Afgebroken | Er is een nieuw testforum ontstaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 14
  • Weergaven 1283

Er is een nieuw testforum ontstaan​

Kijk op

Dat forum is opgebouwd met Xenforo 2.3 Bèta.
Het is niet bedoeld voor het plaatsen en posten van problemen enz.

Maar je mag ermee spelen.

Let wel, de forumtaal is Engels, er is nog geen NL-vertaling uitgekomen.

Dat zie ik anders. Daarom staat er ook duidelijk test achter en wordt duidelijk als testforum vermeld, dus ik zou niet weten waar de verwarring uit zou moeten bestaan. Je hoeft het immers niet te bezoeken/gebruiken.
En eigenlijk mag het volgens de regeltjes niet openbaar, tenzij er sprake is van een tweede licentie en volgens mij heeft @Abraham54 die wel.

Het voordeel als je anderen ook van een testforum gebruik laat maken is dat je evt. sneller gekke dingen of fouten tegen komt. Veel ogen zien er meer dan twee.
Ik ga er zelf niet op testen, heb het daar te druk voor, maar ik zie geen reden waarom hij dat testforum niet toegankelijk zou maken.

Hoi @Black Tiger de ftp-upload is omvangrijk, duurt bij mij ca. 20 minuten!
Het installeren gaat daarna snel.

Ik heb overigens een stijl uit dit forum geïnstalleerd (ProDarkBlue Extra)

En zal ook de Defaultstyle XF 2.2 over gaan zetten.

Het blijkt dus dat XenForo 2.3 Bèta stijlen uit XenForo 2.2 accepteert.

Dat zou zomaar kunnen met die stijlen. Daar zal niet veel aan veranderd zijn.

de ftp-upload is omvangrijk, duurt bij mij ca. 20 minuten!
Daarom gebruik ik die vrijwel nooit.
Moet je eens proberen, want bij Vimexx kun je ook gebruik maken van SSH login.

Volledig ingepakt bestand uploaden gaat een stuk sneller, en dan uitpakken in een aparte directory via SSH (of meteen de goede directory bij eerste installatie), evt. dus kopieren naar de juiste directory en klaar.
Dan ben je in 20 minuten al klaar met installeren terwijl je normaliter dan nog aan het uploaden bent.

Ik doe dit ook zo als ik een phpBB forum moet upgraden. Duurt veel te lang al die losse bestandjes.
Ik upload gewoon die hele zip, dan de juiste directory's verwijderen. Dan alles naar de juiste plek kopieren en overschrijven. Upgrade procedure starten en klaar.

Moet je wel even weten waar je mee bezig bent via SSH en geen fouten maken, maar dat lukt snel genoeg.

Het testforum oogt al meer op dit forum.
Standaard is het donkere thema.
Maar er is ook een licht thema, daarvoor scrol je helemaal naar beneden, daar vind je links een "Style variation"

Dat zie ik anders. Daarom staat er ook duidelijk test achter en wordt duidelijk als testforum vermeld, dus ik zou niet weten waar de verwarring uit zou moeten bestaan. Je hoeft het immers niet te bezoeken/gebruiken.
En eigenlijk mag het volgens de regeltjes niet openbaar, tenzij er sprake is van een tweede licentie en volgens mij heeft @Abraham54 die wel.

Het voordeel als je anderen ook van een testforum gebruik laat maken is dat je evt. sneller gekke dingen of fouten tegen komt. Veel ogen zien er meer dan twee.
Ik ga er zelf niet op testen, heb het daar te druk voor, maar ik zie geen reden waarom hij dat testforum niet toegankelijk zou maken.
ik schrijf toch niet dat hij daarmee moet stoppen?Ik had ook een testforum maar die gebruikte ik als er extensies waren om die eerst uit te testen, en te kijken of er geen fouten in zitten,zoniet dan pas uploade ik die naar de orginele website, ook phpbb update en andere dingen, daarvoor gebruikte ik een testforum @Black Tiger ;)

Verstandige keuze om nieuwe dingen eerst in een test forum uit te proberen.

Succes ermee.

Morgen dan wel overmorgen breek ik het weer af.

Wat bovenal beloofd is, is snelheid.
Gemeten middels Google's SpageSpeedInsights nadat er nog geïmporteerd was, mobiel 100 en desktop 100.
Na de inrichting: mobiel 97 en desktop 100.

Wat ook geschreven is, dat bestaande stijlen uit XF 2.2 in XF 2.3 niet zullen werken, het tegendeel bleek waar te zijn.

Het kan zijn dat het testforum in de toekomst er weer zal zijn, maar dan hoop ik ook dat er Nederlandse taalpakketten zijn te krijgen.

ik schrijf toch niet dat hij daarmee moet stoppen?
Ik schrijf toch ook niet dat jij dat zei? Ik legde jou alleen maar uit dat het niet verwarrend was en ook niet per sé alleen voor eigen gebruik hoeft te zijn. ;)
Ieder kan zijn eigen keuze maken waarvoor hij/zij een testforum gebruikt en of dat openbaar is of niet.

Klopt het dat de header is aangepast (de afbeelding van toetsenbord)???

Ik wordt er een beetje zeeziek van, hij lijkt wat vreemd schuin op te lopen. Ik gebruik webforce donker met crème, maar om sommige stijlen heb je een heel uitgerekt toetsenbord. Ziet er raar uit op de laptop.

Ik dacht dat jij de blauwe variant gebruikte en nee, er is niets veranderd in die stijl.

Ter informatie: de oude situatie met phpBB wordt nu hersteld.

Het zal mijn inziens nog een tijd duren, eer de release candidate van XenForo 2.3 er zal zijn.
En wat ook opvalt, er is over XenForo 3.0 geen neuws.

Terug
Bovenaan Onderaan