Aanschaf van een usb netwerkadapter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello,

In de systeeminformatie van mijn Windows Home 10 zie ik het volgende staan bij Netwerkkaart:

Producttype:
Realtek RTL 87223 AE Wireless LAN 802.11n PCI-E-NIC
Adaptertype: Ethernet 802.3

De UTP kabel is cat 5e die de verbinding maakt met de modem van Telenet met de poort RJ45 female.

Op het internet staat vermeld:
Voor een bandbreedte van 10 Mbps is de informele naam van Ethernet 10BASE-T, de IEEE-naam 802.3 en is het kabeltype UTP 100m.
Dus heeft mijn netwerkkaart een bandbreedte van 10 Mbps omdat de IEEE -naam 802.3 is.

Als ik een hogere snelheid wil bv 100 Mbps (high speed),dan moet ik dus een nieuwe netwerkkaart kopen die de IEEE-naam 802.3u en het kabeltype UTP 100m heeft.

Voor een Fast Ethernet verbinding met een bandbreedte van 1000 Mbps is de Fast Ethernet-naam 100BASE-T, de IEEE-naam 802.3z en het kabeltype UTP 100m.

Vermits tegenwoordig de meeste nieuwe laptops niet meer over een RJ45 female poort beschikken voor een internet verbinding, ben ik dus bij aankoop van een nieuwe laptop aangewezen op een usb netwerkadapter, die in overeenstemming is met mijn ingebouwde netwerkkaart in mijn laptop.

En dan is het opletten geblazen dat ik de juiste usb netwerkadapter koop, die beantwoordt aan de IEEE-naam van mijn netwerkkaart die in de systeeminformatie staat aangeduid en het kabeltype UTP 100m.

M.a.w. als je een usb c connector hebt op de nieuwe laptop die superspeed is (snelheden van 900 Mbps tot 2000 Mbps) en versie 3.0 of 3.1,maar de netwerkkaart in jouw laptop heeft niet de juiste IEEE-naam en het kabeltype UTP is geen cat 6,dan mag je niet alleen afgaan op de snelheden van de usb c 3.0 of 3.1 versies.

Hierna een opsomming van de verschillende IEEE -namen met de bijbehorende verschillende letters achter de 802.3 .

Voor een bandbreedte van 10 Mbps is de informele naam van Ethernet 10BASE-T, de IEEE-naam 802.3 en is het kabeltype UTP 100m.
1° Voor een bandbreedte van 100 Mbps is de Fast Ethernet-naam 100BASE-T, de IEEE-naam 802.3u en het kabeltype UTP 100m.
2° Voor een bandbreedte van 1000 Mbps is de Gigabit Ethernet-naam 1000BASE-LX, de IEEE-naam 802.3z en het kabeltype is Fiber 5000m
3° Voor een bandbreedte van 1000 Mbps is de Gigabit Ethernet-naam 1000BASE-T, de IEEE-naam 802.3ab en het kabeltype UTP 100m
4° Voor een bandbreedte van 10 Gbps is de 10 Gigabit Ethernet-naam 10GBASE-T, de IEEE-naam 802.3an en het kabeltype UTP 100m

Is dit juist?

En zitten de netwerkkaarten met de hoogste snelheden tot 10 Gbps alleen in de duurdere laptop modellen?

Grtz,
cooper
[url=https://postimg.cc/yJVhpBXP] [/URL]
[url=https://postimg.cc/QH3qKp9w] [/URL]
[url=https://postimg.cc/jWHfb1vj] [/URL]

cooper

Bekend Gezicht
Lid geworden
26 sep 2020
Reactiescore
53
Punten
188
Thanks again.

MSI GS73 8RE-015BE
The Intel Core i7-8750H is a mobile processor with 6 cores, launched in April 2018. It is part of the Core i7 lineup, using the Coffee Lake-H architecture with BGA 1440.

Deze laptop wordt op verschillende webshops niet meer geleverd . Zie bijlage.
------------------------------------------------------------------------------------------

Voorlopig is de
ASUS K513EA-L11993W-BE €699
Tiger Lake UP3

11e generatie Intel® Core™ i5-processors
Lanceringsdatum Q3'20

Geschikt en gereed voor 2025 tpm beveiliging

de beste keuze voor mij qua prijs en 4 usb aansluitingen.

Alleen wordt de audio niet aangeduid in de specificaties met luidsprekers en micro aansluiting op alle websites, Coolblue doet dit wel.

Blijkbaar zullen deze wel aanwezig zijn op deze notebook maar niet worden vermeld. Zoals bij Vanden Borre(Slordig)

Coolblue duidt wil in de Audio de micro aansluiting 3,5 mm jack en luidsprekers aan (niet slordig)

Thunderbolt 3 en Thunderbolt 4 heb ik niet nodig.

De eerste intel core i5 12 gen processors zijn reeds uitgekomen. Ik ben benieuwd wat een verschil die zullen maken.

grtz,

cooper

[url=https://postimg.cc/3kLcY8zY] [/URL]
Nog een vraagje:

Asus X415EA 14.0"FHD i5-1135G7 16GB 512SSD Gray Win10
649 € incl. BT

Vormfactor
Clamshell Intel® 11de generatie Core™ i5

i5-1135G7
Maximale turbofrequentie van processor
4,2 GHz
Processorfamilie
Intel® 11de generatie Core™ i5
Aantal processorkernen
4
Processor cache
8 MB

Hier wordt een laptop aangeboden met een intel core i5- 1135G7 die de code naam Clamshell 11 de generatie heeft.

Maar er is ook de intel core i5-1135G7 die de codenaam Tiger Lake UP3 heeft.

is dit juist?

Grtz,

cooper

cooper

Bekend Gezicht
Lid geworden
26 sep 2020
Reactiescore
53
Punten
188
Nog een vraagje:

Ik zie een laptop Asus met een i5-intel core processor 11 gen vormfactor Clamshell, en ook een laptop Asus met een i5-intel core processor 11 gen vormfactor Tiger Lake UP3.
Beide Asus laptops aan dezelfde aankoopprijs €699. Welk verschil is er tussen deze Asus laptops? Is Clamshell nog geschikt voor de 11 generatie. Is Clamshell voorzien van de TPM vereist voor Windows 11?

grtz,
cooper

cooper

Bekend Gezicht
Lid geworden
26 sep 2020
Reactiescore
53
Punten
188
Geen idee. Feitelijk hoort de hele vraagstelling over nieuwe laptops in een andere sectie thuis.
Dit deel is alleen voor netwerk problemen. Dus voor laptop adviezen zijn er anderen nodig.
Oké. De topic mag worden gesloten. Ik zal deze vraag op een andere sectie stellen.
grtz,
cooper

pinokio

Bekend Gezicht
Lid geworden
11 mrt 2022
Reactiescore
73
Punten
178
Ik heb ook zo een msi game pc maar die letters en cijfers verdwijnen wel na een tijd en niet meer leesbaar?Ben dus op zoek naar zo om die te vervangen maar hoe en waar vind je dat??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan