Aanbieding?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 58
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 15
  • Weergaven 978
V

Verwijderd forumlid 58

Gast
Kreeg gisteren een aanbieding om een forum (website) spanje marktplaats over te nemen voor jawel 50.000 euro.Deed een tegenbod van 50 euro, maar gingen ze niet op in, zijn die zot ofwat???

Ik beheer op mijn werk 5 websites en we ontvingen een mail om een gelijkend domein over te nemen.

Heb je eerst ook gecontroleerd of dat domein bestaat en hoeveel leden dat forum heeft?
En niet onbelangrijk - welke forumsoftware gebruikt wordt.

Ik ga geen 50.000 euro neer tellen ook al tellen die al wat leden, de risico is te groot, 500 euro zou ik er nog voor over hebben

Schijnbaar zit er handel in het kopen en verkopen van domeinnamen. Zelf heb ik tot nu toe ook al 2 keer een aanbieding gehad (2 totaal verschillende domeinnamen, in de orde van €500,00 per stuk).
Onder andere domainorder.nl is zo'n partij die domeinnaam quarantaine lijsten in de gaten houd om daar potentieel verkoopbare domeinen te kunnen registreren zodra ze vrij komen.

Simple Machines - gratis forumsoftware.
215.943 berichten in 13.410 Topics door 6.045 leden. Nieuwste lid: Sayv
Laatste bericht: "Re: Branden in Galicië " ( Vandaag om 17:32:28 )

Als simple machines-gratis is en vermoedelijk ook die domeinnamen goedkoop vind ik die prijs toch wat overdreven

Misschien dat daarom dat forum gemaakt is.
Want zoals dat forum eruitziet is het professioneel uitgevoerd; vermoedelijk dat de eigenaar in het verleden zo al meer forums heeft verkocht?

SMF heeft vele plug-ins waarmee zo'n forum een professioneel uiterlijk kan krijgen. Helaas is het gebruikte forum niet voorzien van een responsive template (die zijn er wel volop). In tegenstelling tot phpBB maakt SMF gebruik van templates in het database (net zoals XenForo dan doet) en kan het forum zeer snel in laden. Maar het is en blijft gratis software.
De prijs voor een domeinnaam wordt voornamelijk door 1 factor bepaald: wat heeft iemand hier voor over, of "wat de gek ervoor geeft".
Indien de verkoper geen haast heeft kan hij/zij het mooiste bod rustig afwachten.

ja dat ze het maar aan een andere zot verkopen, trap daar niet in

SMF heeft vele plug-ins waarmee zo'n forum een professioneel uiterlijk kan krijgen. Helaas is het gebruikte forum niet voorzien van een responsive template (die zijn er wel volop). In tegenstelling tot phpBB maakt SMF gebruik van templates in het database (net zoals XenForo dan doet) en kan het forum zeer snel in laden. Maar het is en blijft gratis software.
De prijs voor een domeinnaam wordt voornamelijk door 1 factor bepaald: wat heeft iemand hier voor over, of "wat de gek ervoor geeft".
Indien de verkoper geen haast heeft kan hij/zij het mooiste bod rustig afwachten.

Het forum maakt gebruik van Simple Portal wat niet meer bijgewerkt word en standaard template.
Het mijne draait ook onder SMF

@Swake: duideloijke conclusies van jou.
Dus om terug te komen op Tosca: "dat ze het maar aan een andere zot verkopen, trap daar niet in" is het enigste wat geldt.

bedankt @Swake en @abb voor de info was het toch niet van plan omdat te doen hoor, ik zal er zeker niet intrappen
mvg

Terug
Bovenaan Onderaan