📸 Foto's & Foto Albums

Deel jouw foto's met onze community.
Belangrijke informatie voor het posten van foto's Foto's kunnen worden gepost in vol formaat, dus zoals de foto is gemaakt. De gevolgen hiervan zijn tweeërlei:a) de foto laadt traag b) de foto kan in vol formaat door derden gedownload en gebruikt worden.Via foto programma's kan je een en ander (formaat en dpi - digitale diepte) aanpassen. Dit moet je dan doen per afbeelding.Met het programmaatje Web Resizer kan je een hele serie aanpassen in zowel formaat als ook digitale diepte.Web Resizer ziet er redelijk gedaagd uit, maar dat doet niks af van wat dit tool kan.Ideaal voor foto's op dit forum is een formaat van 854 x 480 pixels en een digitale diepte - dpi van 72Foto's zo geplaatst laden meteen en zijn niet meer...
Momenteel ben ik Ierland, Via Engeland met de bus en 2x de boot over, eerst Dublin aangedaan en vervolgens kon het genieten van de prachtige natuur en landschap genieten.Cliffs of Moher Ballyvaughan komen we in het 'maanlandschap' The Burren. Leamaneh Castle Ballyvaughan komen we in het 'maanlandschap' The Burren.Dolmen graftombe.Bunratty Castle & Folk Park, een indrukwekkend 15e-eeuws kasteel met een openluchtmusen.Doolin om daar met de boot naar Inisheer, één van de Arran Islands op het eiland varen we via de Cliffs of Moher terug naar Doolin.
Rijksmuseums De Nachtwacht van Rembrandt is online te zien. Door met het muiswiel te draaien vergroten/verkleinen en te schuiven kan je tot in klein detail alles zien. De foto is 44,8 Gigapixel groot, dat zijn in totaal 44.804,687.500 pixels.Om alles te kunnen uitproberen, ga dan naar: http://hyper-resolution.org/view.html?pointer=0.157,0.006&i=Rijksmuseum/SK-C-5/SK-C-5_VIS_20-um_2019-12-21
Hoe het was om de Spaanse grieppandemie mee te maken1/30 DIA'S © Getty ImagesHoe het was om de Spaanse grieppandemie van 1918 mee te maken De reacties van overheden wereldwijd op de coronavirusuitbraak en de radicale veranderingen in ons dagelijkse leven lijken ongekend, maar in werkelijkheid heeft de wereld deze situatie een eeuw geleden al eens meegemaakt. De grieppandemie van 1918, ook wel bekend als de 'Spaanse griep', verraste alles en iedereen door z'n snelle verspreiding en z'n dodelijkheid. Het duurde een jaar en infecteerde naar schatting 500 miljoen mensen - een kwart van de wereldbevolking destijds - van wie ongeveer 50 miljoen overleden. Klik verder om te zien hoe het was om de Spaanse grieppandemie...
Verbluffende beelden vanuit de ruimte De Hale-krater op Mars. Wetenschappers suggereren dat de nauwe stroken op de hellingen de aanwezigheid van zout water doen vermoeden.© NASA/JPL-Caltech/Univ. of Arizona via Getty ImagesGa naar: https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/verbluffende-beelden-vanuit-de-ruimte/ss-AAztmu8?li=BBoPOOe&ocid=iehp&fullscreen=true#image=1 om de serie van 77 afbeeldingen te kunnen bekijken.
1920: Hoe de wereld er 100 jaar geleden uit zag Ooit afgevraagd hoe de wereld er 100 jaar geleden uitzag? Hier zijn enkele foto's uit het jaar 1920.Bekijk dan de diaserie over die tijd die begint met een foto uit 1920 in Polen. Polen was toen net na vele eeuwen bezet en verdeeld te zijn geweest, weer een vrije natie. Het huidige Polen is overigens na 1945 een stuk naar het westen verplaatst.Klik op de afbeelding om naar de diaserie te gaan!Poolse officieren tijdens een speciale ceremonie op het Saski-plein in Warschau op 22 januari.
De natuur vanuit de ruimte: verbluffende foto's van de aarde De NASA gaat waar nog nooit iemand is geweest. Gelukkig is de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie zo vriendelijk om het beeldmateriaal van haar ontdekkingen met iedereen te delen, zoals fantastische foto's van de aarde vanuit verschillende hoeken en afstanden. Ze geven een nieuw perspectief op onze soms moeizame relatie met de natuur en op onze toch bescheiden plek in het geheel der dingen. Deze lange reis van het Earth Observatory van de NASA is absoluut de moeite waard. Geniet!31 dia's via: https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerkelijk/de-natuur-vanuit-de-ruimte-verbluffende-fotos-van-de-aarde/ss-BBYuapi?li=BBoPOOe&ocid=iehp&fullscreen=true#image=1
De Kever ‘337’: eerste van 3,3 miljoen Volkswagens in NederlandEerste lichting Volkswagens vandaag exact 70 jaar geleden geïmporteerd De Kever met chassisnummer 337 bestaat nog steeds In 70 jaar meer dan 3,3 miljoen nieuwe Volkswagens verkocht in Nederland Vandaag precies zeventig jaar geleden haalde Pon’s Automobielhandel de eerste lichting van zes Volkswagens naar Nederland. Het eerste exemplaar van die lichting Kevers bestaat nog steeds en is symbool voor een Nederlands succesverhaal met inmiddels meer dan 3,3 miljoen verkochte nieuwe Volkswagens. De eerste levering aan Pon’s Automobielhandel, de allereerste importeur van Volkswagens ter wereld, bestond uit zes ‘familieauto’s’ die vanwege hun kenmerkende ronde...
Mijn vakantie bracht ik dit jaar door in Noorwegen. Het zuidwesten had ik al eens bekeken en nu ging het noordelijker, naar Fagernes. Vandaar kun je alle kanten op en meerdere keren stond ik boven de boomgrens in de sneeuw! Je moet je bij deze reis wel instellen op natuur en stilte, en winkels heb ik dus niet gezien. Wel heel veel zomerboerderijtjes, schapen die op de weg liggen te slapen, en tunnels (zelfs 1 van 25 km. lang!). De stilte overheerst daar, want bijna alle Noren wonen in de grote steden. Ik vind het een prachtig land en het is helemaal geschikt voor mij gelet op de temperatuur: 20 graden vind ik eigenlijk al genoeg!
Beste gebruikers van het piepende computer forum. in de eerste week van september ben ik naar de Harz en naar Quedlinburg in Duitsland geweest. Quedlinburg staat overigens op de werelderfgoedlijst van Unesco. Ik heb tijdens mijn 4 daagse reis ook nog uitstapjes gemaakt naar wernigerode en naar de Brocken, hoogste punt van de Harz. Ik ben hier met de stoomtrein (Brockenbahn) naar toe geweest, 1 1/2 uur durende rit vanaf Wernigerode.
Maar 5 dagen Valkenswaard en je ziet heel wat in de regio. Wat gedacht van een abdij, De Achelse Kluis? Er hoort een soort supermarkt bij met een uitgebreid assortiment, maar de alcoholische afdeling is het grootst. En daarom misschien de volgende foto: men is op alles voorbereid!In een dierentuin in Veldhoven waren bijna uitsluitend vogels en dan is de volgende foto een tegenhanger van het bovenstaande dier!En als klapstuk was daar het bloemencorso van Valkenswaard. Gelet op de prijs en het moeilijk verkrijgen van een goede plaats, werd de tv benut want alles werd uitgezonden. Het was schitterend! De foto's zijn minder, want de tv levert niet zulke goede exemplaren.
Terug
Bovenaan Onderaan