Opgelost Adobe Audition 1.5 geeft problemen.

Zorinhendrik

PCS Lid
Lid geworden
17 apr 2018
Reactiescore
53
Punten
0
Leeftijd
59
62df5b22b5725-schema_met_Tascam_1.png

Als we op verplaatsing gaan en er moet ook opgenomen worden

Laatst bewerkt:

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Goedemorgen Zorinhendrik, Dat ziet er allemaal heel netjes uit, maar ook ingewikkeld (voor mij dan..) Lang geleden heb ik ook met Cubase gestoeid, maar het was te uitgebreid en moeilijk om er resultaten mee te boeken. Bovendien heb ik geen broer dus moest ik het allemaal zelf uitzoeken en dat lukte maar niet.
Jouw bovenste afbeelding is in grote lijnen hetzelfde als mijn opstelling.Het enige verschil dat mijn audio (interne en externe bron) niet in de pc wordt gedetecteerd, niet hoorbaar is en dus niet kan worden opgenomen.

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
@theplayer:
Niemand zal nog meer dan 650 post gaan teruglezen.
Alle posts wissen lijkt mij echter geen goed idee. Anderen kunnen hier toch lering uit trekken.
Zelf heb ik ook het e.e.a. gemist.
Het lijkt mij nuttig een lijstje te hebben van conclusies, dan hoef jij niet alles drie keer te herhalen en krijgen anderen meer overzicht
Ik heb al vast een eerste aanzet gemaakt. Schiet er maar op, vul maar aan (bv conclusies tav de geluidkaart en drivers)

Geluid wordt door geen enkel audio programma opgenomen
Op twee onafhankelijke computers dezelfde problemen
Nieuwe Windows op SSD lost het probleem niet op
Gewone Mp3 weergeven gaat goed
Instellingen zijn diverse malen nagelopen
Probleem op hoofd pc lijkt te zijn ontstaan na Windows herinstallatie
Probleem op oude pc lijkt te zijn ontstaan na rebooten
Mixer is door leverancier getest en in orde bevonden

Zorinhendrik

PCS Lid
Lid geworden
17 apr 2018
Reactiescore
53
Punten
0
Leeftijd
59
't ja ... bij ons heeft het interne geluidskaartje geen dienst als het op opname gaat, dat is vervangen door die Tascam geluidskaart met USB.
De uitgang van het interne geluidskaart gaat naar het mengpaneel.
Als het softwarematig niet kan opgelost worden dan moet je kijken naar de hardware.
Ik heb nog nooit door een update mijn signaal kwijtgeraakt in Windows.

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Goedemorgen Veng, Nee, je hebt gelijk... Ik lees ze zelfs niet eens meer... Jouw idee op alles nog eens op een rij te zetten, is SUPER en
TOP! Ik vul wel aan en/of wijzig eventueel wel.

Geluid wordt door geen enkel audio programma opgenomen V
Op meerdere onafhankelijke computers dezelfde problemen V
Nieuwe Windows 8.1 installatie op SSD op andere computer lost het probleem niet op V
Gewone Mp3 weergeven gaat goed maar geluid blijft achterwege V
Extern geluid van bijv. gitaar komt ook niet binnen V
Instellingen zijn diverse malen nagelopen V
Probleem op hoofd pc lijkt te zijn ontstaan na Windows herinstallatie (of upgrades) V
Mixer is door leverancier getest en in orde bevonden V
Importeren van MP3 of MP4 is mogelijk maar geluid blijft achterwege V
Wavevorm is zichtbaar maar er is geen geluid V

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
Die laatste regel is interessant: wel beeld, geen geluid.
Dat betekent voor mij dat het geluid wel door Audition wordt ingenomen anders had Audition er geen beeld van kunnen maken. Of zie ik dat verkeerd!
Dat zou een interessante conclusie kunnen zijn.
Of toont die wavevorm niet in Audition, dat moet er wel even bij vermeld worden..

