Android beveiligings waarschuwingn

SpyLoan Android-malware op Google Play 12 miljoen keer gedownload

SpyLoan Android-malware op Google Play 12 miljoen keer gedownload​

Door Bill Toulas
Dit artikel komt van Bleeping Computer

Android.jpg

Meer dan een dozijn kwaadaardige leen-apps, die de generieke naam SpyLoan dragen, zijn dit jaar meer dan 12 miljoen keer
gedownload uit Google Play, maar het aantal is veel groter omdat ze ook beschikbaar zijn in winkels van derden en op verdachte
websites...

AutoSpill aanval steelt gegevens van Android wachtwoordmanagers

AutoSpill aanval steelt gegevens van Android wachtwoordmanagers​

Door Bill Toulas
Dit artikel komt van Bleeping Computer

Android-leak.jpg

Beveiligingsonderzoekers hebben een nieuwe aanval ontwikkeld, die ze AutoSpill hebben genoemd, om accountgegevens op
Android te stelen tijdens het automatisch aanvullen.

In een presentatie op de Black Hat Europe beveiligingsconferentie zeiden onderzoekers van het...

Nieuwe 5Ghoul-aanval treft 5G-telefoons met Qualcomm-, MediaTek-chips

Nieuwe 5Ghoul-aanval treft 5G-telefoons met Qualcomm-, MediaTek-chips​

Door Bill Toulas
Artikel geplaatst op Bleeping Computer

5ghoul.jpg

Een nieuwe reeks kwetsbaarheden in 5G-modems van Qualcomm en MediaTek, gezamenlijk "5Ghoul" genoemd, heeft gevolgen voor
710 5G-smartphonemodellen van partners van Google (Android) en Apple, routers en USB-modems.

5Ghoul werd ontdekt door universitaire...

Amerikaanse senator: Overheden bespioneren Apple, Google gebruikers via mobiele meldingen

Amerikaanse senator: Overheden bespioneren Apple, Google gebruikers via mobiele meldingen​

Door Sergiu Gatlan

Govt_spy.jpg

Een Amerikaanse senator heeft vandaag onthuld dat overheidsinstanties wereldwijd gegevens van mobiele pushberichten
opvragen van gebruikers van Apple en Google om hun klanten te bespioneren.

Deze onthullingen komen nadat de Amerikaanse senator Ron Wyden, die zitting heeft in de...

Google Pixel Fold test

Google Pixel Fold test​

Google neemt het eindelijk op tegen Samsung bij het vouwen van telefoons

Door Jim Martin
Executive Editor, Tech Advisor

Google-Pixel-Fold-review-main-7.jpg

Afbeelding: Jim Martin / Foundry

De opvouwbare telefoon van Google heeft lang op zich laten wachten. Geruchten dat het bedrijf er een
aan het ontwikkelen...

Google legt uit hoe Android-malware de Google Play Store binnensluipt

Google legt uit hoe Android-malware de Google Play Store binnensluipt​

Door Sergiu Gatlan

Android_malware.jpg

Het Google Cloud-beveiligingsteam heeft een veelgebruikte tactiek erkend, die bekend staat als versionering en die wordt
gebruikt door kwaadwillende actoren om malware op Android-apparaten te laten glijden nadat ze het beoordelingsproces
en de beveiligingscontroles van de Google Play Store hebben...

Google: Android patch gat maakt n-days net zo gevaarlijk als zero-days

Google: Android patch gat maakt n-days net zo gevaarlijk als zero-days​

Door Bill Toulas

Android_malware.jpg

Google heeft zijn jaarlijkse rapport over 0-day kwetsbaarheden gepubliceerd, waarin in-the-wild-exploitatiestatistieken van
2022 worden gepresenteerd en een al lang bestaand probleem in het Android-platform wordt belicht, dat de waarde en
het gebruik van geopenbaarde zwakke plekken gedurende langere...

Je Android-versie checken en updaten

Je Android-versie checken en updaten​

Je vindt het Android-versienummer, het niveau van de beveiligingsupdate en het systeemniveau van Google Play
in de app Instellingen. Je ontvangt meldingen als er updates beschikbaar zijn. Je kunt ook zelf controleren op updates.

Zien welke Android-versie je hebt​

1. Open de app Instellingen op je telefoon.
  2. Tik onderaan op Over de telefoon...

Hoe Android apps te updaten

Hoe Android apps te updaten​

Dat gaat als volgt, start de Play Store.
Tik nu op jouw afbeelding rechtsboven in het scherm.

In de geopende lijst tik je op Apps en apparaat beheren​

En nu tik je op Apps updaten.

Dat is alles wat je moet doen.

