2 PC's bedienen met 1 toetsenbord en muis m.b.v. software

• Onderwerp starter Onderwerp starter PeterJ
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 5
  • Weergaven 364

PeterJ

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
14 jul 2019
Waarderingsscore
104
Punten
43
BlackTiger zei:
Als je een oude en jonge pc wilt koppelen samen met toetsenbord en muis dan is dat op die manier niet mogelijk.
Er is software beschikbaar om een muis en toetsenbord te delen tussen computers. De muis en toetsenbord blijven daarbij aangesloten op 1 van je computers maar worden gedeeld door de software via een netwerkkoppeling.
Bijvoorbeeld het gratis Mouse Without Borders

In dit topic: https://www.piepcomp.nl/threads/2-pcs-koppelen.6313/
wordt er gevraagd naar de bediening van 2 computers met 1 toetsenbord en muis. Daar kwam een zeer handige op van @PeterJ om dit door middel van een stukje software te doen, ook een monitor kan door weer een ander programma worden uitgespaard. Omdat me het handig leek, dat dit onder software is terug te vinden, heb ik deze 2 berichten hier neer gezet. Doe er je voordeel mee.

Ik heb dit met een speciaal daarvoor aangeschafte switch box :) . Geen centje pijn (buiten de aanschafkosten)

Ja een KVM switch noemen ze dat, heb ik hier ook, wekt prima. Maar dit is leuk voor mensen die iets zoeken wat gratis is.

Ik heb vroeger ook zo'n switch gehad, werkte inderdaad prima. Maar deze optie kan handig zijn voor mensen met een beperkt budget, of mensen die geen zin hebben in een vol bureau. Ik zou het eigenlijk ook kunnen doen voor de Hobby en oude barrel, maar Muist en toetsenbord liggen op de behuizing bij geen gebruik en het beeldscherm zet ik naast het bureau ( als ik het bureau voor andere dingen nodig heb). Dus gaat het zo.

Terug
Bovenaan Onderaan