Afgesplitst uit Linux virtualisatie vragen topic.

• Onderwerp starterDanvers
  • Startdatum
  • Reacties 25
  • Weergaven 2.292
D

Danvers

Guest
Mijn eerste Linux was ook Mint 13 naast Win7.
Nu heb ik desktop met Win8.1 met ZorinOS 12.1/Mint 18 Sarach.
Mini pc Win10 met ZorinOS 9Core/Mint18.1 Serena/Ubuntu 16.10.
Laptop Win8.1 waar geen Linux naast kan,of ik mot kosten maken!
Win 10is hier zelfde verhaal als Poppe.
Soms ook distro in VMware of externe HDD.
Linux is leuk om mee tewerken,al eens nieuwe dingen ontdekken!
Wie heeft al met ARCH gewerkt zo als Manjaoro en....
Mvg
Danvers

Wat ik het spijtigste vind is dat je geen software van windows in linux kan plaatsen, zeker als je betalende versies hebt (euros in de vuilbak nee toch)en dan nog al die vervelende aanpassingen in de terminal bijvoorbeeld voor je firrewal te activeren? kan dit niet allemaal op een simpele manier zoals bij windows?
In Linux kan men Wine installeren . Wine is een Linux applicatie dat Windows nabootst en waarmee je windows toepassingen kan uitvoeren . Hou er wel rekening mee omdat je linux veel veiliger is dan windows (virussen) , je door Wine te gebruiken wel windows virussen kan binnen halen .
Wine is te installeren via softwarebeheer .

Volgens mij gaat dit nog steeds in zijn geheel over virtualisatie. En wie zijn topic ruim opzet, zie titel, kan ook ruime antwoorden verwachten.

Als je Wine ziet als virtualisatie, dan heb je gelijk. Het betreft hier virtualisatie applicaties als VMware en VirtualBox, mocht dat nog niet duidelijk zijn.

Wat ik het spijtigste vind is dat je geen software van windows in linux kan plaatsen, zeker als je betalende versies hebt (euros in de vuilbak nee toch)en dan nog al die vervelende aanpassingen in de terminal bijvoorbeeld voor je firrewal te activeren? kan dit niet allemaal op een simpele manier zoals bij windows?

Er wordt nog al ééns geopperd, over te gaan op Linux, ivm. de voortdurende aanvallen op Windows pc. Wat toska schrijft, is één van de redenen, dat Linux nooit het marktaandeel verkrijgt, wat Windows heeft. Het heeft voor de doorsnéé Windows gebruiker te veel handelingen, die meer kennis vereist, dat wat bij Windows het geval is. Wat ik persoonlijk wel heel jammer vind!

Het is enigzinds of topic, maar het is wel iets waarbij stilgestaan moet worden, alvorens te adviseren om Linux te gebruiken!

Zie ook NATIONAALCOMPUTERFORUM_OTHER

8o jarige grootvader had in XP ransomware opgelopen en de kleinzoon heeft de computer van Linux Mint Cinnamon voorzien.

Zie ook NATIONAALCOMPUTERFORUM_OTHER

8o jarige grootvader had in XP ransomware opgelopen en de kleinzoon heeft de computer van Linux Mint Cinnamon voorzien.
Tuurlijk, niets is onmogelijk, maar een 80 jarige gebruikt de pc op een andere manier, dan de wat doorsnee, jongere gebruiker.

Op zich heb ik niets tegen linux, maar die handelingen die je soms moet doen via de terminal om iets te laten werken,daar vind ik het moeilijkste aan.Terwijl het bij windows zo bij hand ligt en heel simpel is.Voor de veiligheid moet je ook niet overgaan naar linux want niet lang geleden is er daar ook randsomware aangetroffen? dus zonder een antivirus is het daar dan toch ook niet veilig? ja inderdaad je kan al een software installeren maar dan maar zeggen dat linux heel veilig is, daar geloof ik nu eens niks van.

