen voor de sleutel . En canoncical de maker van Ubuntu heeft dat gedaan .

Waarom begin je nu weer over Ubuntu.
Linux Mint is volledig compatibel met Uefi-bios - mijn notebook staat helemaal op UEFI-bios en Linux Mint boot als een supersneltrein.

Het is spijtig dat het ubuntu forum uit de lucht is , daar is het besproken geweest hoe microsoft moederbordfabrikanten hierin manipuleert . waarom is trouwens canocical met Microsoft in zee gegaan ?

Microsoft zal wel een flinke donatie hebben overgemaakt.
Maar wat er betaald is voor de bij Safeboot behorende sleutel heeft niets met Uefi te maken.
Daarom ook dat bij Ubuntu en afgeleiden daarvan de Safeboot in het bios dient te worden uitgeschakeld.
UEFi zelf is de opvolger van het oude bios en Safeboot is een applicatie die daardoor mogelijk werd.
Zoals ik al eerder heb laten weten komt er over een aantal jaren een nieuwe uit van Uefie waarin de optie Safeboot niet meer te deactiveren is.
En ik hoop dat we nu weer ontopic kunnen gaan.

ik denk dat mijn euro gevallen is

Leuk maar mijn andere schijf (sata) staat heel even in het mijn computer lijstje en daarna verdwijnt hij weer.

Ben je zeker dat het om de SATA schijf gaat en niet de USB stick ?

Nog iets waar ik nu maar pas aan denk .
Je hebt toch de 64-bits versie gedownload en niet 32-bits ?

Dat kan je zelf controleren via de downloadlink die ik heb gegeven voor Linux Mint tara Cinnamon 64-bit vioa de Universiteit van Utrecht.

Ik volg nu al een tijdje dit topic en er zijn twee topic-helpers actief in dit topic die niet samen werken. En dat maakt het niet alleen voor de TS'er moeilijk maar voor iedereen die het topic in de toekomst raadpleegt. Ik volg het al een tijdje zei ik en telkens bijt ik een stuk van mijn vingers om niet te hoeven typen hier maar nu kan ik het echt niet laten. Abraham geeft hier van a tot z een handleiding en zegt aan de TS'er wat hij nu moet doen en doet dit telkens opnieuw en pikt de draad op waar TS'er door toedoen van Swake de draad naast zich heeft neergelegd. In Godsnaam stop nu even met TS'er steeds op een ander spoor te zetten en volg nou even wat Abraham zegt wat TS'er nu moet doen en werk samen maar niet zoals het er nu aan toe gaat. Een maal TS'er zijn OS heeft geïnstalleerd kan je naar believen van alles naar TS zijn hoofd smijten maar werk nu het topic gewoon af! Hoe is het mogelijk dat jullie zo kunnen samenwerken??? Dit moest er even uit, ik kon dit niet meer aanzien.

Wel, het is er uit dus. En ik geef je gelijk. En Abraham doet dat dus ook, gelet op zijn duim. Er zijn geen regels voor de wijze van behandeling van een probleem, maar die regels volgen meestal vanzelf, hier in dit forum en ook bij andere fora. En hier was de regel zoek vandaag.

Ik heb mijn vingers heel gehouden, maar ik kan dit bovenstaande relaas wel volgen. Twee weten meer dan één gaat meestal op, maar niet door elkaar heen.
Alleen heb ík gedacht: Abraham is mans genoeg om hier iets over te zeggen, en ik laat het dus aan hem over. Verschil van inzicht , maar met hetzelfde resultaat.

En nu maar hopen dat Paul zijn probleem kwijt raakt!

Ik had al eerder vandaag het idee om de onnutte gedeeltes te verplaatsen naar een afgescheiden gedeelte.
Misschien doe ik dat morgen alsnog.

Terug
Bovenaan Onderaan