💿 Muziek van en door onze leden

Vindt hier de muziek die leden van dit forum hebben gemaakt. Laat u zich verrassen.

💿 Audio ruilforum voor zelfgemaakte muziek

Forum voor het ruilen van audiobestanden.
Onderwerpen
1
Onderwerpen
1
The Mavericks was een Amerikaanse countryband, actief van 1989 tot en met heden (met een onderbreking van 5 jaar). Ze combineerde country ook met diverse andere muziekstijlen zoals americana (afgeleid van country, folk en blues), latin (uit Spaans en Portugees sprekende delen van de wereld) en tex-mex (TEXas en MEXico) een mengeling van Mexicaanse stijlen als bolero en ranchero met Europese dansstijlen als polka en wals. De Limburgse groep Rowwen Hèze speelt nog puur tex-mex muziek… The Mavericks De band maakte 12 studioalbums. In Nederland scoorde ze haar grootste hit in 1998 met Dance The Night Away. Een iets bescheidener notering haalde All You Ever Do Is Bring Me Down, uit 1996:http://sndup.net/qvjg
John Mayall is een Britse gitarist, toetsenist en componist en één van de mensen die de bluesmuziek in de jaren 60 enorm populair maakte en zorde voor een grote schare aanhangers, waaronder ikzelf. Mayall is zeer invloedrijk geweest voor de carrière van een groot aantal gitaristen en andere muzikanten die zijn begonnen in zijn eigen legendarische band: John Mayall’s Bluesbreakers. Eric Clapton (geen introductie nodig), Jack Bruce (bassist/zanger Cream), Peter Green (gitarist Fleetwood Mac) , John McVie (bassist Fleetwood Mac), Mick Fleetwood (drummer Fleetwood Mac), Mick Taylor (Rolling Stones) Walter Trout (Canned Heat, John Lee Hooker) en nog veel meer. Verschillenden van hen hebben verklaard dat hun jaren bij John Mayall tot de...
In 1971 vinden 4 zeer talentvolle heren elkaar: Glenn Frey, Don Henley, Bernie Leadon en Randy Meisner. Elk van hen heeft dan al een muzikale carrière achter de rug. Zij vinden elkaar doordat zij lid zijn van de backing band van Linda Ronstadt, een gevierde country/rockzangeres in de jaren 70. The Eagles zijn geboren.Zij zijn allemaal begenadigde songschrijvers, schrijven veel nummers in dat genre en brengen diverse albums op de markt. Rond 1975 wordt Joe Walsh gevraagd toe te treden tot The Eagles om Bernie Leadon te vervangen om meer body aan het nieuwe geluid van de band te kunnen geven: meer rock in plaats van country rock. Wanneer ook Randy Meisner de band verlaat in 1977 wordt hij vervangen door Timothy Schmit, bassist en...