Op zich heb ik niets tegen linux, maar die handelingen die je soms moet doen via de terminal om iets te laten werken,daar vind ik het moeilijkste aan.Terwijl het bij windows zo bij hand ligt en heel simpel is.Voor de veiligheid moet je ook niet overgaan naar linux want niet lang geleden is er daar ook randsomware aangetroffen? dus zonder een antivirus is het daar dan toch ook niet veilig? ja inderdaad je kan al een software installeren maar dan maar zeggen dat linux heel veilig is, daar geloof ik nu eens niks van.
Ik heb ook niets tegen Linux, maar de extra handelingen die nodig zijn om bv. iets te installeren, zal menigeen tegen houden, om Linux te gebruiken. Op zich wel jammer, dat het best.systeem minder populair is. De doorsnee mens wil computeren, zonder de voor hen "ingewikkelde" handelingen te moeten verrichten.
Je hebt Windows sneller onder de knie als Linux. Ik kan me het bijna ook niet voorstellen dat Linux geen last van internet schurken zou krijgen.
Op termijn zal het ook belaagd worden, dat zal niet uitblijven helaas.

Linux is veilig - ransomware en andere ongein richt zich op de in de wereld veel toegepaste Linux servers.
Weet dat er meer Linux servers zijn dan Windows servers.
En lang niet elke Linux server wordt goed onderhouden (daar weet o.a. Sony veel van na diverse hacks) met als gevolg dat die open staan voor problemen - ook op het gebied van veiligheid.
Want voor die servers zijn er diverse antivirus aanbieders en die is echt niet gratis.

Linux is veilig - ransomware en andere ongein richt zich op de in de wereld veel toegepaste Linux servers.
Weet dat er meer Linux servers zijn dan Windows servers.
En lang niet elke Linux server wordt goed onderhouden (daar weet o.a. Sony veel van na diverse hacks) met als gevolg dat die open staan voor problemen - ook op het gebied van veiligheid.
Want voor die servers zijn er diverse antivirus aanbieders en die is echt niet gratis.
EvC's topic dreigt in 2 delen te vallen, en dat wil ik ook niet, toch nog even voor de nieuwsgierigen, een linkje!
Daar laat ik het bij!
Linux is secure…right? -

Het heeft een tijd geduurd, maar sinds 2 (!)dagen ben ik er achter waar E. dat lieve pinguintje vandaan heeft! Ik heb echt gedacht dat hij veel van dierentuinen hield. Ach, het wordt nog wel eens wat met me!

ik heb nog geene van beide al eens uitgeprobeerd, zolang dat ik daar geen behoefte aan heb begin ik er niet aan? wel intressant als je met linux werkt dat je daar dan windows kan in plaatsen of omgekeerd? in mijn geval zal het eerder linux zijn dat ik installeer in zo,n een vmware of een virtualebox.

Nou, dat hij nu ook nog een naam heeft is helemaal leuk!(is het een 'hij'?). Het is een lekker dier en ik ga er van uit dat hij/zij alles van Linux weet. Wel gemakkelijk om bij je te hebben: een soort persoonlijke moderator.

Tux is vanaf het begin van Linux in 1992 de mascotte ervan!

(is het een 'hij'?)
Geen idee, deze Adelien pinguïn heeft model gestaan. Kun je zien welke sekse het heeft?
5914a82380231-Adelie_Penguin.jpg

Een uiterlijk verschil tussen de twee geslachten is er niet. Alleen bij de paringsdaad kun je ze onderscheiden, het mannetje ligt dan op de rug van het vrouwtje. b.v. de diksnavelpinguin aan de dikte en grote van hun snavel herkennen. Voor een leek is dit bijna onmogelijk te zien.

het mannentje en vrouwtje zijn bijna identiek, vermoedelijk is het mannelijk geslacht is groter dan het vrouwtje maar veel is dan ook niet.

Tjee, wat zijn jullie zakelijk over dit diertje! Jullie hebben het dagen over hem, en dan moet ik opeens zien wat het is! Ik ken hem niet, hoor. Maar het is vast een mannetje, gelet op zijn trotse houding op die grote foto. En geen vrouw sleept zo met haar jas over de grond: die moet ze dan zelf weer wassen. Mannen leggen hem in de wasmand!

Geen idee, deze Adelien pinguïn heeft model gestaan. Kun je zien welke sekse het heeft?
5914a82380231-Adelie_Penguin.jpg
Jouw Avatar is veel leuker! Deze ziet er wat morsig uit, en het is een opschepper! Geef mij Tux maar.

Terug
Bovenaan Onderaan