Afgekoppeld van Adobe Audition 1.5 is verleden tijd geworden.

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.990
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Progje even geïnstalleerd en ziet er wel leuk uit ja. Meer mogelijkheden dan het op het eerste gezicht lijkt. Voor mij waarschijnlijk wel voldoende.

Veng, kan ik jou eens een audiovoorbeeld sturen van wat ik zoal opneem: interne audio, gemixt met externe audio zodat een eigen versie ontstaat. Met Audiotion 1.5 lukte dat altidj prima. Met Oceanaudio weet ik dat niet, maar het lijkt me stug dat dat daarmee ook allemaal kan.
En zoals iemand buiten dit forum schreef: "Ik heb geen zin in de aanschaf van een nieuwe en uitgebreidere versie van Audition waar je op jaarbasis telkens € 300 voor moet betalen.... "
Want zo doet men dat tegenwoordig met abonnementen voor een softwarepakket.....Standalone aanschaffen is er niet meer bij....

Ik zou je wel willen helpen maar ben niet zo bedreven met audio als jij denk.
Ik zie in Oceanaudio in elk geval niets dat op "mixen" lijkt

De bedoeling van deze discussie is een goed werkend alternatief te vinden voor Adobe Audition 1.5.

Adobe audition 1.5 gebruik ik ook nog steeds en bij mij werkt alles nog prima en ik gebruik win 10 pro en die is up to date.

Net als Maxstar denk ik dat er iets niet goed staat in je geluidsinstellingen.
Ik heb een aantal keer gehad dat ik niet kon opnemen en dat kwam meestal omdat er een ander geluidsapparaat aanstond.
Adobe herkent dan mijn synthesizer niet.

Ik heb ook Win10 Pro den ik heb even gecheckt wat mijn up to date status is.
Ik zie dan dit:

Dat is een heel hoopvol bericht! Ik zou alleen niet kunnen bedenken over welke geluidsinstelling het dan zou moeten gaan. Via de usb van computer naar usb mixer komt alle audio prima binnen op koptelefoon en studiomonitoren.
Die geluidsinstellingen kun je later nog nakijken maar zodra je foutcode 0x80096004 tegenkomt moet je eerst jou PC controleren op malware, registerfouten, beschadigde bestanden, irrelevante software, een antivirusprogramma van derden en soortgelijke problemen.
Dat moet je inderdaad met abraham doornemen.

Ik heb ooit de gehele Adobe CS2 familie gedownload, inclusief licenties.
En daar zit ook Audition 3.0 in.

Net als Maxstar denk ik dat er iets niet goed staat in je geluidsinstellingen.
Daar sluit ik me bij aan, ik heb het in audacity gehad, dat ik geen opname kan starten (gelijk een foutmelding). Maar goed eerst de andere problemen oplossen, en dan opnieuw proberen.

Er staan twee adobe audition topics onder elkaar wat een beetje warrig werkt. Afijn audition 3.0 heb ik ook en die lijkt qua werkwijze wel wat op 1.5 maar na 3.0 wordt het een ander verhaal.

Het wordt moeilijk een vervanger te vinden voor adobe audition want het is een van de beste en meest geavanceerde programma's.

Ik heb veel software al uitgeprobeerd en cubase is wel een goed programma wat technisch goed is en vele opties heeft.
Logic pro is denk ik ook prima maar kan alleen op mac-computers worden gebruikt en ik heb alleen windows.
Maar ik zou het wel een keer willen uitproberen.
Daar sluit ik me bij aan, ik heb het in audacity gehad, dat ik geen opname kan starten (gelijk een foutmelding). Maar goed eerst de andere problemen oplossen, en dan opnieuw proberen.
Zo bedoelde ik het ook.

Audacity heb ik trouwens jaren geleden gratis bij mijn usb platenspeler gekregen. Het was voor mij niet geschikt om muziek mee te maken maar ik gebruik het nog wel om platen mee op te nemen.

Dan de vraag, of jij wel gezocht heb op dat probleem met OceanAudio.

IK heb in het programma een Rescan gedaan van alle Audio Devices. Daarmee werd de Device List geüpdated. Maar geen resultaat.

Terug
Bovenaan Onderaan