Adobe Flashplayer de-installeren

Adobe Flashplayer de-installeren

Adobe Flashplayer wordt niet meer ondersteund en heeft u Flash Player zelf geïnstalleerd en
is deze nog in u Windows aanwezig, dan wordt dat een bedreiging voor de veiligheid in uw Windows.

Via het Configuratiescherm kunt u zien of de Adobe Flash Player in uw Windows zit.
Te herkennen aan een rode snelkoppeling.

Voor allen die de Adobe Flash Player als zelfstandige applicatie in hebben geïnstalleerd,
heeft Adobe een verwijdertool ter beschikking gesteld.

Ga daarvoor naar:

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Hier vind ik een verwijzing naar flashplayer in het configuratiescherm maar via apps (geinstalleerde toepassingen) zie ik flash weer niet. Ook RevoUnistaller ziet geen flash.
Is flash dan geïnstalleerd of niet? Ik weet het niet zeker.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ik denk dat ik het toch ook niet had, heb het zelf niet geïnstalleerd. Ik zie ook de door jouw geposte schermafdruk screenshot02 @ShadyAngel
Maar in het configuratiescherm zie ik dit:

Moeten we hier nog wat mee? Ik heb het 2e bolletje aangevinkt, de eerste was namelijk geselecteerd.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Ik heb geen Flash Player snelkoppeling in het configuratiescherm ondanks dat de FlashPlayer voor IE en oude Edge in mijn Windows zitten.

porrelaar

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
22 aug 2017
@Roxmarie Ik heb in dat venstertje van Flash Player Settings Manager ook nog het tabblad Updates staan. Jij niet, zie ik.
Wanneer ik op het tabblad Updates klik, zie ik het onderstaande:
5ff886456f091-Ashampoo_Snap_2021.01.08_17h16m31s_003_Flash_Player_Settings_Manager.png

Niets aan de hand, lijkt me.
Ik vermoed dat de vermelding van Flash Player in het configuratiescherm binnenkort door een update van Windows vanzelf zal verdwijnen.

Bovenaan Onderaan