"Probleem op oude pc lijkt te zijn ontstaan na rebooten "
Ik verkeer in de veronderstelling dat jij gemeld hebt dat het aanvankelijk op de oude computer heeft gewerkt maar na rebooten de volgende dag niet meer!

Laatst bewerkt:

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
't ja ... bij ons heeft het interne geluidskaartje geen dienst als het op opname gaat, dat is vervangen door die Tascam geluidskaart met USB.
De uitgang van het interne geluidskaart gaat naar het mengpaneel.
Als het softwarematig niet kan opgelost worden dan moet je kijken naar de hardware.
Ik heb nog nooit door een update mijn signaal kwijtgeraakt in Windows.
In mijn mixer zit ook een geluidskkaart en die is als hardware uitstekend bevonden. Alle geluid uit de pc komt via de mixer uitstekend door naar de twee studiomonitoren. Dan zou je toch bijna zeggen dat het softwareprogramma steken laat vallen. Maar ga maar zoeken....

Ik zie nog iets heel vreemds.... Er zit een knop (push button) in het standaard scherm van Audition: Edit View. Als ik een openstaande pagina op mijn linker- of rechterscherm naar beneden trek dan schuift die achter de onderste werkbalk. Als ik nu op die Edit View button druk, dan verdwijnt die werkbalk en komt pas weer tevoorschijn als ik de push button loslaat...

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
Ik verkeer in de veronderstelling dat jij gemeld hebt dat het aanvankelijk op de oude computer heeft gewerkt maar na rebooten de volgende dag niet meer!"
Zie post #393 (pag. 33) en #439 (pag.37)

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Dat betekent voor mij dat het geluid wel door Audition wordt ingenomen anders had Audition er geen beeld van kunnen maken. Of zie ik dat verkeerd!
Of toont die wavevorm niet in Audition, dat moet er wel even bij vermeld worden..
Ik kan een mp3 of MP4 die op mijn bureaublad staat, in Audition openen. De gehele wave-vorm is dan te zien maar niet te horen als je hem afspeelt. Kan de interne microfoon driver stuk zijn (ik roep maar wat...)
Ik verkeer in de veronderstelling dat jij gemeld hebt dat het aanvankelijk op de oude computer heeft gewerkt maar na rebooten de volgende dag niet meer!"
Zie post #393 (pag. 33) en #439 (pag.37)
Op die oude Medion computer heeft het heel lang gewerkt want dat was vóór 2019 mijn werk-pc. In 2019 heb ik bij Azerty een nieuwe pc gekocht en daar heeft Audition tot ongeveer maart van dit jaar gewerkt. Maar de oude doet nu ook niets meer en die heeft men vorige week in de computerzaak onderzocht.
Ik weet echt niet meer of die na rebooten niets meer deed. Maar het lijkt me stug dat een herstart van de OS hiertoe kan leiden. Mijn nieuwe computer zal ik begin dit jaar ook weleens gereboot hebben maar dat leverde toen geen probleem op.

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
"Gewone Mp3 weergeven gaat goed maar geluid blijft achterwege V"
Is dit hetzelfde geval van" "wel beeld maar geen geluid"?

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
"Maar het lijkt me stug dat een herstart van de OS hiertoe kan leiden"
Daarom is het nuttig te weten of dit wel of niet gebeurd is want dat heeft invloed op de zoekrichting
(Ik probeer de post te vinden)

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0

Ik verkeer in de veronderstelling dat jij gemeld hebt dat het aanvankelijk op de oude computer heeft gewerkt maar na rebooten de volgende dag niet meer!
Da's een moeilijke! Beeld en geluid zijn volgens mij 2 totaal verschillende media. Een Mp3 geeft geen beeld, alleen audio. Een Mp4 geeft beide tegelijk. Maar als het beeld wegvalt, kan ik nog wel geluid overhouden. Evenzo kan ik wel geluid hebben maar geen beeld.
Hier wordt de wavevorm wel getoond (de karakteristiek van de audio, het frequentiegebied) maar de audio is niet hoorbaar.
Bovendien, als alles werkt kan ik met de volumepotmeter het geluid wel wegdraaien maar de wavevorm blijft dan wel zichtbaar...
Kortom: horen en zien...

