Acer laptop kan bios niet in

Freddy Nova

Vaak hier
Lid geworden
28 mrt 2018
Waarderingsscore
1
Punten
8
Hallo Forumbewoners,

Ik heb een laptop Acer Aspire | S3 (met Intel i3 processor) van een klant hier voor reparatie.

Nu weet ik niet hoe ik de bios in kan komen. Van alles geprobeerd maar niks werkt.
Dit om de laptop vanaf een USB-flash disc op te laten starten voor een verse Windows 10 installatie

Bovendien krijg ik deze melding: (foto wil helaas niet uploaden)

zwart beeld met blauw venster

Harddisc security
[ SATA Port 0 WDC WD5000LPVT-22G33Lock ]

Iemand suggesties?

Vg.

Als de laptop nieuw opstart wat staat er dan onderaan het biosvenster?

Ik heb de indruk dat het BIOS beveiligd werd met een paswoord , en de HD werd beveiligd met paswoord.
Een BIOS kan men beveiligen met een paswoord om onbevoegden toegang te geven tot het BIOS , maar het zou ook wel eens kunnen zijn dat de HD ook nog eens extra beveiligd werd met een paswoord om te voorkomen dat hij niet kan opgestart worden zonder eerst het paswoord te hebben ingevoerd .

Raak je in het BIOS als je de harde schijf verwijdert ?

Ik heb de indruk dat het BIOS beveiligd werd met een paswoord , en de HD werd beveiligd met paswoord.
Een BIOS kan men beveiligen met een paswoord om onbevoegden toegang te geven tot het BIOS , maar het zou ook wel eens kunnen zijn dat de HD ook nog eens extra beveiligd werd met een paswoord om te voorkomen dat hij niet kan opgestart worden zonder eerst het paswoord te hebben ingevoerd .

Raak je in het BIOS als je de harde schijf verwijdert ?

Goedemorgen heren.

Klant zegt het BIOS wachtwoord ergens te hebben en gaat zoeken.
Ik ga vanmiddag daarnaast vanmiddag eens even proberen de BIOS in te komen als de hdd verwijdert is.

Het blijkt dat de BIOS wel ingesteld staat op opstarten vanaf flashdisc.
Installatie wil helaas niet lukken.

Nu is de hdd versleuteld en ben ik van plan om simpelweg de hdd te formatteren met gebruik van Kali-Linux live cd. (dat staat vol met handige tools die de klus vast gaan klaren.)

Tot dus ver bedankt en ik kom hier later nog op terug.

Wat betreft booten via flashdisk lukt niet , dan gaat het om een UEFI BIOS . Is Secureboot uitgeschakeld ? Als secureboot niet uitgeschakeld is gaat het jou ook niet lukken om te booten met Kali-Linux Live CD .

Ik neem aan dat dit geen handleiding is maar een vraag. Daarom zal ik dit topic verplaatsen.

Geen probleem. Wij zijn ervoor dit op de goede plek te zetten.

Terug
Bovenaan Onderaan