Advanced SystemCare 11

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 50
  • Startdatum
  • Reacties 3
  • Weergaven 531
Hallo,

Die tool is zeker bekent, ik zou het niet op mijn pc willen.
IObit (het bedrijf achter Advanced SystemCare) heeft de malware-definities van Malwarebytes op niet zo'n eerlijke manier verkregen.
Ook gaat het te grondig te werk dus kijk uit met schoonmaak tools.

Advanced SystemCare van Iobit vertraagd juist jouw computer en ook het uiteindelijk het internet.

Er zijn websites genoeg die dit tool erg goed vinden.
Iobit is geen softwaremaker in de zin van eigen software, maar Iobit speelt vooral leentjebuur bij anderen, zonder deze anderen te vergoeden voor het gebruik van software door hun ontwikkeld.
Een heel mooi voorbeeld daarvan is de SpywareScanner in Advanced SystemCare, in 2009 heeft Malwarebytes overduidelijk aangetoond dat Iobit in dat tool de virusdatabase van MBAM gebruikte.
Nu is het 2018 en die malwarescaner van Iobit is nog slechter dan Spybot (vind ca 45% van wat MBAM vindt).

In malwarefixes gaven gebruikers aan, dat na verwijdering van de Iobit producten, hun computers sneller waren geworden.
En dat zegt mij genoeg over AdvancedSystemCare.

Ik heb die in het verleden ook gebruikt maar ben jaren geleden overgeschakeld naar Wise Disk Cleaner (op aanraden van Abe). Advanced System Care zet zich nogal nadrukkelijk vast in je software en dat zinde mij niet. Het "leentjebuur spelen" is voor niet zozeer een argument voor mij aangezien er genoeg andere spelers op de markt hetzelfde doen (zelfs Microsoft heeft zich hieraan al schuldig gemaakt). Het vertragen van het systeem echter is wel een doorslaggevend argument.

Terug
Bovenaan Onderaan