Opgelost Adobe Audition 1.5 geeft problemen.

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
"Ik heb geen idee waar ik moet beginnen"
Zelf ben ik ook niet goed in drivers en vooral de uitleg hoe te handelen (ik gebruik nog de "Win7 Shell".
Mss dat iemand anders een kan/wil bijspringen. Ik wil voorkomen dat ik verkeerde aanwijzingen geef.

Maar klopt mijn conclusie dat de wave in Audition wél te zien is, want dan pas ik toch maar even de "lijst" aan.
En kun je nog even uitleggen welke drivers je hebt/gebruikt.

Laatst bewerkt:

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
1.924
Punten
183
Nog steeds is mijn simpele conclusie dat het niet aan adobe audition ligt, er komt zoals ik het lees, nog altijd geen audio binnen. En soms is in andere programma's geen audio te horen.
Ook in Audacity en een ander programma niet.
Dan moet er toch ergens iets niet goed staan, maar waar dat is de grote vraag.

Er zijn zoveel instellingen die geluid kunnen blokkeren.

Als ik mijn mixer aanzet, dan moet ik deze in het door mij gebruikte audacity selecteren zowel bij opnemen als afspelen (uitaard andere benamingen), gebruik de geluidskaart van mijn computer dan moet ik uiteraard die selecteren.

Ik heb ook eens iets gelezen over de frequenties. Als de interne geluidsinstellingen op 44.100 staan, moet dit bij het opnemen (dus audition) ook zo staan, heb ik gelezen. Maar bij mij maakt dat niet uit.

Ik vermoed toch een ontbrekende of niet goed werkende (of niet goed) samenwerkende driver. Want als ik de realtek high definitition audio driver niet installeer, kan ik helemaal niets.

Zet ik de microfoon uit in privacy instellingen, dan klapt audacity eruit, ook al ben ik niet van plan mijn webcam (met microfoon) te gaan gebruiken)

Dus het zou met privacy instellingen van doen kunnen hebben,

Driver instellingen

Audio instellingen

Programma instellingen

Ik weet niet of het zonder tussenkomst van de mixer wel werkt? Dus rechtstreeks van de geluidskaart een MP3 of wav of youtube fragment afspelen en dat opnemen m.b.v. audition via de geluidskaart in de PC, werkt dat? Mooi dan weet je dat het in ieder geval werkt.

Maar omdat er al zoveel antwoorden gegeven zijn, zal dit wel allemaal al uitgeprobeerd zijn.

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
" Maar omdat er al zoveel antwoorden gegeven zijn, zal dit wel allemaal al uitgeprobeerd zijn"
Vandaar mijn voorstel om een lijst met resultaten/conclusies bij te houden. Daar ben ik mee bezig maar ik moet zeker weten dat de wave in Audition te zien is. Dan pas ik de lijst weer aan.

Als theplayer er niet in slaagde Realtek goed werkend te installeren is dat zeker ook een belangrijke conclusie.

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
"Oude pc" ?? Of is de werk pc ook een Medion??
62dff6d24ef0e-Audiodrivers.jpg

Geluid wordt door geen enkel audio programma opgenomen V
Op meerdere onafhankelijke computers dezelfde problemen V
Nieuwe Windows 8.1 installatie op SSD op andere/oude computer lost het probleem niet op V
Gewone Mp3 weergeven gaat goed maar geen geluid V
Extern geluid van bijv. gitaar komt ook niet binnen V
Instellingen zijn diverse malen nagelopen V
Probleem op hoofd pc lijkt te zijn ontstaan na Windows herinstallatie (of upgrades) V
Probleem op oude pc lijkt te zijn ontstaan na rebooten
Medion pc is oude pc
Werk pc is nieuwe pc
Mixer is door leverancier getest en in orde bevonden V
Importeren van MP3 of MP4 is mogelijk maar geluid blijft achterwege V
Wavevorm is zichtbaar in Audition maar er is geen geluid

"V" is door theplayer bevestigd

Laatst bewerkt:

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
"Da's een moeilijke! Beeld en geluid zijn volgens mij 2 totaal verschillende media. Een Mp3 geeft geen beeld, alleen audio."
Een Mp3 is idd alleen audio, maar je progs maken daar een grafische representatie van. Als zo'n prog dat kan betekent dit dat er audio binnen moet komen. Zo'n representatie wordt niet van de lucht gemaakt. Waarom het niet verder als audio kan worden afgehandeld is dan onderwerp van onderzoek.
Het is dan ook belangrijk te weten of Audition de wavevorm toont.
Audition vertoont alleen een wavevorm bij opname als een MP3-geluid binnenkomt. (Maar dat gebeurt dus niet...)
Ook krijg je een wavevorm als je een MP3 of de audio van een MP4 importeert. Daar is dus geen geluid bij want je bent niet aan het opnemen. Beide wavevormen kun je vervolgens weer opslaan als mp3, bijv. op je bureaublad en dan afspelen op de normale manier.

