5 Best Arch Linux Based Linux Distributions

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 32
  • Weergaven 3135
Leuke verzameling. Mijn keuze zou Apricity OS Gnome (rolling release) worden vanwege de Gnome shell extensions en het dock.
Een complete distributie zoals ik het graag wil zien.
Het software aanbod is enorm. De applicaties die ik zou wensen zijn waarschijnlijk allemaal beschikbaar.

58d155e8020ea-apricity-laptop.png

Laatst bewerkt:
Vanavond ga ik voor Apricity met Cinnamon.

Cinnamon is een fork van Gnome 3. Beide zijn niet de vlotste wat betreft snelheid, de beleving is het verschil. (beide ISO's zijn 1,9 GB).
Gisteren heb ik Apricity OS Gnome in een VM getest. Een paar dingen vielen tegen;
Niet alle updates konden worden geïnstalleerd. Het instellen van Gnome shell extensions lukte nog niet waardoor het toppanel geen auto-hide mogelijkheid had.
Het verkleinen van de dock-iconen kon ik niet vinden.
Out of the box werkt het (voor mij) minder makkelijk dan op Ubuntu gebaseerde distro's. Waarschijnlijk komt dat omdat ik niet zo thuis ben met Arch.
Gelukkig kon ik wel het elementary-icon-theme toevoegen (een absolute must) :cool:

Ik denk dat ik Apricity Os rechtstreeks op een SSD ga installeren.
En dan zie ik wel wat de updates doen.
Daarna een en ander configureren zo dat Apricity OS geoptimaliseerd wordt voor de SSD.

Tot nu toe tot drie keer Apricity OS geïnstalleerd, maar no luck - na herstart gebeurt er nada.
Ben nu bezig om een oudgediende weer te installeren - Linux Mint 17.3 Rosa Cinnamon x64.

Dit menu is een beetje verwarrend. Bij de bovenste optie kun je enteren voor de live mode.
In die mode gaat het installeren zoals je gewend bent.
58d2f6e48d5e1-Schermafdruk_van_2017-03-22_22-33-30.png

Hier wel even een vinkje zetten bij Nu herstarten. Dan op afsluiten klikken, en het rebooten begint.
58d2fab8e595f-Schermafdruk_van_2017-03-22_22-45-38.png

Hier zie je de rendering oplossing voor mijn notebook:
58d2fa4fe2d8a-Schermafdruk_van_2017-03-22_22-35-47.png

58d2f8a9e2773-Schermafdruk_van_2017-03-22_22-49-58.png

Het resultaat:
58d2fb32a6e20-Schermafdruk_van_2017-03-22_23-09-11.png

Het updaten ging nog niet geweldig (hetzelfde als in de Gnome versie). Het waarom is me nog niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk iets grafisch met VMware of de hardware van mijn notebook of een instelling in het OS.

Laatst bewerkt:
Wat mij gebeurde met de Cinnamon versie van Apricity is dat bij de installatie ik voor het OS en de bootloader gewoon de HD koos.
Na installatie krijg je dan het venstertje dat Apricity geïnstalleerd is en je door wil gaan met de Live versie of dat je wil herstarten.
Dat kies ik dan en nadat de machine weer de biosfase heeft verwijder ik de USB-Stick.
De machine start door, Grub geeft aan geen opstartpartitie te hebben gevonden en daarna gaat het scherm op lichtgrijs.
Bovendien is de USB stick na de installatie ook niet meer te gebruiken en is leeg - heel vreemd.

Ik ga het vanavond proberen met de Mate versie van Apicity - kijken wat er dan gebeurt.

Bovendien is de USB stick na de installatie ook niet meer te gebruiken en is leeg - heel vreemd.
Dat is heel vreemd!Nog niet meegemaakt!
Hier was de installatie gelukt op externe HD ,was de Gnome versie.
Mvg
Danvers

Ik ben nu de Gnome versie aan het downloaden en ga daarmee later aan de slag.
Kijken of dat wel goed gaat.

Ik geef het wat op met Arch!
Installeerde ObrevengeOS op externe HD(deze keer op desktop)updates liepen ook in de soep...alles in Nederlands lukte ook niet!
Sluit af, start desktop op,weer niks meer zwart scherm met bla bla hahah.
MBR fix gedaan, Win8.1 werkte terug ,was al iets! Dan met Rescatux Grub hersteld , heb terug mijn Zorin grub !Jopie :cool:
Wil ik er nog eens eene testen,zal VMware zijn !
Mvg
Danvers

Bij mij is alles wat betreft Linux 24 uur vertraagd.
Mijn nichtje was in town!

Apricity OS in de MATE versie installeerde goed en wel de eerste keer.
Alleen ik kon op geen enkele wijze het startmenu vinden, dus ook niet de mogelijkheden om opnieuw op te starten of af te sluiten.
Voor de rest zal alles er mooi uit, jammer dat ik er niks mee kon.

Ik ga nu Antergos KDE uitproberen.
Ik ben benieuwd.

Gnome was het en niet Cinnamon.
Apricity Cinnamon deed helemaal niks qua installeren.

Terug
Bovenaan Onderaan