📸 Gerdy's Fotoalbum (Nederland is mooi)

Beekhuizen nabij Velp
Vandaag wilde ik wandelen na mijn "verplichte" maar halve werkdag omdat het kantoor door corona maar deels geopend is op 2 dagen in de week. Dan maak ik van de nood en deugd en zoek ik een leuke wandeling in de mooie omgeving rondom Arnhem uit. Vandaag koos ik voor Beekhuizen nabij Velp. Ik had niets voorbereid, dus daar aangekomen bleek er geen bord met aangegeven routes te staan, maar doordat ik vorig jaar lid ben geworden van natuurmonumenten en daar toen een kaart van de Veluwezoom heb gekocht, heb ik wel de knooppunten routes van het wandelnet die ik kan gebruiken. Maar ja, net gearriveerd begint het te regen, en het eerste punt was even zoeken, toen ik die gevonden had, bleken er 2 routes te zijn paars en blauw, maar geen idee...
Deventer en omgeving
Al veel te lang mijn spiegelreflex camera niet gebruikt dus hem maar even meegenomen naar de inloop waar ik even een kopje koffie ging halen en ik even gekleurd heb, en daarna een rondje extra fietsen (wat door pijn, steeds slechter gaat) maar ja bewegen is goed, en fotograferen leuk, dus toch maar even langs het ooievaarsnest, om te kijken of ik het erop kon krijgen, maar dat was lastig. Mezelf in Diepenveen getrakteerd op een terras met een heerlijke patat met kroket en nog een ijsje, en heerlijk in het zonnetje gezeten, dus dat was het fietstochtje wel waard.
Doorn Kaapse Bossen
Vandaag moest ik voor mijn werk een vervangende pas ophalen, omdat het gebouw waar ik mijn werk doe deels gesloten is, kan ik daar dus die pas niet ophalen en ik moest naar het hoofdkantoor toe in Utrecht. Om dan van de nood een deugd te maken ben ik op de terugweg naar de Utrechtse heuvelrug gereden en heb een mooie wandeling gemaakt in Doorn door de Kaapse bossen. Er was een uitkijktoren, maar helaas verdwenen de prachtige vergezichten in de nevel. Verder weer even wat geprobeerd met de witbalans, jullie kunnen vast het verschil wel zien, die foto's lijken veel zonniger, maar ik vind het niet per definitie mooier.
Lettele
Gisteren weer eens de wandelschoenen aangetrokken en naar Lettele gegaan. Ik heb allerlei routes aan elkaar geknoopt en kwam langs het uitzicht op deze school. Ik verwijs even naar de website want de telefoon haalt de afstand over jet weiland niet. Ik heb wat foto's gemaakt met mijn mobiel. https://lettele.nl/stiefeltocht-gemeenteschool/
Sneeuw Kranenkamp
Het thuiswerken bied voordelen, naast de nadelen, van veel alleen thuis zitten, en niemand spreken. Vandaag na mijn werk nog even met de auto naar het bos gereden, een geliefde wandel en fotografie locatie, namelijk de Kranenkamp, niet ver van mijn woonplaats gelegen.
Sneeuw in Loenen
Vandaag vanuit het werk naar Loenen gereden, kom ik min of meer langs, even van de snelweg af en naar parkeerplaats de waterval rijden. Wat was de weg slecht, zo slecht heb ik het lang niet gezien, zelfs op een afritten waren slecht te berijden. Dus af en toe met een gangetje van 60 op de snelweg, rustig naar werk en huis gereden, gelukkig zonder slippen, wel kwam ik bij Loenen zeer moeizaam de weg op met mijn poegie zoals ik mijn auto noem.
Frieswijk januari 2021
Vandaag mezelf gedwongen om weer eens naar buiten te gaan, het was immers eindelijk een keer droog, en zelfs een mager zonnetje. De camera had ik al een tijd niet gebruikt, dus toch maar meegenomen en wat plaatjes geschoten. Ik kon ook een maand amper lopen i.v.m. een vervelende blessure.
Herfst
Op mijn camera stonden nog foto's van mijn 1 van mijn laatste wandelingen die ik dit jaar maakte. Door ernstige heupklachten is dat voorlopig wel even gebeurd. Dus maar even nagenieten van de prachtige herfst waar ik nog zo van heb kunnen genieten. Deze foto heb ik genomen op de Veluwe de postbank, waar ik na het werk een keer was gaan wandelen.
Boskamp wandeling
Vandaag een wandeling gemaakt in de Boskamp, dat ging vanuit het dorp direct richting de weilanden en stukjes bos, een leuke wandeling met een mooie afstand. 5.8 km volgens mijn strava app. Even de foto's opnieuw geüpload, heb ze namelijk uit google verwijderd, en daardoor waren ze hier ook weg.
Deventer natuur en cultuur
Vandaag ben ik lopend naar het zelfregiecentrum gegaan, en ik wilde mijn camera van de telefoon nog even testen en vond het leuk om wat oude en nieuwere gebouwen op de foto te zetten zoals onze oude ziekenhuizen, en de moskee, en de bloemetjes en bijtjes wat meer mijn ding is ontbreken ook niet. Ik sta ervan te kijken dat ik dit met mijn smartphone lukt. Tussendoor had ik dus wat afspraken en heb ik nog liggen zonnen in het park. Even opniuew de foto's geupload ik had ze namelijk uit mijn google foto's geknikkerd.
Warnsborn (Arnhem-Schaarsbergen)
Vandaag weer een halve dag op kantoor mogen werken. Normaal ga ik dan altijd even lunch wandelen langs de Rijn waar mijn werk vlakbij is, maar nu kom ik dan niet meer bij mijn auto, dus rij ik naar een natuurgebied om de benen te strekken. Ik was in dit gebied in het voorjaar ook eens geweest en het was en is er schitterend, dus met voorbedachte rade de camera in de auto gedaan en ermee op pad gegaan. Ik struikelde op een gegeven moment over de vliegenzwammen, ben de tel kwijt geraakt. Ik ben naar landgoed Warnsborn gereden waar ook een camping en een hotel is. Het ligt nabij Arnhem-Schaarsbergen.
't Joppe, zonsondergang en vuurwerk te Deventer
Vandaag maar weer eens een wandeling gemaakt en mijn spiegelreflex camera meegenomen. Ik ben bezig deze steeds meer handmatig in te stellen. En op te letten dat er bij een paddenstoel niet teveel verstorende takjes e.d. zijn, want die kunnen soms letterlijk in de weg liggen. Toen ik hiermee bezig was, zag ik in mijn hobby kamer de zon mooi ondergaan, en op het moment dat ik het raam open schoof, staken er wat mensen vuurwerk af. En zo kwam deze wonderlijke combi van foto's tot stand.
Paddenstoelen jacht in Lettele
Afgelopen woensdag was ik op paddenstoel jacht gegaan, maar bij thuiskomst vielen me de foto's wat tegen (dus me wat ingelezen). En een nieuwe poging gewaagt om een ander verblijf te vinden, met vooral een rood dak erop. En dat is gelukt. Ik was vandaag in Lettele, waar het echt een paddenstoelen paleis was. Net als woensdag overigens. Er zitten wat dubbele bij, maar dit is om jullie een beeld te geven hoe je als fotograaf worstelt welke van de foto's te kiezen. Want hoe simpel het met je smartphone is, om een beeld in zijn geheel scherp te stellen, is dat met de spiegelreflex lastiger, wat wel weer meer scherpe/diepte geeft.
Terug
Bovenaan Onderaan