Accu

Roxmarie

PCS Lid
Lid geworden
28 mei 2019
Punten
113
Website
amusementknutselen.be
OS
Windows 11 professional
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Door de koude van de afgelopen dagen, leggen veel 🔋 accu's van auto's het loodje.

Het begon bij de mijne afgelopen zondag al. Met wel starten, maar iets meer moeite.
Gelukkig maandag en dinsdag weer ouderwets, maar helaas vanmorgen klonk het het protesterend met wat gas erbij startte hij gelukkig. Maar na mijn werk dan toch maar even langs de garage, en inderdaad de accu was stuk. Gelukkig startmotor en Dynamo goed. Mijn peugie mag nog wat kilometers met me mee.

Aankomende zomer weer naar Zweden voor een ritje van een paar duizend kilometer.

Maar de kou brengt ook leuke dingen met zich mee, zoals schaatsen op natuurijs een dus gisteren de eerste marathon op natuurijs.

Ik hou er wel van, die winterse taferelen.

Als het de eerste accu is geweest, dan heb je er toch lang plezier van gehad?

Soms komt het echter ook voor dat iemand veel korte ritjes maakt met de achterruit verw. en verlichting aan en de blower op volle toeren.
Dan wordt er vaak gestart en minder goed bijgeladen. Een toch al zwakke maar normaal wel nog bruikbare accu redt het dan niet als de capaciteit door de vrieskou ook al is afgenomen.

Ik heb geen idee of dit de eerste accu was, auto is nu 12 jaar net zolang als ik hem heb. Ik rij normaal meestal langere ritten, maar de laatste maand door omstandigheden minder gereden.
Maar ik zal denk ik weleens een nieuwe accu hebben gehad.

Terug
Bovenaan Onderaan