• Welkom op Computerforum PiepComp Support
    Wij doen niet aan verstoppertje spelen, als gast kunt u alle discussies helemaal volgen.
    Leuker wordt het voor u, indien u als lid met ons meedoet: kom er ook bij!

Android Abonnementsvraagje

Roxmarie

Enthousiast
Bekend gezicht
Waarderingsscore
1.287
OS
Windows 10 home
AV
Kaspersky Security Cloud
FW
Windows beveiliging
Ik heb mijn abonnement verlengt bij KPN, ik kreeg allerlei kortingen, dus wel iets duurder dan ik had. Maar betrouwbare KPN netwerk en 5 gb internet en onbeperkt bellen en sms heel belangrijk dat bellen.
Ik weet dat Simyo KPN netwerk gebruikt maar door de kortingen heb ik nu meer.

Anjo

Vaak hier
Waarderingsscore
127
OS
Windows 10;Zorin 15.2, Mint 18, Android 8 en 10
AV
Fsecure
FW
in KPN modem
Ik heb jaren op allerlei obscure plekken in dit land ( midden op water, in allerlei kleine dorpjes) getest.
KPN heeft al vanaf t begin van mobiele telefonie de beste dekking PUNT.
6 of 7 providers meegenomen in die tests ( waren in verband met bereikbaarheids diensten) maar KPN was ( en blijft -voor mij- ) qua dekking de enige.

Rubensky

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
239
OS
Windows 10 professional
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Symio is wel degelijk een hele grote speler (aan het worden) Het is de prijsvechter van KPN. En Hollandse Nieuwe heeft midden in de grote steden toch echt minder bereik. Ze hebben eerder zelf toegegeven dat hun bereik minder is doordat ze minder capaciteit mogen kopen! Dat is zomaar een voorbeeld.

Rubensky

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
239
OS
Windows 10 professional
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Ik heb mijn abonnement verlengt bij KPN, ik kreeg allerlei kortingen, dus wel iets duurder dan ik had. Maar betrouwbare KPN netwerk en 5 gb internet en onbeperkt bellen en sms heel belangrijk dat bellen.
Ik weet dat Simyo KPN netwerk gebruikt maar door de kortingen heb ik nu meer.
Ik heb zaterdag hetzelfde gedaan en ben de komende 2 jaar klant bij KPN. Onbeperkt bellen en 20 gb internet.

Black Tiger

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
650
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Symio is wel degelijk een hele grote speler (aan het worden)
Klopt, maar dan moet je er meer noemen. Lebara is ook een grote aan het worden, bijzonder populair ook bij de allochtone gemeenschap met name en goedkoop. En gooi Youfone niet weg. Uitgeroepen tot goedkoopste provider van september 2020 door bestemobieleproviders.nl en Tele2 (dus T-mobile) beste provider.

Ze hebben eerder zelf toegegeven dat hun bereik minder is doordat ze minder capaciteit mogen kopen! Dat is zomaar een voorbeeld.
Heb je daar ergens een link van? Kan me dat namelijk niet voorstellen. Want ze roamen op het Vodafone netwerk. Minder capaciteit kopen betekent normaliter dat ze minder abo's op het netwerk mogen zetten, net dat ze minder masttoegang krijgen, dan zou je dat per mast moeten gaan inregelen, bijna ondoenbaar.
Voor zover mij bekend van toen ik nog bij Vodafone werkte roam je op het netwerk of je roamed niet, maar je koopt geen masten in. Wel capaciteit (dus plek op het netwerk qua aantal abo's/telefoons).

CapSparrow

Bekend gezicht
Waarderingsscore
43
OS
Windows 10 Home Edition
AV
Ziggo Safe Online
FW
F-Secure
Website
http://www.ruudpaap.nl
Facebook
ruudjuh020
Iedereen heeft zijn/haar eigen voorkeur.
Ikzelf zit al jaren bij Vodafone en dat bevalt me prima.
Sim Only abbo vaan 26 euro met onbeperkt bellen/sms-en en 20Gb 40Gb data.
Daarbij diverse voordelen ivm Ziggo abbo.
Het is maar waar je voorkeur naar toe gaat.

Wegens slechte ervaringen met KPN destijds eigenlijk geen fan meer van hun.
Zal ongetwijfeld anders zijn geworden in de tussentijd maar ik hoef voorlopig niet meer weg bij Vodafone.

Black Tiger

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
650
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Wel meer slechte dan goede reviews.
Klopt. Ze hebben de beste voorwaarden van 2020 bleek uit die test wat ik aanhaalde, maar er zijn veel klachten over HN, met name over de klanten"service" van ze.

Ik heb niet echt een eigen voorkeur, maar zit net als CapSparrow bij T-Mobile vanwege de voordelen. Ik heb ook Ziggo maar verleden keer was de overstap nog niet interessant genoeg, misschien eind van het jaar wel, dan zit mijn contract er op en gaan we opnieuw wikken en wegen.

DonWoozy

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
480
Voor mij wordt het waarschijnlijk ook nog wisselen van provider. In de plaats waar ik ga wonen is het mobiele bereik behoorlijk belabberd voor de meeste providers. Vodafone is daarin de beste daar dus goede kans dat ik een abonnement af ga sluiten bij hollandsnieuwe

Bovenaan Onderaan