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Ik weet niet of het zonder tussenkomst van de mixer wel werkt? Dus rechtstreeks van de geluidskaart een MP3 of wav of youtube fragment afspelen en dat opnemen m.b.v. audition via de geluidskaart in de PC, werkt dat? Mooi dan weet je dat het in ieder geval werkt.

Maar omdat er al zoveel antwoorden gegeven zijn, zal dit wel allemaal al uitgeprobeerd zijn.
Ik heb nog nooit rechtstreeks van de PC-geluidskaart iets afgespeeld. Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten hoe! Bovendien, hoe krijg ik mijn externe gitaarversterker in die pc (die is daar veel te groot voor :giggle::))
Die mixer heb k echt nodig om die demo's te kunnen maken. En die heeft tot begin dit jaar ook prima gewerkt, is inmiddels helemaal nagekeken en daar mankeert niets aan.

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.279
Punten
183
Leeftijd
68
Uit je boxen die extern zijn aangelsoten?

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.279
Punten
183
Leeftijd
68
Oké.
Dan zal je vermoedelijk in Audition bij het uitgaande signaal voor de RealTek driver moeten kiezen.

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Dat kan niet want voor mijn mixer wordt uitdrukkelijk aangegeven dat je voor inkomende en uitgaande audio altijd dezelfde instelling moet gebruiken. In Audition is dat voor Wave IN: Mic/Line IN 01/02 (4-Soundcraf) Voor Wave Out: Line Out 01/02 (4-Soundcraf).
Merk op dat bij IN die Mic erbij staat. Dat zou dus de interne Windows Mic zijn. Veroorzaakt die dan het probleem bij inkomende audio?

Ik ben hiernaar op zoek gegaan en vind dan deze artikelen hierover:

https://windowsreport.com/microphone-problems-windows-8/
https://support.microsoft.com/en-us/windows/fix-microphone-problems-5f230348-106d-bfa4-1db5-336f35576011

Zou dat de oplossing kunnen zijn?

Jean Paul

PCS-Lid
Lid geworden
14 mei 2021
Reactiescore
493
Punten
133
Ik heb nergens in adobe audition een mic erbij staan : IN = de USB en wat er achter tussen haakjes staat (2-FA-06 08)
is in mijn geval de roland driver, en dat moet bij jou de driver van de mixer zijn.

Ik ga het even allemaal teruglezen ...

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
VRAAG ME NIET HOE IK HET VOOR ELKAAR HEB GEKREGEN...!

Zojuist heb ik maar weer eens geprobeerd om voor de vijfhonderste keer een opname te maken.. De audio kwam als een heel dunne opnamelijn binnen, een teken dat de audio zacht binnenkwam. Maar ik was wel als een kind zo blij....

Door mijn speakers, knalde de MP3 er echter uit. Maar in Audition verschenen ineens allemaal witte verticale lijnen door de opname heen. Daarna kwam een grijs vlak en was er van de opname niets meer te zien
Ik heb daarom maar een klein gedeelte opgenomen en wilde afspelen wat ik opgenomen had. Meteen zat het hele programma vast. Geen beweging meer in te krijgen. Ik heb er een afbeelding van gemaakt want het enige wat ik nog kon doen, is Ctrl-Alt-Del en het programma
beëindigen.
Weet iemand nu meer over dit (corrupte?) verschijnsel te melden?

Jean Paul

PCS-Lid
Lid geworden
14 mei 2021
Reactiescore
493
Punten
133
In bericht #683 zie ik inderdaad bij jou mic/line ervoor staan maar je gebruikt toch alleen USB?

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
In bericht #683 zie ik inderdaad bij jou mic/line ervoor staan maar je gebruikt toch alleen USB?
Ja maar in Device Properties van Audition wordt dit als een combinatie van 2 mogelijkheden vermeld. Bij WAVE IN staat: Mic/Line IN 01/02 (4-Soundcraf)

Ik heb dat altijd als volgt geïnterpreteerd: de audio komt binnen via een microfoon of via een lijningang. Beide zijn dus mogelijk.

Als ik een mp3 start dan is voor Audition geen sprake van een lijningang (want dat zou dan een bekabeld extern aangesloten instrument zijn) Voor die MP3 moet dan sprake zijn van de bedoelde interne Windows Mic. Als ik een gitaar gebruik dan is dus de LINE van toepassing.Als ik een interne MP3 afspeel dan moet dus de Windows MIC van toepassing zijn. (en ik denk nog steeds dat die MIC het dan laat afweten..)

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
1.924
Punten
183
dat bij IN die Mic erbij staat. Dat zou dus de interne Windows Mic zijn. Veroorzaakt die dan het probleem bij inkomende audio?
Ja dat kan

Dit heb ik eerder hier gemeld.

Ik had ik audacity een foutmelding gekregen, omdat ik de microfoon (die ik niet nodig had) in privacy instellingen uitgeschakeld had, hierdoor kon ik er niets mee. Het nakijken waard dus.

Je kunt wel aangeven welke apps van de microfoon gebruik mogen maken.

Bovenaan Onderaan