Je kan dit trouwens regelmatig doen, om jouw phone veilig te houden.

Laatst bewerkt:

DuckDuckGo heeft een mobiele browser

Jouw smartphone toch snel kunnen opladen.

Smartphone accu's zijn meestal snel leeg.
Vooral in de winter moeten veel mobiele telefoons dagelijks worden opgeladen, omdat de batterij al na een paar uur in de kou verzwakt.
Er zijn echter drie slimme trucs, die jij kan toepassen, om de oplaadtijd van jouw mobiele telefoon te verkorten.

Drie praktische trucs om jouw mobiele telefoon sneller op te laden

1. Zet uw mobiele telefoon uit tijdens het opladen: Lopende achtergrondprocessen, bijvoorbeeld open apps, het...

Nuttige Samsung Apps voor Samsung smartphones

Nuttige Samsung Apps voor Samsung smartphones

Galaxy Labs​

Door het installeren van Galaxy Labs, krijgt u een gereedschapskist in uw Samsung, want de app is een hub voor
verschillende tools, die u vervolgens naar wens kunt gebruiken.
De apps zijn allemaal maar een paar MBytes groot en bieden nuttige functies.
Let op: afhankelijk van de geïnstalleerde Android-versie zijn echter niet alle apps voor alle toestellen beschikbaar...

MY Phone Explorer

Met MY Phone Explorer communiceert uw PC met uw Android phone op een maximale manier.
U kunt back-ups malen en een app invullen via het toetsenbord in uw PC.

6116426fda2e6-MyPhoneExplorer_Functions.png

Download en informatie:

My Phone Exlorer - om te functioneren dient de software in de PC geïnstalleerd te zijn
(niet de portable versie kiezen, heeft verminderde functionaliteit), en
de My...

Must Have Android Apps

Access Dots

Met de Android app "Access Dots" kunt u zien wanneer apps toegang hebben tot uw camera of microfoon,
dankzij een gekleurde stip.
Met iOS 14 wordt in iPhones weergegeven zodra een app de controle over de camera of microfoon overneemt
- een opwindende functie die snel snooperapps blootlegt.

De gratis app "Access Dots" brengt deze functie naar Android-smartphones.

Access Dots voor Android: Welke apps hebben toegang tot de camera en de microfoon...

Huawei en Honor AppGallery

Huawei en Honor
Honor is het goedkopere merk van Huawei.
Bekend is ook dat in de "oorlog" tussen Amerika en China, het Huawei verboden is gworden om
Amerikaanse technologie en software te leveren in zijn smartphones.

Maar Huawei zit echt niet stil!

Android en iOS krijgen merkbare concurrentie
De twee zwaargewichten, Android en iOS, verdelen de markt voor mobiele besturingssystemen virtueel onder elkaar.
Voor nu! Omdat er krachtige alternatieven zijn. Sommige...

Android-smartphone verloren? Met een nieuwe truc kan je hem zelfs offline terugvinden...

Als je je smartphone niet meteen kunt vinden, kan het in sommige situaties erg vervelend zijn. Gelukkig is er een
eenvoudige truc voor Android-telefoons die u kan helpen uw telefoon snel te vinden - en het werkt nu zelfs offline.

Wie heeft het niet meegemaakt: als de smartphone is verdwenen, kan de zoektocht paniekerig worden. Geen wonder,
want voor veel mensen heeft hun eigen smartphone zowel een materiële als een idealistische waarde. Daar worden
immers chathistorieën...

Informatie over de mobiele Microsoft Office apps

Samsung S23 Ultra niet zichtbaar in verkenner en apparaatbeheer van windows

Sinds deze week heb ik een Samsung S23 Ultra.

Deze heb ik nu volledig ingesteld naar mijn wensen.

Echter de koppeling met mijn pc wil maar niet lukken - (Dex en SmartSwitch). De pc herkent mijn S23 niet.

Het eigenaardige is dat de koppeling met windows wel werkt.

Wanneer ik SmartSwich open blijft deze op het koppelingsscherm hangen, met Dex hetzelfde. Ik had eerst een andere usb kabel gebruikt en dan kreeg ik een foutmelding in het apparaatbeheer van windows. Met de originele USB kabel...

Galaxy-gebruikers opgelet: Samsung onthult updateschema voor Android 14

Galaxy-gebruikers opgelet: Samsung onthult updateschema voor Android 14​

Er is goed nieuws voor bezitters van Galaxy mobiele telefoons: Samsung heeft nu onthuld wanneer de toestellen precies One UI 6 met Android 14 krijgen. Een overzicht.

Screenshot-2023-10-06-145012-2.png

Image: Youtube.com / Samsung

De Europese lancering van OneUI 6 op basis van Android 14 komt steeds dichterbij.
Nu de update al...