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
"Ik heb helaas weer te vroeg Victorie gekraaid...! Het programma draaide gisteravond inderdaad uitstekend en dus heb ik de computer rond 01:00 uur 's nachts uitgezet.
Vanmorgen uiteraard weer aangezet en het is weer het zelfdje liedje: de audio komt weer niet binnen voor recording."
Pag. 3 post #45 van NCF.

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
"Da's een moeilijke! Beeld en geluid zijn volgens mij 2 totaal verschillende media. Een Mp3 geeft geen beeld, alleen audio."
Een Mp3 is idd alleen audio, maar je progs maken daar een grafische representatie van. Als zo'n prog dat kan betekent dit dat er audio binnen moet komen. Zo'n representatie wordt niet van de lucht gemaakt. Waarom het niet verder als audio kan worden afgehandeld is dan onderwerp van onderzoek.
Het is dan ook belangrijk te weten of Audition de wavevorm toont.

Laatst bewerkt:

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
"Ik heb helaas weer te vroeg Victorie gekraaid...! Het programma draaide gisteravond inderdaad uitstekend en dus heb ik de computer rond 01:00 uur 's nachts uitgezet.
Vanmorgen uiteraard weer aangezet en het is weer het zelfdje liedje: de audio komt weer niet binnen voor recording."
Pag. 3 post #45 van NCF.
Ja, wat wil je hiermee aangeven, Veng? Onder WIN7 en XP heeft ook een tijdje alles goed gewerkt maar dat was op een gegeven moment ook afgelopen...

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
Dit:
En dat dit uit heldere hemel lijkt te zijn gevallen. En dat op een tweede pc waar je verder niets mee hebt gedaan.

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
Als je in Audition wel beeld maar geen geluid krijgt begin ik toch aan de audio driver te twijfelen. Of een conflict als je er meerdere op hebt staan. Zelf heb ik alleen de Realtek driver.
Als je deze aanpak op deze manier ten minste nog niet geprobeerd hebt zou ik eens alle audiodrivers verwijderen en daarna alleen de Realtek installeren.
Ik weet even niet hoe het zit als je een apparte audiokaart hebt. Die driver moet je mss laten staan/opnieuw installeren, maar de Realtek dan als laatste. Werkt dit niet, dan alles opnieuw er af en de driver van je audiokaart als laatste.
Meer kan ik nu even niet bedenken.

Maar de "lijst" beter krijgen moeten we voortzetten anders draaien we te veel in kringetjes rond.

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Dit:
En dat dit uit heldere hemel lijkt te zijn gevallen. En dat op een tweede pc waar je verder niets mee hebt gedaan.
Ja, daarom begrijp ik allemaal echt niet meer!

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Als je in Audition wel beeld maar geen geluid krijgt begin ik toch aan de audio driver te twijfelen. Of een conflict als je er meerdere op hebt staan. Zelf heb ik alleen de Realtek driver.
Als je deze aanpak op deze manier ten minste nog niet geprobeerd hebt zou ik eens alle audiodrivers verwijderen en daarna alleen de Realtek installeren.
Ik weet even niet hoe het zit als je een apparte audiokaart hebt. Die driver moet je mss laten staan//opnieuw installeren, maar de REaltek dan als laatste. Wekr dit niet, dan alles opnieuw er af en de driver van je audiokaart als laatste.
Meer kan ik nu even niet bedenken.
Met dit soort wijzigingen in de pc heb ik geen enkele ervaring.... Ik heb geen idee waar ik moet beginnen.

Bovenaan Onderaan