aanmeldscherm in xubuntu 18.04

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 165
  • Startdatum
  • Reacties 95
  • Weergaven 6.704
V

Verwijderd forumlid 165

Guest
Betr. xubuntu 18.04 LTS.
Kan iemand mij uitleggen hoe het aanmeldvenstertje op bureaublad te voorkomen? Iedere keer bij het openen van de OS verschijnt het met je naam bovenaan en moet dan aangeklikt worden, vervelend.
Moet misschien liggen aan een instelling van gebruikers of sessiekeuze.
M.vr.gr.

Waar zit dit in Xubuntu 18.04.? Daar zoek ik al 3 dagen naar.

Ik zit nu ook niet onmiddelijk achter een PC met Xubuntu
Ergens moet je iets terugvinden met automatisch aanmelden .

Ja, bekend. Zie schermafdruk. Daar mankeert toch niets aan?

Hmmmm, dan doet Ubuntu iets anders dan het daarop gebaseerde Linux Mint - dan krijg je echt een grafisch vormgeven venster met instelmogelijkheden en tabs waardoor je echt veel kan instellen.

Is Linux Mint Tara Xfce mogelijk een leuk alternatief voor jou?

Iedere keer bij het openen van de OS verschijnt het met je naam bovenaan en moet dan aangeklikt worden, vervelend.

Dat verschijnt als je Xubuntu een tijdje niet gebruikt hebt ? Dat is normaal dan . Dat is ook zo bij andere linux distro's als je de computer een tijdje niet gebruikt hebt .
Als je de computer verlaat word je automatisch afgemeld na 10 minuten .

Sorry, Abraham, telkens als zich een probleempje voordoet krijg ik het advies te deleten en een andere OS te proberen.
Ik heb nu een goed werkende Xubuntu 18.04. Precies zoals ik het wilde ,nu alleen nog even deze kleine bug oplossen.
Op mijn laptop heb ik nu dezelfde OS staan, met hetzelfde probleem. Op het internet lees ik zojuist dat dit een bug is in ubuntu 18. En is blijkbaar oplosbaar, maar hoe ? De jongens van ubuntu die dit wel zullen weten zijn momenteel niet te bereiken i.v.m. de HCC problemen.
Wat Swake zegt is juist in alle ubuntu distros, maar was (is) altijd uit te schakelen.

In het rechter menu van Xfce vind jij Instellingen.
Dan moet denk ik een volledig scherm krijgen ala Configuratiescherm in Windows - in dat zelfde scherm in Mint vind je dan onder de sectie beheer het aanmeldscherm.

Wat Swake zegt is juist in alle ubuntu distros, maar was (is) altijd uit te schakelen.

In Ubuntu wel ja , maar nu ben ik aan het twijfelen of dat die optie in Xubuntu er ook is/was .

Niet twijfelen. Ik heb al jaren xubuntus gebruikt.

Ik zit nu in Mint - het Instellingen venster van Mint:

5b55d84fd8a5f-Schermafdruk_van_2018-07-23_15-25-07.png

We hebben het over xubuntu . Ziet er heel anders uit. Kent geen aanmeldvenster voor zover ik heb kunnen ontdekken.

Terug
Bovenaan Onderaan