U2

U2 (jij ook) is een Ierse 4-koppige rockband, ontstaan in 1976 uit een schoolbandje en is in die samenstelling in al die jaren tot nu ongewijzigd gebleven. Dat is best uitzonderlijk in de popgeschiedenis. Ook de belangrijke mensen om hen heen (manager, geluidstechnicus, roadie en art director) zijn nog steeds op de achtergrond aanwezig. Twee van de leden hebben een bijnaam. Zanger Paul David Hewson wordt Bono genoemd (een variatie op Bona Vox dat goede stem betekent) en de gitarist David Evans verkoos als bijnaam The Edge, een verwijzing naar zijn neus De naam U2 verwijst naar het Amerikaanse spionagevliegtuig dat in 1960 boven Rusland, met aan boord piloot Gary Powers:De band is vanaf het begin politiek actief voor...
In 1968 nadert het einde van de Engelse groep The Yardbirds, die al wat hits op haar naam heeft zoals met For your love en Heartful of Soul.Daarin speelt o.a. Jimmy Page, enigzins wat flamboyant gekleed en toen nog met zijn Fender Telecaster. In dat jaar valt echter het doek voor de Yardbirds en Jimmy blijft als enige over. Met een nieuwe zanger (Robert Plant) die een drummer meebrengt (John Bonham) en Jimmy’s vorige bandlid John Paul Jones als bassist ontstaat Led Zeppelin. In maart 1969 geeft de band met haar eerste debuutalbum (een LP zonder titel) haar visitekaartje af en is meteen de grondlegger van een nieuw muzikaal genre: Hard Rock en Heavy Metal. Jimmy heeft dan zijn Telecaster ingeruild tegen een Gibson Les Paul Standard en...
Pacific Gas & Electric was een Amerikaanse groep rond Charlie Allen. Ze scoorde in 1970 haar grootste hit met Are You Ready. Saillant detail...: de naam van de 9-koppige band verwijst naar het gelijknamige nutsbedrijf en dat bedrijf dwong de band om haar naam te veranderen.Het nummer Are You Ready bevat een geweldige en meeslepende solo: reden voor mij om die ook eens te proberen....[https://soundcloud.com/theplayer-3/5-are-you-ready-test-0-ray-1
Kensington zag het licht in 2005. Daarvóór, in 2002 , schreven 2 klasgenoten van van het Montessori Lyceum in Zeist met elkaar een song voor een schoolopdracht en traden daarmee als “TwoBeez” op tijdens een muziekavond op school. Met 2 andere klasgenoten gingen ze daarna verder als schoolband QUAD. En zo is het begonnen.Echter, diverse wisselingen volgden daarna. Maar één van de songs die de “Song van het jaar” werd, sprong er voor mij uit. We schrijven 2014 en All for Nothing zag het licht. Die moest ik gewoon ook kunnen spelen…ook al zit er geen noot solo in…http://sndup.net/xqcq
Joe Bonamassa is een Amerikaanse bluesgitarist en zanger. Als 4-jarige raakte hij in de ban van het gitaarspel van Eric Clapton. Op zijn 11e gaf hij al zijn eerste optreden… In veel van zijn optredens nodigt hij regelmatig (bevriende) gasten uit die met hem spelen en zingen. Een ervan was John Hiatt, een Amerikaanse zanger/songwriter met een akoestische gitaar die een mengeling van rock, country blues en folk zingt en speelt.Tijdens een optreden met Bonamassa in het Beacon Theatre in New York in 2011 zingt en speelt hij samen met Bonamassa het nummer Down Around My Place. Van Joe’s solo moest ik natuurlijk ook een eigen demo maken.
Anouk (Teeuwe) heeft een fabelachtige stem die geen concurrentie heeft in haar zangkwaliteiten, zeker niet in Nederland. Ze heeft al vele hits op haar naam staan. Wie kent niet haar rocksongs Girl, R U kiddin' me, Nobobdy's wife, It's so hard, Modern world, Good God enz. Hier is een demo van me van haar zoveelste hit If I go, uitgebracht in 2007. 7En hier nog een van me: If I Go: https://voca.ro/1fDz9n66SrZo
Hier nog een van vaderlandse bodem. Een dijk van een zangeres die geen enkele concurrentie in haar zangkwaliteiten heeft: Anouk Teeuwe, beter bekend als gewoon Anouk! Ze is een rockzangeres van het zuiverste water die menige hit op haar naam heeft staan. Wie kent ze niet: Nobody' s' wife, R U kiddin' me, Modern world, Girl,.... Haar zangkwaliteiten kreeg ze van haar rmoeder mee die zangeres was in een bluesband."Jerusalem" is haar zoveelste hitsingle en uitgebracht in 2005. De song staat op haar vierde studioalbum Hotel New York. Hier is mijn demoversie daarvan...
Dire Straits (de naam betekent zoveel als: ernstig in het nauw zitten) is opgericht in 1977. Die naam kreeg de band omdat ze in de beginjaren nogal wat financiële moeilijkhheden had. Frontman en topgitarist/zanger was Mark Knopfler. Zijn oudere broer David deed als gitarist /zanger ook mee , maar omdat Mark de leiding had en David zelf ook muziek wilden maken, verliet hij de band in 1980. Maar in die twee jaar was er al veel muzikale geschiedenis geschreven! Dat begon in 1978 al, het jaar waarin Sultans of Swing hun eerste gigantische hit werd. Album na album volgt! In 1983 brengt Mark zijn eerrste soloalbum uit. Er volgen nog meer soloalbums van hem in de jaren daarna. Ook schrijft Mark soundtracks voor (Duitse ) films. Ook in de...
Pacific Gas & Electric was een Amerikaanse bluesband in de jaren 60 en 70. In 1970 nam de band een album op met de titel "Are you Ready". Dat album bevat ook een song met diezelfde naam. Het is nog steeds een aanstekelijk nummer dat de tand des tijds uitstekend heeft weten te doorstaan, met een geweldige solo die in mijn demo-repertoire natuurlijk absoluut niet mocht en mag ontbreken...!
Van vaderlandse bodem is deze debuutsingle van Ilse de Lange. Ze had al een aantal jaren als amateur/ semi prof opgetreden met eigen begeleiding, maar de Warner Music Group zag veel meer in haar en daarom kreeg ze een contract voor de opname van een album. Dat mocht ze zowaar doen in Nashville, Tennessee, hoofdstad van de country! Eenmaal terug in Nederland zingt ze in een tv-uitzending deze song en dan is het alle hens aan dek om de release van het album te vervroegen...!De solo in mijn demo van deze song is veel langer dan in het origineel op het album.
Terug
Bovenaan Onderaan