Adobe Audition 1.5 geeft problemen.

Al heel veel jaren gebruik ik Adobe Audition, versie 1.5 voor mijn muzikale werkzaamheden als gitarist. Ik neem er songs mee op, ik bewerk songs, maak er demo's mee voor de band waarin ik speel en gebruik deze om te laten horen hoe iets gespeeld moet worden. Dat alles is sinds enkele maanden niet meer mogelijk. Het gaat met name om dat ene onderdeel RECORDING.

Het importeren van de audio van een mp3 of mp4 gaat zonder problemen. Het audioveld is dan gevuld met alle audiofrequenties van de song. Zodra ik echter de interne audio van een mp3 afspeel of mijn eigen externe audio van live gitaar wil opnemen of tegelijk wil mixen met de dan spelende mp3, dan komt er niets binnen in dat programma.
Helemaal linksonder in beeld, staat dan weliswaar het woord RECORDING, als bevestiging dat die functie gebruikt wordt, maar er komt geen enkel audiosignaal binnen.

Inmiddels ben ik op verschillende fora bezig geweest om te laten achterhalen waar het probleem ligt en diverse keren geeft men aan dat het waarschijnlkjk komt door updates van Windows 10 en biedt ook geen oplossingsgerelateerde opties.

De versie 1.5 stamt weliswaar uit 2004 (ik weet het, een oud programma...) maar heeft ook onder WIN10 lang volledig gewerkt. Bovendien zijn latere versies van Adobe enorm uitgebreid geworden en voor mij niet bruikbaar. Het gaat dus alleen om de Recording functie die op een of andere manier door updates (?) uitgeschakeld is.

Probleemoplossers vanuit het programma met Compatibiliteitsmodi voor Win 95 - 98 - ME - XP (|Service Pack 2 - 3) - Vista - 7- 8 hebben geen resultaat opgeleverd

Ik hoop dat iemand weet hoe die Recordingfunctie weer hersteld kan worden.

Veng

PCS-lid
gemgemgemgem
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
189
Punten
203
Tegenwoordig wel ja. Ik ging vroeger nog wel eens naar de Firato.
Maar ik heb ook een heel wisselende smaak. Luister nu nog wel eens naar mariachi, Mireille Mathieu, Linda Rondstadt, Vaya Con Dios heeft ook wel een paar leuke, maar op een zeldzame dag ook naar Gloria van Them. Overgehouden van een oude vriend van mij die altijd Them en Cuby draaide. Dus toch wel de oudere nummers.

Als je ouder wordt gaat je gehoor ook flink achteruit. Ik kom nu nog maar tot 12 kHz. Het sprankelende uit de muziek, het ritselen van de beckkens of tingelen van de triangel is dan weg.

theplayer

Medewerker
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
275
Punten
243
Goh, ja....de Firato, in de RAI (mijn naam is Ray) De Fabrikanten en Importeurs van Radiotoestellen en Technische Onderdelen. (Niemand wist dat toentertijd) Daar ging ik vroeger ook nog weleens naartoe met vrienden van me toen ik veel interesse had in nieuwe technische snufjes en toestellen maar die natuurlijk nooit kon betalen... Dat is volgens mij ergens beginjaren 70 geweest...

Veng

PCS-lid
gemgemgemgem
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
189
Punten
203
Als je in de luistercabines van de grote merken ging kon je je verbazen over de kleine verschillen als je telkens een duurdere uitvoering luisterde en wat een afgang als je van de duurste naar de goedkoopste ging. Ik had idd. meer belangstelling voor de kwaliteit van de audio dan voor de inhoud.
Jaartallen weet ik niet meer maar het zal idd rond de jaren 70 zijn geweest. Als we dat nog weten zijn we beiden geen jonkies meer:censored:.

