Aansluiten internet-telefoon-digitale tv

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 58
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 158
  • Weergaven 11296
V

Verwijderd forumlid 58

Gast
Ga het proberen om dit zo goed mogelijk uit te leggen,op 10/11/16 komt proximus in onze andere woning aansluitingen doen.
Mijn bureau is een ruimte apart, de tv en telefoon komen in de woonkamer, dus ook is in de woonkamer voorzien van een wanddoos voor telefoon, maar niet in mijn bureau,aangezien de kabel wel op de muur van mijn bureau is bevestigd is er wel de mogelijkheid om de wanddoos naar daar te brengen.Is dit echter nodig? ik werk met een b-box3 modem.natuurlijk kan ik ook draadloos werken, maar toch liever met een ethernetkabel, aangezien mijn pc een vaste plaats heeft.
ik vermoed wel dat mijn b-box wel moet aangesloten op de telefoonlijn.
Graag info

Ik zou zeggen, probeer het of die monteur je daarbij kan helpen.
Want normaal gesproken zullen ook bij jullie de aansluitnormen internationaal zijn - en kan je ook via internet dit soort wensen vinden.

Inderdaad zou dit kunnen vragen maar daar is een tijd opgelegd elke aansluiting (half uur per klant) als ik dan dat wanddoos nog moet verplaatsen, dan kan het wel eens gebeuren dat ik weer een afspraak moet maken?en ik zonder internet zou ik niet kunnen overleven (grapje) heb even gegoogeld maar vind toch niet direct in die richting@ab

Gaat het om een ADSL-internetverbinding?

Heb voor alle veiligheid de wanddoos naar mijn bureau gezet, amai kreeg met moeite die draad uit de muur maar toch gelukt.
En aangesloten met 2 draden wit en blauw hopelijk zitten ze er goed in, en op de goede plaats? in ieder geval de installeur kan er maar eens even naar kijken ja @ab het is inderdaad een adsl internet verbinding via de telefoon verbinding.

;)

daar is inderdaad een rode draad aanwezig maar die was niet aangekoppeld, toen ik deze doos ontmantelde @ab
dus heb ik de blauwe en witte er terug op aangesloten
Daar zijn 2 splitters voorzien de eerste die er in komt te zitten is de telefoonlijn en daarachter de adsl kabel (splitter)
Volgens ik vernomen heb van mijn zus word dit nu een splitter waar je onderaan de 2 kabels inbrengt.Dit word gedaan door de unstalleur

Bedankt voor die belangrijke informatie

Maar het is dit dat er bij ons in huis is
telefoon-wandcontactdoos-rj11-aansluiting-2-schroefaansluiting.jpg

Ons gekocht huis ongeveer 35 jaar (bungalow 10 are)
Ik werk met een b-box3 modem
modem-b-box-3.png

Het is inderdaad een oude wanddoos maar waarschijnlijk zal dit door de installeur wel vervangen worden, indien hij dit nodig acht.
Waar we nu wonen is van het jaar 1954 en is dezelfde wanddoos zoals ginder, is ook ons eigendom (halfopen bebouwing 7 are) @ab

bedankt voor de pdf als ik dit allemaal lees krijg ik er de zenuwen van,dus mijn b-box moet dan bij mijn tv staan omdat daar via een kabel van de digitale recorder in de b-box word ingebracht dan via de digitale recorder een scartkabel naar de tv en video?
Ik ben niet van zinnens een kabel te leggen ongeveer 25 meter lang naar mijn bureau toe (ethernetkabel) en boor zeker geen gaten los door de muur.De telefoon wanddoos is geplaatst in mijn bureau dus daar kan telefoon en internet worden aangesloten.
er liggen kabels in de garage voor internet en telefoon ook in de woonkamer maar die moeten nog aangesloten worden, dus er zijn 2 manieren die ze kunnen doen. In mijn bureau is dat een stopcontactdoos waar je 4 apparaturen kan in brengen (elecktriek) en 2 ingangen voor ethernetkabels dus voor tel en int ook in de woonkamer is er zo een wandoos voorzien op de muur waar de tv komt.
zo iets dit is een inbouw
8809405939742_8711247778424_1_41034_tif_picture_78Wx78H.jpg

9200000010589351.jpg

Maar deze op de muur bevestigd @ab
dit is er ook in de bureau aanwezig onze elecktrieker heeft daarvoor gezorgd dus nu hebben ze 2 manieren, zij smeren ons een familus pack aan dus moeten ze maar zorgen dat het in orde komt

Als die aansluiting in jouw computerruimte zit, is die dus ooit aangesloten geweest.

Grote vraag dus waarschijnlijk waarvan dan die aansluiting signaal krijgt?

Die wanddoos heb ik verplaatst naar mijn bureau @ab daar is echter wel telefoon geweest hoor vroeger was dat belgacom
daar moet hij echter eens naar kijken of de draden goed zitten?

ADSL van de een is ADSL van de ander - dat maakt technisch niks uit.

Wat betreft Powerline adapters zit je echt niet aan Proximus vast.
Want deze twee (zender en ontvanger) zijn niet draadloos, kijk maar goed naar de installatievoorbeelden.
De setupbox is gedraad aan de modem verbonden en de tv weer gedraad aan de setupbox.

En de modem zelf wordt aangesloten op de zender/ontvanger en in jouw kamer dient dan die andere op een stopcontact te zitten.
Zodat je daar gedraad jouw PC op kan sluiten.
En dan vind ik dat bedrag van 150 euro exorbitant.

Niet onbelangrijk: de stroomkring dient primair dezelfde te zijn voor de beste doorgifte.

https://www.alternate.be/Hardware/Netwe ... e-adapters

Mijn zuster heeft dat ook laten installeren daar hebben ze een splitter gebruikt en in de telefoon wanddoos gebracht, dus een splitter waar onderaan haar ethernet en telefoon word ingestoken, haar modem staat bij haar pc dus via de modem aangesloten op haar pc

Dan steken er 2 (zie link) draadloze apdapters in een stopcontact gestoken, die geven dan signalen door naar de digitale recorder.
Dus de digitale recorder hoeft niet gekoppeld te zijn met de modem, het kan maar dit hoeft dit echter niet.Ben vandaag nog eens gaan kijken.je kan deze apdapters huren of aankopen.
Komt er op neer dat haar b-box3 modem niet bij haar tv en recorder staat, en er is niet met kabels gewerkt.
1) telefoon en internet word in stand gebracht via de telefoonlijn
2) de digitale recorder word aangesloten op haar tv en dvd en video
3) er word via apdapters (signalen) verbinding gebracht via de modem naar de digitale recorder

Je bereikt hetzelfde met een goedkopere Powerline set - het principe is hetzelfde en dan kan je desnoods opteren voor de WLAN-variant!

Terug
Bovenaan Onderaan