Forumreglement van Computerforum PiepCompSupport
Computerforum PiepComp Support wil een gemeenschap gevormd door individuele leden van alle
leeftijden zijn, die hier zijn om nieuwe informatie te krijgen, om anderen te helpen of om zelf
geholpen te worden. Door kennis en ervaringen te delen kan iedereen wat bijleren, van beginners tot experts.
Met het voorgaande in gedachten vragen wij aan alle leden van dit forum a.u.b. onderstaande
simpele regels op te volgen, om zo een atmosfeer te kweken, waarbij iedereen zich thuis voelt.
1. Elke informatie aanwezig in dit forum is op eigen risico te gebruiken.
Door opvolgen of gebruik te maken van alle informatie in de forums, zal u Computerforum PiepCompSupport
op geen enkele wijze verantwoordelijk maken voor geleden schade.
2. Antwoorden op veel van uw vragen kunnen gevonden worden in Handleidingen of posten in de
forums of door gebruik te maken van Zoeken.
Indien uw probleem niet opgelost kan worden, voel u dan vrij om uw vraag in het forum te posten.
3. Indien een topic gepost is in een niet toepasselijk forum, dan zal dit topic door een staflid verplaatst
gaan worden naar een toepasselijker forum.
4. Het posten van elk materiaal waarvoor auteursrecht geldt, is op Computerforum PiepCompSupport verboden.
Er zal geen gebruik gemaakt worden van religieuze en godslasterende teksten in de fora.
Dit wordt niet getolereerd en kan leiden tot onmiddellijke uitsluiting.
5. Bij het posten a.u.b. gewone Nederlandse grammatica gebruiken, dus alledaags en
begrijpelijk Nederlands, want dit forum is er voor iedereen.
Ook ouderen moeten makkelijk kunnen lezen wat jongeren hebben gepost (en omgekeerd natuurlijk ook).
Een post die moeilijk te lezen is, zal vaak overzien worden.
6. Er zullen geen racistisch-, etnisch-, seks gebaseerde beledigingen gepost worden, ook zullen
er geen andere persoonlijke discriminaties gepost worden.
Dit alles wordt niet getolereerd en kan leiden tot onmiddellijke uitsluiting.
7. Er zal niets gepost worden wat verband houdt met het beledigen of kwetsen van een lid,
op een manier die aanvallend of opruiend is.
Dit geld ook voor vlammende of uitlokkende argumenten.
8. Spammen is niet toegestaan, houdt uw berichten zo constructief en kwalitatief als mogelijk.
9. Pornografie, warez of elke andere illegale transactie mogen NIET gelinkt worden in enige vorm of formule.
10 Onderwerpen waarvan het doel is om bestaande auteursrechten of veiligheidsmaatregelen te
niet te doen, worden niet getolereerd.
Indien een gebruiker volhardt en/of de activiteit is blijkbaar illegaal, dan heeft de staf het recht
zulke inhoud te verwijderen en/of de gebruiker te bannen.
Dit betekent ook dat het aansporen van- en het blijven gebruiken van illegale software niet is
toegestaan en aan dezelfde consequenties onderworpen is.
11, Dit forum heeft het recht om verandering te vragen van of verwijdering van elke weerzinwekkende tekst.
Wordt hieraan niet in een prompte manier voldaan, zal de staf de tekst zelf verwijderen.
12. Topics mogen worden verwijderd om elke reden die forum administratoren als verstandig achten.
13. Afbeeldingen mogen gepost worden zo lang als deze niet expliciet aanstootgevend zijn,
of van auteursrechten voorzien zijn.
14. Advertenties, in welke vorm ook, zijn verboden. Dit geldt ook voor de naam van leden en links
naar commerciële sites in handtekeningen en in topics.
Tevens is niet toegestaan de verkoop van Newegg coupons te bevorderen via promotie of coupon codes.
15. Handtekeningen zijn gelimiteerd tot 5 regels of 2000 lettertekens, onverschillig wat als eerste wordt gebruikt.
Indien uw handtekening groter is dan de toegewezen grootte of indien onacceptabel wordt geacht,
zal u gevraagd worden de handtekening aan te passen.
Bij het niet voldoen aan de eisen leidt dit tot het verwijderen van de betreffende handtekening.
16. Afbeeldingen in handtekeningen mogen maximaal 500 pixels breed zijn en 90 pixels hoog.
Hiervan mag maar één afbeelding per handtekening gebruikt worden.
Heeft u meer afbeeldingen in uw handtekening staan, waardoor deze te groot wordt,
dan zal u door de staf gevraagd worden om één (of meerdere) afbeelding(en) te verwijderen.
Wordt niet snel hieraan voldaan, dan heeft de staf het recht om de handtekening alsnog aan
te passen aan de regels.
17. De links in handtekeningen of in profielen mogen niet van commerciële aard zijn en
is dit wel het geval, worden deze links verwijderd door Computerforum PiepCompSupport.
18. Het is niet toegestaan links in de handtekening op te voeren ten behoeve van donaties.
Indien jijzelf een website hebt of een hulp-bron, dat is dan mooi, maar je mag
geen producten of diensten aanbieden via de handtekening.
Meerdere links naar dezelfde site, tenzij voor een speciaal doel, zijn niet toegestaan
in een handtekening en zullen worden verwijderd.
19. Avatars dienen uw goede smaak te bevestigen, dat betekent geen vulgaire of gewelddadige
afbeeldingen, ook geen pornografische of profane afbeeldingen.
Worden er Avatars gevonden die niet voldoen aan deze regels, zullen die naar
goeddunken van de staf worden verwijderd.
20. Links naar haat-, antisemitische-, racistische-, pornografische-, warez- of andere illegale sites is niet toegestaan.
21. Links in uw handtekening dienen niet opdringerig te zijn en het formaat kan niet aangepast worden om extra aandacht te krijgen.
22. Leden kunnen geen e-mailadres zijn. Deze regel dient ervoor om u te beschermen tegen
spambots die uw e-mailadres oppikken en vervolgens gaan spammen.
23. Leden mogen één account op dit forum hebben.
Er is geen noodzaak om meer dan één account aan te houden.
24. Elke personificatie van een lid van dit forum, in alle vormen van communicatie,
is ten strengste verboden en resulteert in een ban.
Gelinkte en gesloten topics worden regelmatig opgeruimd om pagina rommel te reduceren.
Indien u vragen heeft waar uw discussie is gebleven, maak dan niet eerst een nieuw topic aan
met de vraag waar het oude topic is gebleven en ook niet een duplicaat posten van het originele topic,
maar stuur dan een PB naar een moderator.
Graag sturen wij u dan de link waar het topic terug te vinden is of geven u de reden waarom het topic
was gesloten en aansluitend verwijderd.
25. Schending van een van deze regels kan leiden tot een ban van de gebruiker van onze website en
het strengste geval tot verwijdering van het betreffende account.
De consequenties zullen door de staf van geval tot geval worden beoordeeld.
26. Heel veel discussiegenot toegewenst
Door te posten gaat u ermee akkoord dat de administratoren en de moderatoren van dit forum het recht hebben om
te modificeren, verwijderen, bewerken of op slot zetten van elke topic, handtekening, account of profielgegevens op
elke tijd dat dit toepasselijk is.
Indien jij vragen hebt betreffende deze regeling, start er dan niet een nieuw topic over,
maar stuur een privé bericht naar een administrator of moderator.