Veng

PCS-lid
gemgemgemgem
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
189
Punten
203
Overigens ligt de reden voor het hebben van Audition in het feit dat mijn zoon, lang geleden, nog wel eens muziek samenstelde met CoolEditPro, de voorloper van Audition. Zelf gebruik ik Audition alleen af en toe om mp3 files aan te passen of gesproken meldingen te maken voor mijn gsm: "Hallo Veng, berichtje" "Hallo Veng, Whatsappje" enz.

theplayer

Medewerker
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
275
Punten
243
Als je in de luistercabines van de grote merken ging kon je je verbazen over de kleine verschillen als je telkens een duurdere uitvoering luisterde en wat een afgang als je van de duurste naar de goedkoopste ging. Ik had idd. meer belangstelling voor de kwaliteit van de audio dan voor de inhoud.
Jaartallen weet ik niet meer maar het zal idd rond de jaren 70 zijn geweest. Als we dat nog weten zijn we beiden geen jonkies meer:censored:.
Nee, ik denk dat ik van ongeveer dezelfde leeftijd als jij ben...! Overigens wel jong van muzikale geest en overeenkomstig van lijf en leden...;)

theplayer

Medewerker
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
275
Punten
243
Inmiddels heb ik weer informatie over het audiogedoe rond mijn Audition 1.5 software...!

Ik heb contact opgenomen met de leverancier van mijn Soundcraft Notepad 12 fx mixer met hem alles besproken wat er aan de hand is, met name het feit dat Audition via de usb -verbinding van de mixer geen audio binnenkrijgt. Na alle antwoorden van mij op vragen die hij stelde over verbindingen, aansluitingen, audio routings, usb-ingang enz. inclusief de settings van het bij de mixer behorende Control Panel. kon ook hij niet anders concluderen dat het aan de mixer moest liggen en dat ik die voor reparatie (binnen de nog geldende garantieperiode) naar hem mocht opsturen...!

Daar gingen enkele dagen overheen en toen kreeg ik bericht dat de mixer zonder reparatie weer terug zou komen. Men heeft hem uitvoerig (!) getest en daarbij bleek de mixer 100% te werken. Alle problemen komen dus niet van de mixer.

Nu blijft er (voor mij) niets anders over dan te concluderen dat het audioprogramma (ondanks intern juiste settings en instellingen) door een voor mijn onbekende oorzaak geen audio ontvangt, hetzij door Win10, hetzij door iets anders.

Als er iemand is die met deze 1.5-versie nog steeds wél goed werkt (want ik weet dat die er zijn...) , dan zou ik graag willen weten, hoe dan...

Roxmarie

Moderator
gemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.941
Punten
323
Eerlijk gezegd verrast mij deze uitkomst, hoe naar ook niet.

Je grote mixer deed het ook niet, en ander programma ook niet.

Dus het moet iets zijn binnen jouw systeem wat net ff niet lekker gaat.

En @Jean Paul heeft het wel werkend toch.

Mijn advies zou zijn.

Pak je oude computer, installeer een verse windows, en alle updates.

Vergeet de realtek driver niet (de basis driver, mist namelijk de stereo mix).
En naar mijn bescheiden mening functionaliteit.

Hierna deze activeren onder de geluidsinstellingen in het configuratiescherm.

Sluit de mixer aan met de juiste drivers etc. En vervolgens adobe audition 1.5. installeren.

Dan blijft de "nieuwe" nog even in takt voor je werk, met ook zeer verouderde office, die niet meer ondersteund wordt.

Geen idee of dat ook ten nadele is van het systeem, in ieder geval niet veilig.
Immers voor office 2003 zijn geen beveiliging updates meer.

Heel veel succes.

Handleidingen hoe Windows te installeren zijn in dit topic al gegeven, en ook terug te vinden onder de Windows 10 tips op dit forum.

theplayer

Medewerker
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
275
Punten
243
Eerlijk gezegd verrast mij deze uitkomst, hoe naar ook niet.
Je grote mixer deed het ook niet, en ander programma ook niet. Goed van je dat je dat onthouden hebt. Dus het ligt inderdaad dan niet aan de mixers!
Dus het moet iets zijn binnen jouw systeem wat net ff niet lekker gaat.