Altijd maar schimmige oproepen van onbekende nummers: dit zit erachter

Altijd maar schimmige oproepen van onbekende nummers: dit zit erachter​

Door Marjanka Meeuwissen

CROPPER_GettyImages-1430317161.jpg

Weer een onbekend nummer gemist. © Getty Images.

Steeds maar weer gebeld worden door onbekende telefoonnummers, buitenlands of Nederlands.
Herkenbaar...

Ik kan Youtube niet meer downloaden op mijn Samsung Galaxy tablet.

Hello,
Ik ervaar hetzelfde met mijn Samsung Galaxy tablet versie android 5.1.1 waar ik geen Kasperski internet security meer kan op downloaden en installeren, als met het downloaden van de app Youtube.
Als ik de app Youtube probeer te downloaden op mijn Samsung Galaxy tablet versie android 5.1.1 komt er steeds de melding dat de app youtube niet meer werkt met dit apparaat.

Er is ook de mogelijkheid om de APK Youtube app te downloaden, maar dan komt er de waarschuwing dat deze niet veilig is...

Besturingssysteem Android 5.1.1 vervangen

Hello,
Vermits ik op mijn Samsung Galaxy Tabpro 12.2 SM-900 Android versie 5.1.1 geen Youtube meer kan downloaden en installeren, vraag ik me af of het mogelijk is om het besturingssysteem Android te vervangen voor een Windows 10 of Chrome O S ?
Is dat mogelijk en hoe kan ik dit dan doen?
grtz,
cooper

OTA-update of GSI-systeemkopie

Hello,
Kan iemand me uitleggen wat met deze tekst precies wordt bedoeld?

Als u een partnerapparaat gebruikt, kunt u Android 10 krijgen via de OTA-update of GSI-systeemkopie. U kunt Android 10 ook krijgen via een computersysteemkopie als uw apparaat in aanmerking komt voor Treble-compatibele upgrades.

Wat is een partnerapparaat?

U kunt Android 10 ook krijgen via een computersysteemkopie als uw apparaat in aanmerking komt voor Treble-compatibele upgrades.

Wat betekent deze beschrijving...

Laatst bewerkt:

Werken met Samsung Galaxy tablet A S8

Hello,
Als ik mijn laptop op een stopcontact aansluit werkt deze onmiddellijk en kan ik werken of surfen op het internet.

Maar... als ik mijn Samsung Galaxy Tab A S8 aansluit op het stroomnet moet deze eerst worden opgeladen vooraleer je er kunt mee werken.

Vanaf welk percentage oplading kan deze tablet wel werken?
grtz,

cooper

Foto verwijderen op Samsung Galaxy tablet Android

Hello,
Ik wil een foto in Messenger op mijn Samsung Galaxy tablet verwijderen maar dat lukt niet.
Onder de foto kun je op drie puntjes klikken Meer en verschijnen er de volgende opties: Doorsturen, Opslaan, Informatie en Delen.
Weet u hoe ik deze foto in facebook Messenger kan verwijderen?

grtz,

cooper

Back-up maken van Samsung Galaxy tablet

Hello,

Ik wil een back-up maken van mijn Android Samsung Galaxy tablet naar mijn msi laptop.

Ik heb smart switch zowel op mijn Samsung Galaxy tablet geïnstalleerd als op mijn msi laptop. Daarmee heb ik alle foto's en video's van mijn Samsung Galaxy tablet naar mijn msi laptop in de Map AFBEELDINGEN geïmporteerd.

Als ik op mijn Samsung Galaxy tablet onder de tab ALGEMEEN op "Back-up maken en terugzetten" klik, en daarna op " Back-up mijn gegevens" verschijnt er een venster met de...

Android 14 is uit.

651e88a257b8e-Android_14.jpg

© Google

Android 14 is ontworpen om gebruikers meer opties te geven om het uiterlijk van de smartphone aan te passen aan
hun voorkeuren. Zo zijn er nieuwe vergrendelschermsjablonen voor lettertypen, widgets, kleuren en formaten en
met de vernieuwde aanpassingskeuze kun je sneller wisselen tussen achtergronden.

Aangepaste snelkoppelingen voor het vergrendelscherm geven je direct toegang tot bijvoorbeeld de...

iOS 17 is uitgekomen

Let wel op, iOS 17 is voor Apple iPhones uit 2018 en jonger.
iPhones zijn duur, maar je kunt ze relatief lang gebruiken. Bijna elk jaar wordt echter ten minste één modelgeneratie uit de
ondersteuning gehaald en ontvangt geen iOS-updates meer.

