Advies Aanschaf nieuwe laptop......

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.939
Punten
113
Leeftijd
66
Thinkpads zijn nog steeds de Rolls Royce's onder notebooks.

Perfect gemaakt, klasse A-onderdelen en snel.

Jan1

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reaction score
24
Punten
8
Het blijft lastig om een keus te maken, maar ik denk nog even na Abraham54.

Zelf heb ik eerder een consumenten notebook gehad en die was beter en best goed.
Die was snel en het scherm had betere kleuren als de laptop die ik nu heb, was trouwens een Compaq (HP).
Een i7 processor is erg snel, maar waarschijnlijk voor mij overbodig.

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
212
Punten
43
Persoonlijk heb ik nooit zo'n lekker gevoel bij refurbished. Je weet echt totaal niet wat er met de machine aan de hand geweest is. Soms is het omdat bijv. een toets van het toetsenbord kapot was bij levering en dat is dan het enige wat er mee was maar misschien is dat ding wel gevallen of weet jij veel wat er mee geweest is. Persoonlijk en ik niet zo'n voorstander van refurbished.

Jan1

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reaction score
24
Punten
8
Persoonlijk heb ik nooit zo'n lekker gevoel bij refurbished. Je weet echt totaal niet wat er met de machine aan de hand geweest is. Soms is het omdat bijv. een toets van het toetsenbord kapot was bij levering en dat is dan het enige wat er mee was maar misschien is dat ding wel gevallen of weet jij veel wat er mee geweest is. Persoonlijk en ik niet zo'n voorstander van refurbished.
Ook niet bij A klasse zakelijke laptops zoals van Lenovo of Dell?

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.939
Punten
113
Leeftijd
66
Ik heb met met mijn refurbished notebooks, gekocht via Ebay dan wel Marktplaats nog nooit een probleem ondervonden.
Maar: ik ga dan ook altijd voor een zakelijke machine.

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
212
Punten
43
tja zakelijke machines zou misschien nog wel kunnen aan de andere kan dan ook weer, hoeveel is er mee gesleept? Als die laptop veel in een tas heeft gezeten en meegenomen overal naar toe kan dat ook negatieve gevolgen hebben voor bijv. een HDD

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.939
Punten
113
Leeftijd
66
Mijn T540 heeft een sticker aan de onderzijde van het bedrijf dat hem oorspronkelijk kocht.
Toen ik de machine ontving was deze als nieuw en ongebruikt!

Jan1

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reaction score
24
Punten
8
tja zakelijke machines zou misschien nog wel kunnen aan de andere kan dan ook weer, hoeveel is er mee gesleept? Als die laptop veel in een tas heeft gezeten en meegenomen overal naar toe kan dat ook negatieve gevolgen hebben voor bijv. een HDD
Maar een HDD kun je vervangen en in plaats daarvan is een snellere SSD zeker een betere optie.
Abraham54 vervangt ook soms onderdelen, maar goed zoals je al aangaf
DonWoozy je weet niet wat er met een refurbished laptop is gebeurt en hoe het onder de "motorkap" van de laptop is. De op het eerste oog niet zichtbare dingen.

Jan1

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reaction score
24
Punten
8
Mijn T540 heeft een sticker aan de onderzijde van het bedrijf dat hem oorspronkelijk kocht.
Toen ik de machine ontving was deze als nieuw en ongebruikt!
Ik zelf kan geen onderdelen als opslag en Ram vervangen, jij bent daar handig in.
Dus als er enkel een HDD in de laptop zit zou je die kunnen vervangen voor een snellere ssd.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.939
Punten
113
Leeftijd
66
Ik zelf kan geen onderdelen als opslag en Ram vervangen, jij bent daar handig in.
Dus als er enkel een HDD in de laptop zit zou je die kunnen vervangen voor een snellere ssd.
Dat mag geen probleem zijn!

Discovery Sjeng

Bekend gezicht
Lid geworden
13 jun 2019
Reaction score
57
Punten
28
Leeftijd
63
Je mag er van uit gaan dat alle refurbished laptops zeer grondig worden geïnspecteerd voor dat deze in de verkoop gaan.
Ik ken de mensen die er mee werken en zorgen dat alles 100% werkt , en bovendien krijg je ook garantie.
klachten heb ik nog nooit gehoord, en zoals heer Abraham 54 al zij de zakelijke machines zijn echt Super
daar kan geen Consumenten Laptop tegen op, het is net als huis tuin en keukenspul, alleen Pro materiaal gaat heel lang mee.

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
4 aug 2016
Reaction score
153
Punten
63
Ik ga mij er pas op een laat moment mee bemoeien dus ik hoor het graag als ik dubbel ben.

Ik kan zo snel je maximale budget niet vinden.
En 2 heb je ook nog eisen aan de notebook zoals maximaal gewicht?

Bovenaan Onderaan