En @Jean Paul heeft het wel werkend toch. Ja, ik heb hem al een mail gestuurd. Hij krijgt ook een aantal demo's van me.

Mijn advies zou zijn.
Pak je oude computer, installeer een verse windows, en alle updates. Ja, maar dat begrijp ik niet. Dan zou ik weer dezelfde updates krijgen als i n de huidige pc... En als dat niet goedgaat, dan zit ik al met 2 p's die op dat punt niet werken...

Vergeet de realtek driver niet (de basis driver, mist namelijk de stereo mix). En naar mijn bescheiden mening functionaliteit. Met de helemaal onderzochte mixer door de leverancies is niets aan de hand. In Audition wordt de mixer weer helemaall herkend en ook het Control Panel van de mixer staat weer goed. Maar geen audio in Audition, en dat moet de Notepad mixer dus doorsturen.

Hierna deze activeren onder de geluidsinstellingen in het configuratiescherm.

Sluit de mixer aan met de juiste drivers etc. Die is helemaal up-to-date!En vervolgens adobe audition 1.5. installeren.

Dan blijft de "nieuwe" nog even in takt voor je werk, met ook zeer verouderde office, die niet meer ondersteund wordt.

Geen idee of dat ook ten nadele is van het systeem, in ieder geval niet veilig.
Immers voor office 2003 zijn geen beveiliging updates meer.

Heel veel succes.

Handleidingen hoe Windows te installeren zijn in dit topic al gegeven, en ook terug te vinden onder de Windows 10 tips op dit forum.

Veng

PCS-lid
gemgemgemgem
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
189
Punten
203
Ik ben ook niet verbaasd over de uitkomst. Het hele verhaal ademt (systeem) software.

"En als dat niet goed gaat, dan zit ik al met 2 p's die op dat punt niet werken..."
Ze werken toch alle twee niet goed. Wat kun je dan verliezen.

En ik blijf er op hameren: gooi even die twee extra virusscanners er af. Dan gaat automatisch Windows Defender werken.
Mss kleine kans op succes maar het kost ook weinig moeite.
Je moet daarna mss Windows verversen met behoud van programma's.
Ik snap dat het allemaal niet gemakkelijk voor je is maar stapje voor stapje.
Dat je verschillende suggesties van ons krijgt maakt het ook niet gemakkelijker. Daarom kiezen wiens suggesties je het eerst wilt volgen. Niet verschillende suggesties door elkaar opvolgen, dan raak je het spoor zeker bijster.

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.666
Punten
323
Leeftijd
68
Laten we eens kijken met een simpel tool:

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Voeg het log als bijlage toe aan jouw volgende bericht.

theplayer

Medewerker
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
275
Punten
243
Het volgende komt er even tussendoor...ik was bezig met Bitfender Internet Security..! Ik heb een licentie voor 3 jaar aangeschaft voor 3 pc's. Bij installatie kreeg ik (weer) een melding dat het geen MS erkende software is. maar ik ben toch maar doorgegaan met de installatie (als admin ! ) Het wordt nu geïnstalleerd.....!

LET'S GET YOUR COMPUTER READY... en dan volgt meteen al dit

Beide heb ik handmatig moeten verwijderen omdat Bitdefender dat niet kan, maar nu (na een tijd) zit de installatie vast. Malwarebytes krijg ik niet verwijderd....dus Continue gaat niet verder!

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.666
Punten
323
Leeftijd
68
Het kan gebeuren dat een nieuwe antivirus installatie aangeeft, dat Malwarebytes MBAM verwijdert
dient te worden, vermoedelijk omdat actieve MBAM processen een succesvolle antivirusinstallatie
in de weg kunnen zitten.

Wat Bitdefende dus wil doen = gewoon op de de knop Continu klikken.
Want Norton moet ook uit jouw Windows.
Is Bitdefender straks geïnstalleerd, dan mag je MBAM desnoods ook weer installeren!

Bovenaan Onderaan