Opgelost Adobe Audition 1.5 geeft problemen.

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Excuus Abraham, ik ben te gefocust op wat ik lees en ga dan aan de gang...

Waar moet ik de extracted files plaatsen?

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
OK! Gedaan.Alles weer aangesloten na herstart: mixer, usb. Device Properties gecontroleerd. Staan weer goed op de mixer voor IN en OUT en ook de Device Order staat goed:

Maar er komt geen audio binnen in Audition 1.5

Hoe kan ik zien dat DirectX nu wel of niet werkt?

Laatst bewerkt:

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.279
Punten
183
Leeftijd
68
Je kan niet zien of Direct.X werkt, en Direct.X 9 is enkel als runtime geïnstalleerd, dat houdt in,
dat indien nodig, kunnen programma's daaruit tappen.

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.279
Punten
183
Leeftijd
68
@d'Anvers - dat klopt, maar dan wordt enkel de versie die standaard zit in Windows getoond.

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
@theplayer: Ik heb niet echt meegekeken hoe jouw opnameschema in elkaar zit. Dat is voor mij echter wel essentieel om verder te kunnen denken. Daarom heb ik daar in Excel een tekeningetje van gemaakt. Mss heb ik het allemaal verkeerd begrepen, maar dan moet je me maar corrigeren.
62dd3de8e0fe6-Audition_schema_theplayer.jpg

Klopt dit een beetje??

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.279
Punten
183
Leeftijd
68
De vraag is ook, of de geluidsinstellingen in Windows zelf ook in overeenstemming zijn!

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
@theplayer: Mooi weergegeven. Ik ga het morgen bestuderen.
Ik kan me nl. voorstellen dat jij niet vertrouwd bent met mijn manier van schema's opzetten. Met de zelfde redenering moet ik wennen aan jouw manier van weergeven.
Ik kom er op terug.

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
@theplayer: Mooi weergegeven. Ik ga het morgen bestuderen.
Ik kan me nl. voorstellen dat jij niet vertrouwd bent met mijn manier van schema's opzetten. Met de zelfde redenering moet ik wennen aan jouw manier van weergeven.
Ik kom er op terug.
Hallo Veng, helaas niet, nee.... :giggle:🤗 Ik ben wat dit betreft meer visueel ingesteld...:cool:

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
Ik weet niet of ik het al ooit gevraagd heb maar ik krijg soms een foutmelding (in v3.0) dat mijn mic. niet goed staat. Die verdwijnt blijkbaar ook min of meer spontaan.
Ik los dat op met: "Adobe Audition 3.0 hardware geluid instellen: Ga naar "EDIT" -> "AUDIO HARDWARE SETUP" -> "CONTROL PANEL" en kies in de onderste lijst een microfoon."
Je zult deze instelling echter wel kennen denk ik.

(Aanvulling: By the way, handig van de computerman om met een schone SSD te testen.)

Laatst bewerkt:

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
"Een mixer wordt gevoed door monokanalen." Dat had ik niet eerder gelezen. Dat maakt je schema weer wat duidelijker. Langzaam begint het kwartje voor mij te vallen hoe jij e.e.a. doet.
Mijn simpele conclusie na tig postings is dan dat van de twee ingangskanalen in Audition alleen de Mp3 werkt. Blijkbaar omdat de Gitaar-ingang geblokkeerd wordt.
Kun je in de pc of instellingen van Audition niet op de e.o.a. manier beide bronnen (Mp3 en Gitaar) omwisselen? Dat zou dan weer extra informatie geven.

Kun je in Audition nog andere kanalen activeren om te proberen?

Ik neem aan dat je die twee ander mic. ingangen ook al geprobeerd hebt

Laatst bewerkt:

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
"Een mixer wordt gevoed door monokanalen." Dat had ik niet eerder gelezen. Dat maakt je schema weer wat duidelijker. Langzaam begint het kwartje voor mij te vallen hoe jij e.e.a. doet.
Mijn simpele conclusie na tig postings is dan dat van de twee ingangskanalen in Audition alleen de Mp3 werkt. Blijkbaar omdat de Gitaar-ingang geblokkeerd wordt.
Kun je in de pc of instellingen van Audition niet op de e.o.a. manier beide bronnen (Mp3 en Gitaar) omwisselen? Dat zou dan weer extra informatie geven.

Kun je in Audition nog andere kanalen activeren om te proberen?

Ik neem aan dat je die twee ander mic. ingangen ook al geprobeerd hebt
Veng, Wat je schrijft is niet helemaal juist. 2 van de monokanalen worden gevoed door de stereo gitaarsignalaen (even wat uitleg: mijn gitaar is een mono apparaat. Echter, aan de presets die ik in mijn gitaarversterker maak, voeg ik effecten als delay, rever,b chorus enz. toe. Dan krijg je een stereo gitaargeluid. Daarom vul ik de eerste 2 monokanalen van de mixer met 2 kabels uit de uitgang van de versterker en dat levert levert dus een stereogeluid op. Daarom die 2 monitoren...!
(Overigens, je kunt die stereobalans ook mixen met de PAN(orama) potmeters op de mixer, maar die staan bij altijd al op 12 uur.)

De mp3 heeft daar niets mee te maken. Die is al stereo en komt via de usb van de mixer zo ook stereo binnen in de monitoren.(en zou dus ook stereo binnen moeten komen in Audition).

In Audition heb ik verder alle kanalen geprobeerd en het enige wat overblijft, zijn toch de IN- en OUT instellingen die beide hetzelfde moeten zijn: 01/02 van de mixer.

