• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Info 10 beste OnlineRadio apps voor Linux

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.841
Punten
113
Leeftijd
65
In Linux kan je natuurlijk ook naar internet radio luisteren.

Lid geworden
9 nov 2019
Waarderingsscore
4
Punten
3
Linux mint staat dus op mijn kleine laptop, amaai zal zoeken worden hier, iets installeren lukt al niet, heb dan toch Gradio geïnstalleerd gekregen, als ik er dan op klik is hij gewoon weg, ziet er ingewikkeld uit en weet niet hoe ik er eigenlijk moet aan beginnen, ga eerst een cursus Linux moeten volgen geloof ik.
Wilde eerst Odio installeren, daaronder staat install, dacht dat ik dit moest kopiëren en plakken in het terminaalvenster, maar dat lukt niet.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.841
Punten
113
Leeftijd
65
Dan moet je even weten hoe de terminal werkt - namelijk op de zelfde wijze als CMD in Windows - telkens een regel.

Om Odio te installeren start je de terminal:

eerste opdracht:
sudo apt update en Enter geven;

tweede opdracht:
sudo apt install snapd en Enter geven;

derde opdracht:
sudo snap install odio en Enter geven

Het feitelijk simpel, maar je moet het wel weten!

Lid geworden
9 nov 2019
Waarderingsscore
4
Punten
3
Nu snap ik het, regel per regel, maar deze werkt niet krijg ik op het einde is not stable for (i386)
Bij Linux zitten we terug zoals in DOS een beetje.
De eerste 2 lukt het niet odio niet en gradio staat erop maar werkt niet.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.841
Punten
113
Leeftijd
65
EvC's lievelingsradiotool is Radiotray en ik denk dat ik die ook ga gebruiken als ik Linux LMDE Cindy 3 heb geïnstalleerd.
Dat is Linux Mint gebaseerd op Debian en niet op Ubuntu en wat ik er over gelezen heb. moet die versie heerlijk snel zijn.

Bovenaan Onderaan