📸 Gerdy's Fotoalbum (Nederland is mooi)

Burgers Zoo
In september heb ik een leuk uitje gehad met de cliëntenbond naar Burgers Zoo. Het was erg heet die dag, maar ik heb eindelijk eens weer echt plezier beleefd aan mijn hobby fotografie en vooral de vlinders vond ik geweldig. En eindelijk de blauwe vlinder goed scherp in beeld. Zo blij mee.
Lente op landgoed Rande
In de maand mei, was ik samen met een fotografie maatje op stap, op landgoed Rande. Helaas hadden we onze camera's net in de tassen gedaan, en kreeg mijn vriendin een hoestbui, en had ik daardoor geen tijd goed scherp te stellen, maar voor het eerst een specht gezien, en niet alleen maar gehoord, met zijn gehak. Helaas dus niet scherp.
Floriade 2022
Gisteren was voor mij een bijzondere dag, een dag waarvan er maar 1 per jaar is. Ik ben met 2 vriendinnen naar de Floriade geweest in Almere en genoten van de mooie tuinen en bloemen, planten en bomen. Mijn camera moest natuurlijk mee, en zo kwamen deze foto's tot stand.
Frieswijk korte route
Het was afgelopen donderdag erg warm, maar natuurlijk had ik het idee opgevat om mijn wandelschoenen (die ik dagelijks gebruik) ook voor dat doel te gebruiken, en mijn camera mee te nemen. 1 nadeel felle zon. Maar ach toch maar er even op uit, dus op de fiets naar Frieswijk, en wat plaatjes geschoten. De route is te starten vanaf de Waterdijk, en aangegeven met blauwe paaltjes de lange route, en witte paaltjes de korten route Bij een rustig wandeltempo is de lange route 1.5 uur ruim 6 km. En de korten 3 kwartier 3 km. Het gevecht met de spin, werd helaas gewonnen door de spin, door het sterkte licht, en het niet scherp kunnen krijgen, lukt dat dus helaas niet. Hier wat informatie over het landgoed en omgeving...
Zandweteringpark
Sinds lange tijd, gisteren in het park voor de deur een lunch wandelingetje gemaakt met mijn camera. En de schapen van de Deventer Schaapskudde liepen er weer, nog in hun dikke vacht. Morgen gaat het eraf, als het lukt ga ik een kijkje nemen. https://i.postimg.cc/zGhxWDZz/Web-IMGP3073-Suffix.jpg
Sneeuw
En toen was er opeens toch nog sneeuw. En wel in de lente. Wat te zien is op deze foto's. Ik kwam vanaf de Osteopaat en had mijn fiets weer bij de fietsenmaker opgehaald, die had een servicebeurt gehad. Ik had het steenkoud, want het hagelde en ik was dus drijfnat (regenbroek in de tas bij de fietsenmaker) handig!!! Maar goed ik zag deze bloesem daar staan in de sneeuw, en vond het contrast mooi, dat ik toch even mijn telefoon gepakt heb en er een plaatjes van geschoten heb. De volgende ochtend moest ik met de sneeuw bezem aan de gang om mijn auto sneeuw vrij te krijgen.
Deventer en omstreken
De laatste maanden ben ik veel aan het fietsen. Mijn spiegelreflex camera heb ik dan niet bij me, maar voor mijn verjaardag deed ik mezelf dankzij mijn gekregen bijdrages een nieuwe smartphone cadeau. En die schiet ook aardige plaatjes. Deze foto's zijn genomen tussen 9 en 20 maar jl.
Koude ochtend
Al enige ben ik geblesseerd aan mijn voet en heb ik zelden mijn digitale spiegelreflexcamera mee. Maar mijn nieuwe smartphone heeft werkelijk een fantastische camera. Vanmorgen was ik eerst maar de fysio voor mijn knie en daarna wat boodschappen doen toen mijn oog viel op de rijp op de takken van struiken.
Schalkhaar een warme ochtend
Gisteren kon ik het niet opbrengen om erop uit te gaan door de warmte. Vanmorgen dus gelijk maar gegaan, ik werk immers toch thuis, dat kan later ook, dus camera mee, en wandelen met de camera mee, oef wat warm en plakkerig. De zweetdruppels zaten op mijn camera. Ik had eigenlijk niet verwacht dat er nog iets bruikbaars bij zat, maar ik ben met de foto van de dubbele klaproos erg blij. En ja, we mogen niet naar de Aldi! volgens de schrijver van deze tekst op het wegdek.
Kranenkamp Zomer!
Vandaag toch maar even erop gegaan met de camera. Maar waar ik normaliter voor dit stukje de auto pakte, ben ik nu met mijn e-bike gegaan. Op het landgoed de Kranenkamp aangekomen heb ik de rode route genomen. En onder de bomen was het goed te doen, qua hitte, een ander voordeel, er waren zeer weinig mensen te zien. Zelf start ik altijd aan de Averlose Houtweg, maar je kunt ook iets verderop starten, dan kun je na de tijd nog iets drinken of eten bij restaurant NuNu. Aan het eind vond ik een happy stone (dit zijn stenen die geverfd zijn, ik heb hem even bekeken en laten liggen, hij lag in een boom verstopt (in zo'n holte). Achtergrond informatie over het landgoed, er zijn 2 routes blauw en geel, die starten dus aan de Averlose Houtweg...
Schalkhaar en parken
Vandaag weer een thuiswerk dag met 2 overleggen, tussendoor maar even de benen strekken en de spiegelreflex camera mee. Helaas ontbrak het me aan tijd om meer van die libellen e.d. vast te leggen, maar gelukkig iets kunnen vangen, helaas niet helemaal scherp en voor de klaproos was het ook geen goed fotografie weer, het waaide te hard.
Loenermark
Nog steeds kan ik maar gedeeltelijk op kantoor werken door Corona en ben ik daardoor eerder klaar met mijn werk, en combineer ik het met het maken van een pauze wandeling elders op mijn route (soms) met een omweg naar huis. Ik had al vaker gehoord over Loenermark, gelukkig een parkeerplaats "het dichte gat" gevonden waar wandelroutes vertrekken met afstanden die ik kan lopen gevonden. Een blauwe paaltjes route van 6 km en die was prachtig door het bos, open gebieden met heide en naaldbomen. Jammer dat ik de heerlijke geur niet kan uploaden 😊 Na de tijd in Loenen bij een nieuwe ijssalon en broodjes zaak een heerlijk ijsje gegeten.
Terug
Bovenaan Onderaan