AdwCleaner blijft hangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Léon
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 14
  • Weergaven 1024
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Léon

Gast
Vandaag verscheen een nieuwe versie van de AdwCleaner, dus ik dacht: even scannen. Hij vond twee PUPs.Optional, waarvan ik er een wilde verwijderen.

Hij blijft echter hangen bij „Mappen verwijderen“. Twee keer geprobeerd.

Wat is „PUP.Optional.Legacy, Plugin found: MSG_appName“? Het zit in elk geval in Firefox. Vóór het verwijderen komt kort een foutmelding.

Hallo,

Vaak is dan het bestand actief, je kan twee dingen proberen:
1. Eerst Malwarebytes laten scannen en daarna AdwCleaner.
2. In veilige modus opstarten en dan AdwCleaner gebruiken.

Hallo abbs,

Een draad over deze PUP op het internet bracht mij inderdaad op het idee om Malwarebytes te laten scannen. Die vond twee PUPs en plaatste die in quarantaine. Ik da ht „Probleem opgelost“. Maar daarna vond de AdwCleaner opnieuw de 2 originele PUPs en bleef vervolgens ook weer hangen.Het zijn volgens mij ook twee andere PUPs.

HitmanPro vond niets.

Ook in de Veilige Modus blijft de AdwCleaner hangen bij het verwijderen. Echter de Firefox PUP was er opeens niet meer, maar nu een andere. Deze heb ik handmatig verwijderd. De tweede PUP van de AdwCleaner is een startmenu snelkoppeling. Wat is daar nu weer gevaarlijk aan?

De foutmelding vóór het verwijderen was trouwens: „Caught unhandled unknown exception terminating“.

Nu blijft de AdwCleaner ook al hangen bij het zoeken. Ik vraag mij al een tijdje af of we dit programma nog wel serieus moeten nemen.

Hallo,

Een snelkoppeling kan besmet raken waardoor hij niet meer opstart naar het bewuste programma maar naar een ander programma
of internet pagina. En ik probeer iedereen er ook van te overtuigen dat AdwCleaner geen standaard malware verwijder tool is.
Er kunnen nog wel eens dingen fout gaan na het gebruik van AdwCleaner.

Als ik nu zelf de snelkoppeling in het startmenu verwijder, is dat dan voldoende? Of moet het via de AppData?

Hoe heet die snelkoppeling dan?
En wat zeggen de eigenschappen na rechtsklik erop?

Hij gaat naar "C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\4.5.0\DriverBooster.exe".

Iobit - the bell rangs.

2009 heeft MBAM Iobit betrapt op stelen!

En ik denk dat wat Iobit toen deed wat betreft alle door hun uitgebrachte software het nog steeds doet.

Hallo,

Iobit praat daar niet over :joy:

Download de
577bf0efb8088-FRST.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Hallo Abraham,

Het wantrouwen dat jij koestert jegens iObit, voel ik tegenover MBAM. Overigens conculega’s onder elkaar, denk ik.

Hallo abbs,

Wat bracht je ertoe om mij aan de Farbar te zetten? (Sorry voor deze kritische vraag, maar ik ben erg leergierig).

Hallo abbs,

Gisteren stelde ik de vraag: „Als ik nu zelf de snelkoppeling in het startmenu verwijder, is dat dan voldoende? Of moet het via de AppData?“

Antwoord: „Ik zou graag eerst het logje willen zien, dan kan ik je beter antwoorden.“

Logje geplaatst.

Ik vond de Farbar instructie niet echt een antwoord. Ook geen commentaar op de foutmelding overigens.

Inmiddels heb ik de snelkoppeling "handmatig" verwijderd via de AppData en de AdwCleaner vindt niets meer.

Desondanks wil ik je danken voor je betrokkenheid!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan