Opgelost Adobe Audition 1.5 geeft problemen.

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Al heel veel jaren gebruik ik Adobe Audition, versie 1.5 voor mijn muzikale werkzaamheden als gitarist. Ik neem er songs mee op, ik bewerk songs, maak er demo's mee voor de band waarin ik speel en gebruik deze om te laten horen hoe iets gespeeld moet worden. Dat alles is sinds enkele maanden niet meer mogelijk. Het gaat met name om dat ene onderdeel RECORDING.

Het importeren van de audio van een mp3 of mp4 gaat zonder problemen. Het audioveld is dan gevuld met alle audiofrequenties van de song. Zodra ik echter de interne audio van een mp3 afspeel of mijn eigen externe audio van live gitaar wil opnemen of tegelijk wil mixen met de dan spelende mp3, dan komt er niets binnen in dat programma.
Helemaal linksonder in beeld, staat dan weliswaar het woord RECORDING, als bevestiging dat die functie gebruikt wordt, maar er komt geen enkel audiosignaal binnen.

Inmiddels ben ik op verschillende fora bezig geweest om te laten achterhalen waar het probleem ligt en diverse keren geeft men aan dat het waarschijnlkjk komt door updates van Windows 10 en biedt ook geen oplossingsgerelateerde opties.

De versie 1.5 stamt weliswaar uit 2004 (ik weet het, een oud programma...) maar heeft ook onder WIN10 lang volledig gewerkt. Bovendien zijn latere versies van Adobe enorm uitgebreid geworden en voor mij niet bruikbaar. Het gaat dus alleen om de Recording functie die op een of andere manier door updates (?) uitgeschakeld is.

Probleemoplossers vanuit het programma met Compatibiliteitsmodi voor Win 95 - 98 - ME - XP (|Service Pack 2 - 3) - Vista - 7- 8 hebben geen resultaat opgeleverd

Ik hoop dat iemand weet hoe die Recordingfunctie weer hersteld kan worden.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
1.924
Punten
183
Omdat je, je vraag in het onderdeel maleware analyse en verwijderen hebt gepost is het raadzaam om alvast de eerste stap uit te voeren.

Van het andere forum weet ik dat de recordfunctie ook niet onder andere programma's werkt, een v.b. is audacity, en het lijkt er dus op dat het een in jouw computer gerelateerd probleem is.

Succes.

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Hee, Roxmarie, leuk dat ik je ook hier weer tref...

Die stap heb ik van abraham54 al uitgevoerd. Hij gaat me helpen met iemand anders. En inderdaad heb ik met Audacity al eerder ook hetzelfde probleem ondervonden, en , getuige reacties van anderen ben ik niet de enige....:Audition 1.5 én Audacity. En wat denk je van Cool Edit? Ook hetzelfde: geen opnemen meer mogelijk. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat al deze mensen hetzelfde computergerelateerde probleem hebben?

Ik lees verder dat het probleem zou liggen bij de upgrade naar Windows 10, versie 2004. Wellicht dat het voor al die programma's daar ontstaan is. Bij vroegere versies van WIN10 trad het probleem niet op, ook niet bij mij. Audition 1.5 werkte voorheen onder WIN10 prima

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
1.924
Punten
183
Ja ik ben hier ook te vinden 😉
En opname problemen met foutmeldingen in audacity heb ik dus ook gehad, en soms lag het aan de opname bron, soms aan de microfoon.
En na een update van Windows zijn vaak aangepaste instellingen verdwenen.

Ik liep toen hier tegenaan, mocht je het willen lezen.

Hopelijk lukt het toch net te fixen.

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Hierbij de resultaten van het Farbar Recovery Scan Tool 64

Bijlagen

• Addition.txt
    46,6 KB · Weergaven: 10
  • FRST.txt
    52 KB · Weergaven: 7

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Ja ik ben hier ook te vinden 😉
En opname problemen met foutmeldingen in audacity heb ik dus ook gehad, en soms lag het aan de opname bron, soms aan de microfoon.
En na een update van Windows zijn vaak aangepaste instellingen verdwenen.

Ik liep toen hier tegenaan, mocht je het willen lezen.

Hopelijk lukt het toch net te fixen.
Ik heb een uitgebreide muziekstudio met mengtafel en een hele hoop apparatuur. Al jaren gebruik ik Audition 1.5 voor audio-opnamen. Heeft altijd uitstekend gewerkt en dat doet het nog steeds maar nu alleen nog maar voor het importeren van bijv. audio van een mp4. Het het afspelen van bijv. een mp3 en het tegelijk rechtstreeks opnemen ervan lukt dus niet meer....
Ik nam dan ook tegelijk mijn gitaaraudio op en mengde dat live met het interne audiosignaal van zo'n mp3. Ook dat werkt nu niet meer.

Ik wil je graag een audiovoorbeeld toesturen wat ik met Audition voorheen opnam. Dan heb je een idee waarover ik praat....
Maar in dit forum is dat helaas niet toegestaan. Wellicht via een PB...naar jou?

Je hoort dan een gedeelte van Beat It van Michael Jackson. dat ik met Audition 1.5 met mijn eigen gitaarpartijen LIVE heb opgenomen. (Vandaar mijn avatar :))
Ik heb dus alles gemixt tot wat je dan als resultaat hoort. Ik heb vele van deze voorbeelden....maar kan nu dus niet meer verder.

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.279
Punten
183
Leeftijd
68
@theplayer - advies:
twee ilegale programma's zitten in het systeem.
  1. Acronis True Image 2014
  2. Adobe Edition
Pas als alle sporen van deze twee tools niet meer voorkomen in de logs, kan je geholpen worden.

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Zou je nog eens willen kijken naar de nieuw uitdraai van FRST? Ik heb alles van Audition 1.5 en Acronis 2014 verwijderd...

Bijlagen

• Addition.txt
    44,8 KB · Weergaven: 0
  • FRST.txt
    49,6 KB · Weergaven: 1

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Dag Veng, Dank je voor je reactie. Maar vergeet Audacity en ook CoolEdit PRO maar. Gebruikers op internet en in fora ondervinden dezelfde problemen als ik: geen recording mogelijk en ook andere functionaliteiten die niet goed werken waarbij de meesten wijzen naar versie 2004 van Windows 10.
In februari werkte mijn Audition 1.5 nog probleemloos!

Dat fonelab zou misschien iets zijn, maar mijn verwachtingen zijn inmiddels wel wat bijgesteld zoals je kunt vermoeden. Dat staat los van jouw suggesties en ook van andere forumleden die van alles aandragen. Echt allemaal TOP, hoor! :) Maar kennelijk is Audition toch niet zo simpel te vervangen door iets anders dat dezelfde functionaliteiten heeft. Ik zal fonelab eens uitproberen....

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Het begint er al mee dat de app niet door Microsoft is geverifieerd... Maar ik ga door.

Maxstar

Windows Analist & Security Analist
Team lid
Lid geworden
6 feb 2020
Reactiescore
136
Punten
113
Waarom niet eerst kijken naar de line-in ingangen waarom alle pakketten niet kunnen opnemen? Het verwijderen van Norton zal hier niets aan veranderen. Dit probleem heeft betrekking op de geluidsinstellingen....

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.279
Punten
183
Leeftijd
68
Eerst gaat na Norton ook die RAV-antivirus er uit.
Die heeft alles over genomen van Norton en vermoedelijk zelfs Norton verminkt.

Maxstar

Windows Analist & Security Analist
Team lid
Lid geworden
6 feb 2020
Reactiescore
136
Punten
113
Dit is echt complete nonsens, meerdere AV's kunnen hooguit het systeem vertragen maar elkaar verminken is echt niet aan de orde. Ieder beveiligingspakket heeft een gedegen zelfbescherming aan bord. Dit is dus echt kul dat RAV alles heeft overgenomen en Norton verminkt zou hebben....

Lees het topic op NCF nog eens na: https://www.nationaalcomputerforum....recording-mogelijk.139197/page-3#post-1173345
Het probleem was eerder al opgelost, zonder het verwijderen van een AV of wat dan ook. Het probleem zit in de instellingen in Windows met betrekking tot de line-in.

Maar wil je iets anders proberen. Is dat ook goed, ik ben benieuwd....

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.279
Punten
183
Leeftijd
68
Die RAV-antivirus is mijns inziens een antivirus die je niet wil hebben!

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.279
Punten
183
Leeftijd
68
Een Reddit user heeft gemeld, dat de huidige RAV-versies meelifters zijn in software.

En het feit dat RAV in the players Windows de taken van Norton heeft overgenomen, zegt meer dan genoeg.
Als er een antivirusscherm opkomt, dan is dat van RAV.

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Goedenavond Maxstar, Je hebt gelijk. Norton doet niets met audiosignalen.

Voor alle geluiden van en naar de computer werk ik al jaren met een Soundcraft Notepad 12 fx. Via een usb-uitgang van de computer gaat alle interne audio naar een usb op deze Notepad en vandaar uit via 2 XLR-uitgangen naar 2 KRK studiomonitoren en/of desgewenst naar een stereo jack koptelefoonuitgang.

Ook mijn externe gitaaraudio komt stereo via de Notepad de computer binnen met 2 mono jackkabels (main out l+r) vanuit mijn gitaarversterker.
Voorheen kwamen beide audiosignalen (live gitaar en mp3-audio) dus in Audition binnen tijdens opname

Dat heeft zo al jaren prima gewerkt. Ik heb nog steeds het vermoeden dat een update van WIN10 begin dit jaar daar een einde aan gemaakt heeft.

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.279
Punten
183
Leeftijd
68
Wat heb je tot nu gedaan in jouw computer?

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
282
Punten
0
Een Reddit user heeft gemeld, dat de huidige RAV-versies meelifters zijn in software.

En het feit dat RAV in the players Windows de taken van Norton heeft overgenomen, zegt meer dan genoeg.
Als er een antivirusscherm opkomt, dan is dat van RAV.
Daar kun je weleens gelijk in hebben. Ik heb RAV absoluut niet geïnstalleerd maar vond het telkens wel aangenaam dat ik daar meldingen van kreeg dat er iets aan de hand was en dat ik na verwijdering van verdachte software of een virus tevens een goedkeurend bericht ontving.

Bovenaan Onderaan