Met iOS 17 zijn drie iPhones getroffen: de iPhone 8, de iPhone 8 Plus en de iPhone X, allemaal toestellen uit 2017.
Alle smartphones uit 2018 worden ondersteund, waaronder de iPhone SE 2e generatie, iPhone...

Teleurgestelde Apple-fans noemen de nieuwe iPhone 15 'een klap in het gezicht'

Teleurgestelde Apple-fans noemen de nieuwe iPhone 15 'een klap in het gezicht'​

AA1gJBgX.img

CEO Tim Cook van Apple met de iPhone 15. Foto: Justin Sullivan/Getty Images

• Apple heeft deze week zijn nieuwe iPhone 15 en de iPhone 15 Pro gepresenteerd tijdens het “Wonderlust” evenement.

• De telefoons hebben een aantal nieuwe features, zoals opladen met USB-C...

Demo modus Motorola

Kan je de demo modus van je mobiel verwijderen?

Samsung toetsenbord.

Ik heb een Galaxy Tab A8 tablet.

Normaal kon een tekst ingeven op een groot toetsenbord op het scherm. Zoals een internetsite bij een browser.

Ineens kreeg ik als ik een tekst wil geven een klein Samsung Toetsenbord.

Ik heb van alles geprobeerd om dat weg te krijgen en gewoon het grote toetsenbord weer terug te krijgen. Maar het lukt mij niet.

Heeft iemand een idee?

eenvoudige wandel app voor Android

Binnenkort heb ik een korte vakantie waarbij ook enkele grote steden in het buitenland bezocht zullen worden. Ik ben nu op zoek naar een simpele app voor een smartphone met android die mij zo nodig na een wandeling weer bij het startpunt terug brengt.

Fout met SSL-verbinding

Hello,
Op mijn Samsung SM-T230 met androïd besturingssysteem 4.4.2 heb ik een probleem met google.

Telkens als ik Google aanklik komt hij normaal op het scherm. Ik tik dan een url in zoals bv Piepcomp.nl en dan komt steeds opnieuw de melding: Fout met SS-L verbinding.

Dat gebeurt niet alleen met de url Piepcomp.nl maar ook bij alle andere url of woorden die ik intyp in het zoekveld van Google.
Als ik zoek voor een oplossing dan komt er een beschrijving over certificaten die niet meer...

Google-onderzoeker haalt uit naar Android: updates sneller naar gebruikers

detail.png

Google-onderzoeker haalt uit naar Android: updates sneller naar gebruikers​

vrijdag 28 juli 2023, 10:28 door Redactie, 1 reacties

Een bekende onderzoeker van Google heeft uitgehaald naar het Android-ecosysteem, omdat beveiligingsupdates niet
snel genoeg onder gebruikers worden uitgerold en die zo via bekende kwetsbaarheden kunnen worden aangevallen.
De enige...

Google stelt ondersteuning voor beroemde Androidversie in!

Google stelt ondersteuning voor beroemde Androidversie in!​

Google stopt de ondersteuning voor Android 4.4 Kitkat. Dit werd aangekondigd door Sarat Tummala, Product Manager
bij Google Play Services, in een blogbericht op de Android Developers blog. Vanaf augustus 2023 zal Google geen updates
en beveiligingsfixes meer uitbrengen voor Android 4.4.

Google heeft Android 4.4 op 31 oktober 2013 uitgebracht. Dit betekent dat deze Android-versie bijna tien jaar oud is.
In november 2014...

Android-stalkerware Spyhide op 60.000 telefoons geïnstalleerd

detail.png

Android-stalkerware Spyhide op 60.000 telefoons geïnstalleerd​

dinsdag 25 juli 2023, 14:43 door Redactie, 0 reacties

De Android-stalkerware Spyhide is sinds 2016 op 60.000 telefoons geïnstalleerd, waarmee onder andere miljoenen sms-berichten
zijn onderschept, zo heeft een beveiligingsonderzoeker ontdekt. Via de software kunnen gebruikers allerlei informatie over hun...

Welke usb c connector ?

Hello,
Productbeschrijving

Laadt eenvoudig uw toestel met USB-C poort op met deze handige kabel van Samsung! De kabel is vervaardigd van stevig kunststof materiaal, heeft een lengte van 100cm en kan ook gebruikt worden om data te synchroniseren. Wat wilt u nog meer?
* Geschikt voor toestellen met een USB-C poort
* Kan gebruikt worden voor laden en datasynchronisatie
* De kabellengte bedraagt 1,0 meter
* Vervaardigd van stevig kunststof materiaal
* Inclusief 1 jaar garantie

Deze...

Terug
Bovenaan Onderaan