Laatst bewerkt:

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
"Wat je schrijft is niet helemaal juist.'
Wat is er niet juist aan. "dat van de twee ingangskanalen in Audition alleen de Mp3 werkt." Mss had ik het woord "kanalen" niet moeten gebruiken maar ik bedoelde de twee ingangen die je wilt mixen: zijnde de gitaar en de Mp3.
(In mijn beleving bestaat één kanaal uit een linker en rechter signaal, maar ik kan me voorstellen dat jij met zo'n mengpaneel elk signaal afzonderlijk bekijkt en dat mijn aanduiding tot misverstanden leidt..)

Dit lukt blijkbaar ook niet: "Kun je in de pc of instellingen van Audition niet op de e.o.a. slimme manier beide bronnen (Mp3 en Gitaar) omwisselen?"
Het is nl. vreemd dat van twee bronnen er één niet werkt. Wat doet hij als je alleen de gitaar probeert op te nemen. kun je die zo instellen dat die wél binnen komt? Dus die Mp3 gewoon even vergeten. Als dat nl. niet lukt kun je je alleen op de gitaar concentreren.
Of de gitaar op de Mp3 ingang aansluiten.

Je hebt nog niet gereageerd op posting #692.

Laatst bewerkt:

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Allereerst deze: Ga naar "EDIT" -> "AUDIO HARDWARE SETUP" -> "CONTROL PANEL" en kies in de onderste lijst een microfoon."
Je zult deze instelling echter wel kennen denk ik.

Nee , die ken ik niet. Ik weet niet waar ik EDIT en de rest moet zoeken...

Dan het volgende: We praten over een intern en een extern geluidssignaal. Intern komt van de mp3 (via usb op de mixer), extern komt van de gitaar via input 1 en 2 op de mixer.
In beide gevallen komt die audio altijd prima door naar de 2 speakers: gitaar én mp3. In beide gevallen komen gitaar en mp3 niet in Audition.

Het is nl. vreemd dat van twee bronnen er één niet werkt. Nee, beide bronnen geven geen geluid in die app.
Gitaar opnemen gaat niet omdat de audio niet ontvangen wordt.
MP3 opnemen gaat ook niet omdat de audio niet ontvangen wordt.

Ik weet niet of ik dit al eerder gemeld heb maar ik kan in Audition een mp3 wel gewoon openen in Audition. Ook kan ik een MP4 importeren en de audio daaruithalen en als een mp3 opslaan. Maar ik alle gevallen weigert Audition om die audio te laten horen.

Omdat het altijd om 2 totaal verschillende bronnen gaat, is daar geen omwisseling in mogelijk. Ik kan geen gitaar door een usb laten klinken of een mp3 door een externe bron-input op de mixer.

Ik denk dat ik deze app vaarwel moet zeggen en toch over moet gaan naar iets vergeljikbaars dat wel werkt. Dat zal beslist ook een stuk ingewikkelder zijn dan Audition, maar ik vrees dat er geen andere keus meer is...

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
206
Punten
113
"EDIT" -> "AUDIO HARDWARE SETUP" -> "CONTROL PANEL"
Ik heb de Engelstalige versie v3.0 van Audition, dus daar kan het verschil zitten.

Vergeef me maar 650 post doorzoeken naar wat je allemaal gemeld hebt lukte me niet.
Met jou antwoord is de rest van mijn opmerkingen en vragen overbodig.

Wel een nieuwe vraag. Blijkbaar is het mogelijk Audition compleet te resetten naar fabrieksinstellingen. Zou dat iets kunnen opleveren?
(Ik weet niet of dit voor elke versie geldt: "remember if you want to reset your Adobe Audition just hold shift down while you launch it but please make sure you do that with caution"

Als je deze link niet kent zou ik die eens nalopen:

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Toevoeging. Ik heb zojuist van NCH Software een gratis programma gedownload dat vergelijkbaar is met Audition 1.5: WAVEPAD.. Simpel te installeren en om uit te proberen of dit wel werkt. Gewoon een mp3 afspelen en die als audio track opnemen. Er komt echter totaal geen geluid in het programma binnen (dat meldt het programma overigens ook na de opname...)
Dan gaat het met nieuwe dure software ook niet lukken....!

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Toevoeging. Ik heb zojuist van NCH Software een gratis programma gedownload dat vergelijkbaar is met Audition 1.5: WAVEPAD.. Simpel te installeren en om uit te proberen of dit wel werkt. Gewoon een mp3 afspelen en die als audio track opnemen. Er komt echter totaal geen geluid in het programma binnen (dat meldt het programma overigens ook na de opname...)
Dan gaat het met nieuwe dure software ook niet lukken....!
Ik kan al lang niet meer verlangen van iedereen om zich nog langer met dit oneindige topic bezig te houden. Daarom lijkt het me verstandig om Abraham te vragen deze ruimteverspilling in dit forum op te heffen en het topic te verwijderen omdat het toch nergens toe leidt! Soms moet je gewoon dit besluit nemen als het duidelijk is dat er geen oplossing zal komen.
Laten we onze tijd liever aan problemen spenderen die er echt toe doen!

Zorinhendrik

PCS Lid
Lid geworden
17 apr 2018
Reactiescore
53
Punten
0
Leeftijd
59
Misschien kan ik wel een beetje meedenken en een andere mogelijkheid aanbieden.
Mijn broer en ik maken al jaren muziek in onze eigen studio.
En de werkwijze bij ons is dat je elk muziek kanaal: gitaar, synth en micro naar een Tascam geluidskaart stuurt die dan elk kanaal naar de computer stuurt waar wij het bewerken met Cubase, vandaar gaat het naar het mengpaneel en daarvan naar de versterker en speakers.

Tascam geluidskaart

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan