Afbeeldingen invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afbeeldingen invoegen in uw bericht
Doordat dit computerforum op een server draait, waar het forum inmiddels een 18% van gebruikt,​
is het uploaden van afbeeldingen uitgeschakeld!​
Wij vragen daarom, voor het kunnen posten van afbeeldingen gebruik te maken maken van afbeeldingsservers.​
Wij adviseren, dat u of IMGDumper of PostImage gaat gebruiken.​
Beide afbeeldingsservers zijn gemakkelijk in gebruik - indien u door heeft hoe de logica van deze afbeeldingen servers werkt.​
IMGDumper is het makkelijkst, PostImage heeft meer meer mogelijkheden!​
IMGDumper
IMGDumper is het makkelijkst in gebruik, alle afbeelding komen op één pagina te staan, dat kan lastig zijn wanneer u daar een
account heeft en al veel heeft geüpload naar die site.
Ga naar​
en klik op de knop Bladeren​
5f8491df289c5-IMGDumper.png
U ziet rechtsboven de mogelijkheden om in te loggen of te registreren om een account aan te maken.​
Dat laatste raad ik aan, dan kunt u altijd bij de geüploade afbeeldingen komen.​
Door op de knop Bestand kiezen te klikken, opent Verkenner en kunt u naar de locatie gaan, waar de betreffende afbeelding staat.​
Klik nu op de afbeelding en de knop Upload, dan wordt de afbeelding naar IMGDumper geüploaded.​
Zodra de afbeelding bij IMGDumper binnen is, opent er nieuwe pagina!​
5f8494729c386-IMGDumper_2.png
U kopieert meteen de eerste regel en die plakt u rechtstreeks in uw bericht hier, wilt u een tweede of meer afbeeldingen toevoegen.​
dan herhaalt u de handeling telkens.​
5f857fef3c587-katenmuis4.jpg
PostImage
Een heel goed alternatief is Postimage, echter Postimage werkt anders dan IMGDumer en heeft meer mogelijkheden,
als u er een account aanmaakt.
Ook PostImage werkt heel logisch, maar toch anders dan de simpele afbeeldingenserver IMGDumper en als u zelf leert
hoe PostImage werkt, zal u deze afbeeldingenserver prefereren boven IMGDumper
Screenshot-2020-06-21-Postimage-org-Gratis-afbeeldingenhost-Foto-s-uploaden.png
Het voordeel van een eigen account bij Postimage is dat u altijd bij uw foto's en afbeeldingen kan komen,
iets wat zonder ingelogd te zijn niet mogelijk is.
Daarnaast biedt Postimage bij uploaden ook de mogelijkheid de afbeelding meteen aan te passen in formaat:
[
Postimage.png
Heeft u een account bij Postimage, dan is het mogelijk om galerijen aan te maken, zo behoud je overzicht op
die afbeeldingenserver, iets wat mistte bij IMGDumper.
Onderstaand een afbeelding hoe ik momenteel mijn Postimage heb ingedeeld, de linker map is de algemene
map waarin je standaard naar toe upload, de map rechts is mijn eerste galerij, met daarin afbeeldingen voor
deze handleiding:
Screenshot-2020-06-21-Mijn-afbeeldingen-Postimage-org-Mijn-Abeeldigen.png
Hieronder ziet de inhoud van mijn galerij Postimage, met daarin afbeeldingen voor deze handleiding.
Screenshot-2020-06-21-Postimage-Postimage-org-Galerij.png
Hoe voeg ik een foto/afbeelding in na uploaden?
Wanneer u een foto/afbeelding geüpload hebt, dan ziet dat er zo uit:
Screenshot-2020-06-18-1k5s3s-2-Postimage-org.png
U ziet dat er behoorlijk wat mogelijkheden zijn om uit te kiezen, er zijn twee mogelijkheden waar u uit kunt kiezen!
2.png
Gebruikt u de link die achter Directe link: staat - dan gebruikt u hier Afbeelding invoegen (CTRL+P):
klik nu eerst in uw bericht waar de afbeelding moet komen te staan en voor dan hetgeen hieronder
staat uit:
Afbelelding-posten.jpg
Zo ziet het eruit als u het goed gedaan hebt (let op de ingeven url dient als voorbeeld)
Afbelelding-posten-2.jpg
Als laatste handeling klikt op de knop Invoegen en de foto/afbeelding wordt in uw bericht ingevoerd.
Kiest u de tweede optie achter Hotlink voor fora: dan kunt u de gekopieerde link rechtstreeks in uw bericht plakken.
1k5s3s.jpg
Hoe maak ik een galerij aan?
In uw account klikt op de knop Galerij maken en u links van die aangeklikte knop vult u de naam in van de
galerij; vervolgens klikt u op de knop Nieuw galerij creëren.
Aansluitend vind u in het overzicht Mijn Afbeeldingen de nieuwe galerij map.
Open nu de nieuw aangemaakte galerij en klik op de knop Uploaden om een foto/afbeelding in de galerij te krijgen.
Belangrijk, een galerij zal bedoeld zijn voor meer inhoud dan een een eerste upload.
U wil een tweede foto/afbeelding naar de galerij uploaden - klik dan eerst rechtsboven op Mijn afbeeldingen en daarna
klikt u de galerij weer open en kunt u de tweede foto/afbeelding uploaden.
Voor ieder nieuwe upload na inloggen heeft u via de standaard upload pagina van PostImage ook de mogelijkheid
om de juiste abeeldingenmap te kiezen:
Post-Image-selektievenster.jpg
U ziet dat wanneer er afbeeldingen mappen bestaan, u de juiste map kan selecteren om de betreffende afbeelding
naar die map te kunnen uploaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan