Gerdy's Fotoalbum (Nederland is mooi) 📸

Ook tijdens het fietsen zie ik toch heel wat paddenstoelen, als je er maar op let.
Vandaag ben ik met een groepje mensen naar de polder geweest en hebben we de Orchideeënhoeve in Luttelgeest bezocht, het was er prachtig.
Gisteren was voor mij een bijzondere dag, een dag waarvan er maar 1 per jaar is. Ik ben met 2 vriendinnen naar de Floriade geweest in Almere en genoten van de mooie tuinen en bloemen, planten en bomen. Mijn camera moest natuurlijk mee, en zo kwamen deze foto's tot stand.
Het was afgelopen donderdag erg warm, maar natuurlijk had ik het idee opgevat om mijn wandelschoenen (die ik dagelijks gebruik) ook voor dat doel te gebruiken, en mijn camera mee te nemen. 1 nadeel felle zon. Maar ach toch maar er even op uit, dus op de fiets naar Frieswijk, en wat plaatjes geschoten. De route is te starten vanaf de Waterdijk, en aangegeven met blauwe paaltjes de lange route, en witte paaltjes de korten route Bij een rustig wandeltempo is de lange route 1.5 uur ruim 6 km. En de korten 3 kwartier 3 km. Het gevecht met de spin, werd helaas gewonnen door de spin, door het sterkte licht, en het niet scherp kunnen krijgen, lukt dat dus helaas niet. Hier wat informatie over het landgoed en omgeving...
Vandaag weer eens samen met een vriendin aan de wandel en het fotograferen geweest. Er stond veel wind, wat macro fotografie lastig maakt. Maar het was gezellig en fijn samen bezig te zijn. Hier is het resultaat.
Sinds lange tijd, gisteren in het park voor de deur een lunch wandelingetje gemaakt met mijn camera. En de schapen van de Deventer Schaapskudde liepen er weer, nog in hun dikke vacht. Morgen gaat het eraf, als het lukt ga ik een kijkje nemen. https://i.postimg.cc/zGhxWDZz/Web-IMGP3073-Suffix.jpg
En toen was er opeens toch nog sneeuw. En wel in de lente. Wat te zien is op deze foto's. Ik kwam vanaf de Osteopaat en had mijn fiets weer bij de fietsenmaker opgehaald, die had een servicebeurt gehad. Ik had het steenkoud, want het hagelde en ik was dus drijfnat (regenbroek in de tas bij de fietsenmaker) handig!!! Maar goed ik zag deze bloesem daar staan in de sneeuw, en vond het contrast mooi, dat ik toch even mijn telefoon gepakt heb en er een plaatjes van geschoten heb. De volgende ochtend moest ik met de sneeuw bezem aan de gang om mijn auto sneeuw vrij te krijgen.
Sinds lange tijd weer eens samen met mijn fotografie maatje op stap geweest gisteren, naar het altijd mooie landgoed De Heare bij Olst. Een landhuis, mooie bospaden, waterpartijen, en dus schapen met flinke horens, genoeg dus voor wat foto's.
De laatste maanden ben ik veel aan het fietsen. Mijn spiegelreflex camera heb ik dan niet bij me, maar voor mijn verjaardag deed ik mezelf dankzij mijn gekregen bijdrages een nieuwe smartphone cadeau. En die schiet ook aardige plaatjes. Deze foto's zijn genomen tussen 9 en 20 maar jl.
Al enige ben ik geblesseerd aan mijn voet en heb ik zelden mijn digitale spiegelreflexcamera mee. Maar mijn nieuwe smartphone heeft werkelijk een fantastische camera. Vanmorgen was ik eerst maar de fysio voor mijn knie en daarna wat boodschappen doen toen mijn oog viel op de rijp op de takken van struiken.
Door blessureleed fotografeer ik heel weinig met mijn spiegelreflex camera, en doordat ik meer fiets vergeet ik foto's te maken omdat ik dan moet afstappen. Toch een 2 tal foto's die ik de afgelopen week heb gemaakt.
Gisteren kon ik het niet opbrengen om erop uit te gaan door de warmte. Vanmorgen dus gelijk maar gegaan, ik werk immers toch thuis, dat kan later ook, dus camera mee, en wandelen met de camera mee, oef wat warm en plakkerig. De zweetdruppels zaten op mijn camera. Ik had eigenlijk niet verwacht dat er nog iets bruikbaars bij zat, maar ik ben met de foto van de dubbele klaproos erg blij. En ja, we mogen niet naar de Aldi! volgens de schrijver van deze tekst op het wegdek.
Vandaag toch maar even erop gegaan met de camera. Maar waar ik normaliter voor dit stukje de auto pakte, ben ik nu met mijn e-bike gegaan. Op het landgoed de Kranenkamp aangekomen heb ik de rode route genomen. En onder de bomen was het goed te doen, qua hitte, een ander voordeel, er waren zeer weinig mensen te zien. Zelf start ik altijd aan de Averlose Houtweg, maar je kunt ook iets verderop starten, dan kun je na de tijd nog iets drinken of eten bij restaurant NuNu. Aan het eind vond ik een happy stone (dit zijn stenen die geverfd zijn, ik heb hem even bekeken en laten liggen, hij lag in een boom verstopt (in zo'n holte). Achtergrond informatie over het landgoed, er zijn 2 routes blauw en geel, die starten dus aan de Averlose Houtweg...
Gisteren een dagje met een vriendin op stap geweest in Wijhe, eerst heerlijk aan de IJssel in de schaduw gezeten, daarna een ijsje gegeten en nog een tuin bezocht en weer wat foto's gemaakt.
Vandaag weer een thuiswerk dag met 2 overleggen, tussendoor maar even de benen strekken en de spiegelreflex camera mee. Helaas ontbrak het me aan tijd om meer van die libellen e.d. vast te leggen, maar gelukkig iets kunnen vangen, helaas niet helemaal scherp en voor de klaproos was het ook geen goed fotografie weer, het waaide te hard.
Nog steeds kan ik maar gedeeltelijk op kantoor werken door Corona en ben ik daardoor eerder klaar met mijn werk, en combineer ik het met het maken van een pauze wandeling elders op mijn route (soms) met een omweg naar huis. Ik had al vaker gehoord over Loenermark, gelukkig een parkeerplaats "het dichte gat" gevonden waar wandelroutes vertrekken met afstanden die ik kan lopen gevonden. Een blauwe paaltjes route van 6 km en die was prachtig door het bos, open gebieden met heide en naaldbomen. Jammer dat ik de heerlijke geur niet kan uploaden 😊 Na de tijd in Loenen bij een nieuwe ijssalon en broodjes zaak een heerlijk ijsje gegeten.
Vandaag gewandeld in Markelo in het mooie gebied De Borkeld een route van 5 km.
Vandaag wilde ik wandelen na mijn "verplichte" maar halve werkdag omdat het kantoor door corona maar deels geopend is op 2 dagen in de week. Dan maak ik van de nood en deugd en zoek ik een leuke wandeling in de mooie omgeving rondom Arnhem uit. Vandaag koos ik voor Beekhuizen nabij Velp. Ik had niets voorbereid, dus daar aangekomen bleek er geen bord met aangegeven routes te staan, maar doordat ik vorig jaar lid ben geworden van natuurmonumenten en daar toen een kaart van de Veluwezoom heb gekocht, heb ik wel de knooppunten routes van het wandelnet die ik kan gebruiken. Maar ja, net gearriveerd begint het te regen, en het eerste punt was even zoeken, toen ik die gevonden had, bleken er 2 routes te zijn paars en blauw, maar geen idee...
Al veel te lang mijn spiegelreflex camera niet gebruikt dus hem maar even meegenomen naar de inloop waar ik even een kopje koffie ging halen en ik even gekleurd heb, en daarna een rondje extra fietsen (wat door pijn, steeds slechter gaat) maar ja bewegen is goed, en fotograferen leuk, dus toch maar even langs het ooievaarsnest, om te kijken of ik het erop kon krijgen, maar dat was lastig. Mezelf in Diepenveen getrakteerd op een terras met een heerlijke patat met kroket en nog een ijsje, en heerlijk in het zonnetje gezeten, dus dat was het fietstochtje wel waard.
Gisteren en vandaag gewandeld in mijn eigen woonplaats, en slechts een smartphone op zak, en ook nog een nat pak gisteren. Toch wat lenteachtige plaatjes.
Bovenaan Onderaan